Näsijärven kalastuksen, kalastuksenvalvonnan ja istutusten kehittäminen

Kyseisen adressin tarkoituksena on kehittää Näsijärven kalastusta, kalastuksenvalvontaa, sekä istutustoimintaa joka monien mielestä on jäänyt vallitsevasta kehityksestä jälkeen. Adressi on tarkoitus toimittaa Matti Joelle, jolla on ollut tarkoitus ajaa Näsijärven asioita kunnallispoliittisella tasolla, sekä virkamiesteitse.

Kyseisen adressin allekirjoittaja yhtyy siihen mielipiteeseen, että Näsijärven kalastus kaipaa kehitystä ja alueelle tarvitaan uusia sääntöjä sekä määräyksiä. Näsijärven kalastusalueella tulisi olla vähintään yksi päätoiminen kalastuksenvalvoja, jonka tehtävänä on seurata että niin viehe- kuin verkkokalastuskin tapahtuu vallitsevien säännösten puitteissa. Lisäksi Näsijärvelle kaivataan uusia säännöksiä, jotka tarkoittavat käytännössä kalojen alamittojen tarkistamista, sekä verkkojen silmävälien korottamista.

Näsijärven kalastusta tulee myös kehittää ajan hengen mukaisesti, sekä näsijärven tulee tarjota hyvät edellytykset vapaa-ajan kalastukseen. Näsijärveen kaivataan ehdottomasti enemmän istutuksia ja nämä suunnitelmat tulee tehdä pitkäjänteisesti tulevaisuutta varten. Erityisesti viehekalastajat kaipaavat järveen enemmän järvitaimen ja järvilohi istutuksia, jotta Näsijärvestä olisi tulevaisuudessa mahdollista saada enemmän ja isompia "kalastuselämyksen" tarjoavia yksilöitä. Näsijärvelle kaivataan myös erillisiä rauhoituspiirejä esimerkiksi juuri istutusten jälkeiselle ajalle.