Seilin saari uhattuna!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Seilin museokirkon aukipito kesällä 2017

2017-06-13 16:30:17

Paraisten Nauvossa sijaitsevan Seilin saaren museokirkon aukipidosta sekä Seilin saaren kirkkolaiturista vastaa tiistaista 13.6.2017 lähtien Seilin saaren asukas- ja kulttuuriyhdistys Pro Seili-Själö ry. Metsähallituksen kanssa solmittu sopimus kattaa kesäkauden 2017.

Seilin museokirkko on avoinna yleisölle ajalla

13.6.–13.8. tiistaista sunnuntaihin klo 11–15

sekä viikonloppuisin

19.–20.8. klo 11–15

26.–27.8. klo 11–15

2.–3.9. klo 11–15

Maanantaisin kirkko on suljettu huoltotöitä varten.

Museokirkon pääsymaksut kesäkaudella 2017

aikuiset 3,50 e

lapset (alle 14-v) ja eläkeläiset 2,00 e

Perhelippu 8,50 e

Ryhmät ryhmäalennuksin erillisen hinnaston mukaisesti

Kirkossa järjestetään kesällä 2017 Nauvon kappeliseurakunnan toimesta suomenkieliset jumalanpalvelukset 25.6., 18.7. sekä 27.8. klo 13.00 alkaen. Yksityistilaisuudet pyritään järjestämään yllä mainittujen säännöllisten aukioloaikojen ulkopuolella. Pro Seili-Själö tiedottaa poikkeavista aukioloista Facebook-sivuillaan.

Museokirkon ryhmävaraukset ja tiedustelut: 046-9644 898 / kirkko@seili.fi.

Yhdistys ei järjestä maksullisia opaskierroksia saarella, vaan keskittyy museokirkon aukipitoon ja kulttuurityöhön. Opaspalveluita on saatavissa saariston matkailuyrityksiltä.

Seilin kirkkolaituri on kesäkaudella 2017 tarkoitettu päiväkävijöiden käyttöön ja laiturissa yöpyminen ei ole suositeltavaa.

Pro Seili-Själö hoitaa edelleen kirkkolaiturin kupeessa olevaa perinteistä kesäkioskiaan, joka tänä vuonna aloittaa toimintansa sunnuntaina 25.6. Kioskin aukioloajat voi tarkistaa kesäkioskin Facebook-sivuilta.

Infotilaisuus Turun pääkirjastossa pe 26.5. klo 16.15

2017-05-24 04:14:08

SEILIN KULTTUURIYMPÄRISTÖ JA LUONTO
- info- ja keskustelutilaisuus vastuullisen matkailun reunaehdoista kulttuurikohteissa

Pro Seili-Själö ry järjestää Turun pääkirjaston Studiossa (Linnankatu 2, Turku) perjantaina 26.5. klo 16.15 – 18.00 info- ja keskustelutilaisuuden ainutlaatuisesta Seilin saaren kulttuuriperinnöstä ja luontoarvoista ja niiden vaalimisesta. Tilaisuudessa alustavat dosentti Tero Mustonen Itä-Suomen yliopistosta ja tutkija Margaretha Gustafsson Åbo Akademista sekä Seilin saaren kulttuuri- ja asukasyhdistys Pro Seili-Själö ry.

Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Pro Seili-Själö ry

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan Seilin saaren kehittämisestä 18.4.2017 klo 18.30

2017-04-17 11:19:05

(Turun yliopiston viestintä tiedottaa:)

Turun yliopisto järjestää saaristolaisille ja kaikille kiinnostuneille suunnatun keskustelutilaisuuden Seilin saaren kehittämistä koskevista suunnitelmista. Tilaisuus pidetään 18.4.2017 klo 18.30 Nauvossa ravintola L'Escalessa.

Tilaisuudessa puheenvuoron käyttävät Turun yliopiston rehtori Kalervo Väänänen, biodiversiteettiyksikön johtaja Ilari Sääksjärvi ja Skärgårdskompanietin toimitusjohtaja Herrick Ramberg.

Turun yliopisto ja Skärgårdskompaniet haluavat kehittää Seiliä luonto- ja kulttuuriarvot tarkasti huomioiden. Tavoitteena on lisätä matkailijoiden ympäristötietoisuutta välittämällä heille tietoa Itämeren ja saariston tilasta.

Lämpimästi tervetuloa!