Taimonrannan puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi "Taimonrannan puolesta" keräsi 1015 allekirjoittajaa!

2023-12-14 19:06:22

Adressi suljettiin toukokuussa 2023, jolloin allekirjoittajia oli hienosti yli 1000.

Lämmin kiitos kaikille Teille, jotka halusitte olla mukana puolustamassa alueen nykyisiä puistoja, ympäröivää vehreää luontoa ja kaikille yhteistä merenranta-aluetta.

Adressista on maininta kaava-aineiston asiakirjassa "Asemakaavan selostus" (päivätty 14.11.2023). Samassa kohdassa kerrotaan, että kaavaluonnosvaiheesta on jätetty 21 huomautusta. Nämä huomautukset on käsitelty, ja niihin on löytyvät vastaukset kaava-aineistosta. Adressiin , tai sen allekirjoittajien jättämiin mielipiteisiin ei ole otettu kantaa.

Olen edelleen sitä mieltä, ettei tiivis rakentaminen sovellu alueelle. Varsinkin korkea rakentaminen, eli kerrostalot ja rannan 2-kerroksinen rivitalo eivät sovi maisemaan. Liikennemäärät tulisivat myös kasvamaan niin radikaalisti, ettei alue "kestä" sitä. Merkittävin, ja samalla ikävin vaikutus lienee kuitenkin se, että Naantali menettäisi yhden tärkeimmistä viher- ja virkistysalueistaan ja samalla tärkeimmän vetovoimatekijänsä uusia asukkaita havitellessaan.

3.12. on perustettu kuntalaisaloite, joka vaatii edelleen miettimään kerrostalojen sijoittamisen järkevyyttä ahtaalle

ranta-alueelle (joka pääosin nyt on puistoaluetta).

Voit kannattaa kuntalaisaloitetta osoitteessa:

https://www.kuntalaisaloite.fi/fi/aloite/35110 "Kerrostalot poistettava Taimonrannan asemakaavasuunnitelmasta"

Tervetuloa mukaan kannattamaan aloitetta teemalla "ENEMMÄN LUONTOA - VÄHEMMÄN RAKENTAMISTA RANNOILLE!

terv.

Taimonranta, Naantali

Taimon_puistoaluetta1.JPG

Vielä ehdit mukaan!

2022-04-04 16:22:20

Taimonrannan asemakaavamuutos on tulossa luonnosvaiheeseen, jolloin asukkaat voivat jättää muistutuksen nähtävilläolon aikana.

Kaupunki on antanut julkisuudessa sellaisen kuvan, että asukkaat olisivat päässeet vaikuttamaan kaavoitukseen ja alueen tulevaisuuteen.  Erittäin vähän on tähän mennessä otettu huomioon asukkaiden mielipiteitä ja ideoita alueelle.  Tämän adressin "kommentit " -osiossa on sivukaupalla mielipiteitä,  joissa haluttaisiin säästää luontoa ja puistoa, ja pitää kaunis merellinen alue kaikille avoimena virkistysalueena.

Kopioin tähän tekstin aiemmasta tiedotteestani. Tässä adressin ajatus.  Jos haluat olla mukana, vielä ehtii allekirjoittamaan!

"Tämä adressi ei pysty vastustamaan alueen muuttamista asuinkäyttöön. Adressin tarkoitus on vähentää asumiseen muutettavaa aluetta, ja säästää mahdollisimman paljon ainutlaatuista luontoamme ja yhteistä kaunista merenrantaamme. Kaupungissa tulisi olla riittävästi virkistysaluetta niin nykyisille, kuin tulevillekin asukkaille.

Mahtaisiko Naantalista vielä löytyä muualta tonttimaata, jolloin tämän alueen asemakaavavaiheessa voitaisiin vielä päättää väljemmästä asutuksesta alueella?"

Adressi luovutetaan Naantalin kaupungin kaavoitukseen/päättäville tahoille (näillä näkymin keväällä 2022)

Kaupunki on korostanut haluavansa huomioida asukkaiden toiveita. Tällä hetkellä on noin 730 allekirjoittajaa ja monta sivua mielipiteitä. Katsotaan miten kaupunki onnistuu.

Kiitos kaikille mukaan tulijoille ja jo allekirjoittaneille!

Jonna Savolainen

Haluatko vielä olla mukana adressissa?

2020-08-12 08:28:48

Hei kaikille allekirjoittajille,

Olen saanut kaupungin kaavoituksen suunnalta kritiikkiä siitä, että tämä adressi on "vanha", sillä se on perustettu jo osayleiskaavavaiheessa vuonna 2015. Nyt menossa on asemakaavan muutos.

Haluan tiedottaa, että voit poistua adressista, jos et halua enää olla mukana. Adressit.com-sivulta löytyy selkeä ohje oman allekirjoituksen poistoon. Jos haluat olla mukana, niin se on hienoa ja kiitos siitä! Voit myös vapaasti jakaa adressia ja toivottaa tervetulleeksi uudet allekirjoittajat. Allekirjoittajia onkin nyt lähes 700, joka kertoo siitä, että alue koetaan tärkeäksi.

Olisi hienoa, jos valmis puisto, vehreät nurmikot ja puut saataisiin säilytettyä edes joltain osin.. samoin kuin hyvässä hoidossa oleva viljelypalsta-alue.

TAIMO_PIENIn1.jpgKuvassa alue, joka nyt kulkee kartassa nimellä "Taimonrannan puisto". Tulevaisuudessa siihen on suunniteltu ok-taloja ja/tai rivitaloja.

Hienoa, jos haluat vielä olla mukana! Jos et, niin vapaasti voi  poistua, jolloin adressin "kannanttajamäärä on totuudenmukainen".

Loppukesän aurinkoisin terveisin,

Jonna Savolainen

Jo 450 henkilöä Taimon rannan puolesta!

2015-09-09 20:17:21

Hei,

Kiitokset kaikille allekirjoittaneille. Lähestymme 500 allekirjoittaneen määrää, joten voi sanoa,
että Taimon rannan alue puistoineen, uimarantoineen ja ulkoilureitteineen
on kaupunkilaisille hyvin tärkeä!

Olemme tiedottaneet  -  ja tiedotamme jatkossakin -  adressista asiaa käsitteleville tahoille Naantalissa:

Kaupunginvaltuusto
Kaupunginhallituksen kaupunkisuunnittelujaosto
Kaavoitus -ja ympäristölautakunta
Kaavoituspäällikkö
Ympäristöpäällikkö

Toivomme adressin saavan vielä laajempaa huomiota ja olisikin hienoa, jos voitte jakaa sitä eteenpäin sähköpostitse / sosiaalisessa mediassa.

Yhteistyöterveisin,
   Aurinkoista syksyn jatkoa toivottaen,

Jonna Savolainen & Terhi Painilainen

Sähköposti: jonna.savolainen@gmail.com

Kiitokset !

2015-09-05 19:22:41

Suurkiitos kaikille adressin allekirjoittaneille!

On hienoa huomata, että Taimon rannan aluetta pidetään tärkeänä kaikille yhteisenä luonto -ja virkistysalueena.

Vielä on tärkeää saada lisää nimiä adressiin, joten jaathan sitä vielä eteenpäin, kiitos.

Kuva alla on kesäiseltä iltalenkiltä, Taimon venerannasta.

(uniikki ulkoilureitti: Taimon ranta - kylpylä - Lammasluoto - vanha kaupunki  - Kuparivuori.. ja takaisin, noin 10 km kaunista merenrantaa)