Näsijärven kalastuksen, kalastuksenvalvonnan ja istutusten kehittäminen

Timo Raimovaara
Adressin tekijä

/ #2 Jo oli aikakin.

05.01.2009 09:18

Kauan kestikin, että edellä mainittu henkilö avasi sanaisen arkkunsa.

Juuri näiden "vanhakantaisten" näkemysten johdosta tämä adressi perustettiinkin. Ja on totta, että kyseinen adressi on yhden eturyhmän laatima. Me ajamme omaa asiaamme, emme voi ottaa kantaa muihin asioihin. Se jääköön sitten muiden tehtäväksi.

Muualla Suomessa on jo tehty näitä MUUTOKSIA, joita tälläkin adressilla haetaan. On väistämätön tosiasia, että nämä muutokset seuraavat Hämeeseenkin seuraavan parin vuoden aikana. Tämä pelko näistä muutoksista, huokuu jo edellisestä kirjoituksesta.

Kalastuskulttuuri, säännöt ja valvonta ovat Hämeessä vielä lapsenkengissä, mutta muutoksen tuulet puhaltavat jo näköpiirissä. Ja ei tässä keneltäkään mitään olla pois viemässä, päinvastoin.

Edellinen kirjoittaja oli sitä mieltä, että mitään muutosta ei tarvita ja nykyisillä "säädöksillä" voitaisiin mennä vielä 3000- luvulle asti. Hyvin perinteinen "rajallinen" suomalainen näkemys, joka on tunnetusti vain kapula kehityksen rattaissa. Sääntöjä ei tarvitse muuttaa, kalastuksenvalvontaa jota ei ole niin ei tarvitsisi ollakaan, lisää kaloja ei tarvita järveen koska siitä on vain haittaa. Mielenkiintoinen näkemys. Mutta meistä valtaosahan tietää edellisen kirjoittajan intressit, joten minun ei niitä tarvitse tässä kerrata.

-Muutoksen tuulet-