Vaadimme vihdoinkin meluvallia Hämeenlinnanväylälle, välille Kannelmäki-Kaivoksela

vesa halkka
Helsinki

#1 Nykyisen Meluaidan vaikutus näkyy hesarin kartoissa

17.03.2010 15:01

Vallia odotellessa
Vieras

#2 Meluvalli

29.10.2010 21:03

Heippa! 13 vuotta ovat luvanneet rakentaa meluvallin. Kaikkialle muualle valleja on laitettu, mutta Kannelmäki-Kaivokselaan ei ole vallia saatu aikaiseksi.
kaarelan kundi
Vieras

#3 Kaarelan meluvalli: barrikaadeille!

31.10.2010 07:04

olisiko sopivaa lahteä köröttämään 20km/h neljällä kaistalla aamu- tai iltaruuhkan aikaan traktorimarssityyliin? Ei edes osu viattomiin, vaan itse metelin aiheuttajiin. Ehkä joku muukin huomaa, että asialle täytyisi tehdä jotain.
Herkkäkorva
Vieras

#4 Nopeusrajoitusehdotus hyvä!

01.11.2010 11:23

Erään asukkaan ehdotus asiaan kuuluu näin;
"Vaaditaan nopeusrajoitus 60 km/h siihen saakka tuolle suoralle,
kunnes meluvalli tulee paikalle. Ilta- ja aamuruuhka hoitavat asian kyllä itsestään, mutta aamu-, ilta- ja yöaikana se olisi todella hyvä, ihan jo melusaasteen ja muiden ympäristöpäästöjenkin takia!
aktiivi
Vieras

#5 Toivomus

02.11.2010 18:23

Hei, te facebookin käyttäjät!
Auttakaa todella hyvää asiaa ja laittakaa viesti kertoon myös "lättykirjaan".
Sen käyttö tällaisissa asioissa on juuri sen oikeaa hyödyntämistä parhaillaan!
Kiitos etukäteen!
Ritu
Vieras

#6 MELUVALLI HÄMEENLINNANVÄYLÄLLE KANTSU-KAIVOKSELA

05.11.2010 09:34

Melu kuuluu niin hyvin, että kohta tarttee ostaa kuulolaite....

Vieras

#7

07.11.2010 08:18

no mitä te itkette?!!! muuttakaa veke jos niin häiritsee, itse voin mieluusti vaihtaa nämä paskasakit siihen meluun. tule sinä asumaan tänne maahanmuuttajien joukkoon niin minä tulen sinne niin näät kuinka se melu vie voiton tässä asuinympäristössä. asun helsingin seudulla myös..
Kaarelan asukas
Vieras

#8 Asianosainen

07.11.2010 19:01

Ehkäpä jätämme tämän keskusteluareenan niille, joita asia koskee ja jotka tietävät oikeasti,
mistä tässä puhutaan. Netti on täynnä paikkoja, joissa voi purkaa tuollaista turhautumistaan, kuin yllä oleva on tehnyt. Ei ole Sinulta pois....
AIVAN TIENVIERESSÄ
Vieras

#9 YHTEYSHENKILÖ

16.11.2010 10:48

#8: Kaarelan asukas - Asianosainen

KENELLÄ ON FAKTATIETOA MELUVALLIN RAKENTAMISEN LUPAUKSISTA,AIKATAULUISTA YM. OLIN ITSE YHTEYDESSÄ VIRASTOON N.VUOSI SITTEN JA KOHTEESTA VASTAAVA KERTOI ETTÄ HÄNEN NENÄN EDESSÄ PÖYDÄLLÄ KOKO KOHDE ON AIVAN VALMIS, ELI RAKENTAMISEN VOIS ALOITTAA VAIKKA HUOMENNA , MUTTA RAHAT PUUTTUU. VIIMEKS NE RAHAT KUULEMANI MUKAAN KUPATTIIN MAUNULAAN, ONKO TOTTA VAI EI MUTTA JOHONKIN NE HÄVIS

Tien vieressä HUUDETAAN ulkona ollessa.
Vieras

#10

04.04.2011 18:11

Meluaita luvattu ensimmäisen kerran 5 vuoden sisällä vuonna 1986 kun muutettiin tänne! Olisi jo aika toteuttaakin se!

Arhipanpolun asukas

#11 Meluvallin rakentaminen

18.09.2011 12:34

Helsingin kaupungin tierakennushankkeista kertynyt täyttömää ajetaan tällä hetkellä mm. Porvooseen, koska Helsingin kaupungilla ei ole omaa täyttömaan loppusijoitusaluetta. Täyttömaan kuljetuskustannukset lasketaan aina jatkuvasti käynnissä oleviin tienrakennusurakoihin mukaan, jolloin hinta tietysti nousee merkittävästi.

Mikäli täyttömaalla rakennettaisiin meluvallia mm. Kannelmäki-Kaivoksela välille, olisi tämä kaupungille loppujen lopuksi hyvin pieni investointi. Täyttömaan kuljetuksien ja loppusijoittamisen kustannukset ovat vuositasolla todella isot. Tätä taustaa vasten en ymmärrä, miksi meluvallia ei saada rakennettua. Voiko syynä olla, että yhden osaston suunnitellessa ja toisen osaston toteuttaessa eri hankkeita, tieto ei yksinkertaisesti kulje organisaation sisällä.

Tätä asiaa ei todennäköisesti ole kysytty tai kyseenalaistettu kaupungin suuntaan aiemmin, joten addressin toimittamisen yhteydessä kannattanee nostaa asia pöydälle - mitä nopeammin, sen parempi.
aktiivikansalainen Kaarelasta

#12 Re: Meluvallin rakentaminen

19.09.2011 11:53

#11: Arhipanpolun asukas - Meluvallin rakentaminen 

 Kiitos, erittäin hyvä tieto ja pointti, kiitos!