Bertalle lämmin ja asianmukainen hoitotila.

Järki kädessä

/ #8 Re: Yksilön vastuu..

11.02.2015 23:21

#4: Järki käteen.. - Yksilön vastuu..

Nyt ei haeta valtiolta, vaan kunnalta! Asiasta on hallinto-oikeuden määräys, mutta kunta on päättänyt jättää noudattamatta. Ja v...n urpo myös kaikki tajuaa että ihmiset vanhenee ja niiden hoito maksaa, mut silti niiden vanhenemista halutaan parantaa ja helpottaa.

Huomaa kyllä, että omat opiskelusi on tainnut myös jäädä sille perukoulupohjalle, koska tapauksessahan ei ole kyse siitä kyetäänkö lapsesta huolehtimaan, vaan siitä miten kunta olisi velvollinen huolehtimaan asiasta.

Ja kyllä, meidän umpisurkea terveydenhuoltojärjestelmämme hoitaa tapausta, mutta kun se nyt peruskoulu matikallakin on laskettavissa mikä tulisi halvemmaksi.

Eikä, ne nyt hae rahaa sen takia et omat varat on loppu, vaan siksi että se on jokaisen meidän oikeus. Vai mitenkä itse toimit jos joku, tulee kolmion takaa autolla kylkeen ja autosi romuttuu täysin. Menetkö vain autokauppaan ja ostat uuden, välittämättä siitä että vakuutusyhtiö tai toinen osapuoli olisi ollut velvollinen maksamaan sinun auton. Tai olisiko siinä vaiheessa kiva jos vakuutusyhtiö toteaisi "mitäs ostit auton jos ei kerta ole varaa ylläpitoon".

Me hoidetaan myös näiden "monien muiden maiden" asiat paremmin kuin omat asiat. Kyllähän me maksetaan myös maahanmuuttajien asunnot, eläminen ja jopa ajokortit, niin ei siinä meressä pitäisi omien tukeminen tuntua miltään.