Kivinokka uudelleen kansanpuistoksi – vetoomus kaupungin päättäjille

Lintujen ystävä
Vieras

/ #22 Re: Asuntotarve kovempi kuin mökkeilytarve?

13.09.2010 10:56

#10: kesäasuttavasta talviasuttava - Asuntotarve kovempi kuin mökkeilytarve?

Olen samaa miettinyt tuosta mökkiläisten ahneudesta "siepata" itselleen mahdollisimman suuri alue ja vahtia sitä kuin omanaan. Jotkut ovat tukkineet kulkupolut piharakenteillaan niin, että mistä ennen oli aivan leveä väylä, on nyt tukossa kulkijoilta. Menimme rantakallioille katselemaan Saunalahden näkymiä. Jostakin mökistä ampaisi kohta henkilö kyselemään, että mitäs täällä puuhaillaan?  Siis vapaa liikkuminen ei ole mahdollista. Käymälää ja vesipistettä Sorsapolulla vahti jonkun räyskivä irrallaan oleva pikkupiski pyrkien käymään jopa nilkkoihin kiinni. Sorsat eivät Sorsapolulla näy enää tepastelevan. Ne ovat hitaampia kuin tämä ärhentelijä.  Mökkiläiset itse tuhoavat Kivinokan maineen ja käytettävyyden itsekkyydellään.  Pitäisi toimia niin, että kaikille ovat ne oikeudet, mitkä alueen käyttösäännöissäkin sanotaan.

Ihana alue käydä kävelyllä ja uimassakin. Lintutornikin on. Toivottavasti, kun kuulema oikein yhdistyskin aluetta hoitaa, katsotaan, että myös muut kuin mökkiläiset voivat siellä ulkoilla rauhassa. Jos alkaa ulkoilijoiden karsastaminen ja oman tilan vahtiminen olla pääasia, koko Kivinokka menettää merkityksensä yleisenä ulkoilupaikkana ja asuntorakentamisajatuskin alkaa helposti itää.