Helsingin korkeita tonttivuokria alennettava

Heikki Tervahattu

/ #1 Tonttivuokrat Helsingin valtuustossa 13.2.

06.02.2008 10:36

Helsingin kaupunginvaltuusto äänestää kokouksessaan keskiviikkona 13.2. kolmesta ponsilausumasta, jotka tehtiin 30.1.2008 ja jätettiin pöydälle.

Ponsiesitykset löytyvät nettiosoitteessa http://www.hel2.fi/paatoksenteko/kvsto-tiedote/index.html ja olivat seuraavat:

- Maija Anttila (SDP) + Yrjö Hakanen (SKP ja asukaslista): Kaupunginvaltuusto edellyttää, että kaupunginhallitus selvityttää, miten tasapuolisesti ja yhdenvertaisesti tonttivuokrat ovat kehittyneet 1.10.1980 tehdyn päätöksen jälkeen, jotta asumiskustannukset olisivat kohtuullisia.
- Pekka Saarnio (vasemmistoliitto) + Paavo Arhinmäki (vasemmistoliitto): Kaupunginvaltuusto edellyttää kaupunginhallituksen valmistavan esi¬tyksen kaupungin asuintonttien vuokrien laskelmallisten määräysperusteiden alentamiseksi nykyisestä 4 prosentista kahdeksi prosentiksi.
- Yrjö Hakanen + Outi Alanko-Kahiluoto (vihreät): Kaupunginvaltuusto antaa kaupunginhallituksen tehtäväksi selvityttää, millaisiksi kaupungin tontinvuokrat ovat muodostuneet valtuuston 1.10.1980 tekemän päätöksen perusteella, teettää vertailu muiden suurten kaupunkien tonttivuokriin Suomessa ja muissa pohjoismaissa sekä tuoda valtuustolle esitys tonttivuokrien kohtuullisista ja tasapuolisista määräytymisperusteista.

Kaupunginvaltuusto päättää sekä tontinvuokrien määräytymisen perusteista että hyväksyy kaikki vuokrasopimukset kiinteistöviraston tonttiosaston esitysten pohjalta.
NYT ON TÄRKEÄÄ VAIKUTTAA KAUPUNGINVALTUUTETTUIHIN. Jos valtuusto hyväksyy asiallemme myönteisen ponsilausuman, se auttaa meitä suuresti toiminnassamme tonttivuokrien alentamiseksi.

Heikki Tervahattu