Kivinokka uudelleen kansanpuistoksi – vetoomus kaupungin päättäjille

kesäasuttavasta talviasuttava
Vieras

/ #10 Asuntotarve kovempi kuin mökkeilytarve?

17.07.2010 12:23

Tässä tulee tietysti vastakkain aseteltua onko tärkeämpää saada hyvien julkisten kulkuväylien varrelle asuntoja monille vai mökkejä muutamille.

Ymmärrän kyllä hyvin niiden huolen, joilla oma kesämaja alueella on. Nythän tilanne on se, että alue ei ole ulkoilijoiden vapaassa virkistyskäytössä, kun kesämajojen pihat (joita ei siis saisi olla ?) rönsyävät patioineen ja marjapensaineen pitkin metsiä. Alunperin kai tarkoituksena oli, että mökit ovat osa ympäristöä ja ihmiset saavat vapaasti vaellella alueella. Kivinokkahan ei kuitenkaan ole siirtolapuutarha-alue vaan mökin vuokraaja vuokraa pelkästään mökin paikan eikä pihaa, kuten esim. viereisellä Herttoniemen siirtolapuutarha-alueella.

Olen sitä mieltä, että virkistysaluetta ja ranta tulee säilyttää, mutta asunnoille on kesämajoja suurempi tarve. En usko, että virkistys ja asuminen sulkevat toisiaan pois. Tämä yhteiselo on varmasti toteutettavissa hyvällä suunnittelulla.