Joensuu vapaaksi pelosta

/ #155 Re:

08.01.2016 20:47

#26: -

Ihmisen on helpompi asennoitua realistisesti uusiin tilanteisiin jos hankkii sitä koskevaa tietoa.Katupartiot ovat syntyneet lähinnä maahantulijoiden räjähdysmäisestä kasvusta ja heidän mukanaan tuomista ongelmistä ja turvaksi tavalliselle suomalaiselle hekilölle jos sellaista ilmenee.Rikollisuus on kasvanut maahanmuuton myötä ja syö poliisin resusseja siinä määrin,että heillä on kädet täynnä työtä ja vaikeuksia ehtiä jokaiseen hätään riittävän nopeasti.Katupartiot tai poliisi tai itsekään en syyllistä maahantulijoita rasistisesti käyttäytymisestään.Heillä on sopeutumisvaikeuksia meidän erilaiseen kulttuuriin,lakiin joka on erilainen,josta ei ole tarvittavaa tietoa,meidän käyttäytymismalli on heille vieras,naisten ja lasten asema on erilainen mihin he ovat elämässään tottuneet,vapaasti kulkevat ja pukeutuvat naiset antavat heille ominaisen mutta täällä väärän singnaalin,eli näin käyttäytyvät naiset ovat kaikkien "omaisuutta".Mitä enemmän heitä tulee maahan ,sitä enemmän heitä ilmaantuu katukuvaan ja keskuuteemme ja kulttuurierot törmäävät toisiinsa erilaisina ongelmina suomalaiselle väestölle,toki myös heille koska laki koskee myös heitä väärinkäytöksissä.Heistä suurin osa tulee myös jatkamaan työttömien jonoa ja lisää tyytymättömyyttä ja turhautumista koska tänne on lähdetty suurin odotuksin paremmasta elämästä ja jota harhaanjohtavasti heidät rahastanut ja matkaan saattanut salakuljettaja on luvannut.Koko keskisen Euroopan tilanne on ajautunut kaaokseen hallitsemattoman maahantulijoiden seurauksena,jota ei osattu ennakoida.Suomi ajautuu samaan halusipa sitä kukaan tai ei.Maa ei ole vielä hälytystilassa kokonaisuutena,koska se aika on vasta tulossa kun vastaanottokeskuksissa oleva väestö asutetaan kansan keskuuteen.Suuri osa haluaa eteläsuomeen,mutta asuntotilanteen vuoksi se ei ole mahdollista ja heitä on nyt sijoitettavaksi kaikkialle.Katupartiointi on toiminut Kemissä jo neljä kuukautta ja ongelmia heidän osaltaan ei tänä aikana ei ole ollut.Paikalliset ihmiset ovat olleet kiitollisia vapaaehtoistyöstä joka on tuonut turvallisuutta sekä helpottanut  poliisin työtä ennaltaehkäisevältä osaltaan ja havainnoinnissa. Palatakseni alkuun,jokaisen ihmisen mielipide on arvokas,mutta nopeasti muuttuvassa yhteiskunnassa tiedolla on suuri merkitys.Suomessa on monenlaisia uhkia valtiovaltaa myöten,kenellä mistäkin syystä.Tulee kaiken melskeen keskellä mieleeni vanha sananlaskukin:että kun lähtee sutta pakoon ,tulee karhu vastaan.Kaikkea hyvää ja talven jatkoa kaikille Joensuulaisille!