Bertalle lämmin ja asianmukainen hoitotila.

Arvon ihmiset!

Nyt on aika kirjoittaa addressi Bertan hyväksi. Vain 2-vuotias tyttö joka sairastaa vaikeata sairautta ja joutuu nukkumaan vetävässä parakissa (Parakit on työmaita varten ei kenenkään asuttava paikka).

Ihan oikeasti tämä uutinen kosketti erittäin paljon minua ja haluan että asialle tehdään jotain erittäin radikaalia ja että tämä tilanne muuttuisi paremmaksi Bertan kohdalle.

" Lapsi joutuu joka ilta lähtemään muiden sisarusten luota, hänelle puetaan ulkovaatteet päälle ja viedään parakkiin. Jokailtainen ero perheestä on pikku-Bertalle tiukka paikka: tyttö käy antamassa monta kertaa hyvänyönsuukot sisaruksille ja vanhemmille, ennen kuin suostuu lähtemään hoitajan matkaan.
– Välillä hän menee hoitajaa piiloon. Se ei johdu hoitajasta, vaan siitä, ettei hän haluaisi lähteä sisarusten luota.
Bertan yöt ovat katkonaisia kovien kipujen vuoksi. Silti hänet pitää herättää joka aamu yhdeksältä, kun hoitajan työvuoro päättyy ja lapsi viedään takaisin kotiinsa.
– Lapsi joudutaan herättämään joka aamu kesken unien ja kiireesti pukea vaatteet päälle. Ei ole inhimillistä, ettei lapsi saa nukkua niin kuin hänellä olisi unentarvetta, äiti huomauttaa. "
– Tämä on minun mielestä niin epäinhimillistä kuin olla ja voi, hän suree. "

Nyt hyvät ihmiset on aika näyttää meidän sydämellisyys ja antaa tuki tälle asialle.

Linkki: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423561501769.html