Pelastetaan Matokallion metsä ja kalliot!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Matokallio voidaan vielä pelastaa! Jaa videota ja adressia, kiitos!

2023-01-12 10:49:31

Hei Te adressin allekirjoittaneet!

Suuren suuri kiitos allekirjoituksestasi! Kiitos, että autat ja olet mukana pelastamassa Matokalliota ja siten arvokasta lähiluontoa. Välitän väliaikatietoa missä Matokallion suhteen mennään.

Myllypuron Jääurheilukeskus Oy on hakenut jatkoaikaa kehittämisvaraukselleen Matokallion tontilla, ja asia on tulossa Helsingin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan päätettäväksi tiistaina 17.1. pidettävässä kokouksessa. Asiaa käsiteltiin jo 20.12.2022, jolloin asia jäi pöydälle Hilkka Ahteen (sd) esityksestä. Edellinen kehittämisvaraus loppui 31.12.2022. Jatkamalla varausta Jääurheilukeskus saisi lisäaikaa järjestää hankkeen rahoitusta kuntoon ja voi jatkaa suunnittelua Matokallion paikalle.

Apulaispormestari ja kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan puheenjohtaja Paavo Arhinmäki on julkisuudessa esittänyt, että jääurheilukeskukselle voitaisiin kaavamuutoksella järjestää tontti Vuosaaren liikuntapuistosta. Vuodelta 2006 oleva kaava ei ole enää tätä päivää. Helsingin kaupunki on 25.9.2020 julistanut ilmastohätätilan. Kaupunkistrategian mukaan Helsinki vaalii arvokasta luontoaan ja vahvistaa metsäverkostoaan kaupunkiluonnon monimuotoisuuden lisäämiseksi. Alueen tuhoaminen olisi vastoin kaupungin omaa strategiaa.

Kuvasimme videon Helsingin Puotinharjun ja Myllypuron asukkaiden sekä Pelastetaan Matokallio -liike aktiivien kanssa sunnuntaina 8.1. Videolla haluamme viestittää kaupunkilaisille ja päättäjille, että olemme tosissamme suojelemassa Matokalliota isolla joukolla viimeiseen asti.

Pyydänkin nyt sydämeni pohjasta, että käyt katsomassa videon ja jaat videota eteenpäin sosiaalisessa mediassa. ISO kiitos!

Video Youtubessa:https://youtu.be/J4g6b2bf1eAVideo

Instagramissa:https://www.instagram.com/reel/CnSAl9QB8p2/?utm_source=ig_web_copy_linkVideo

Facebookissa:https://fb.watch/h_LKZYc07r/

Tiedot videosta:

Kuvaus ja editointi: Sania Suokas @saniasanija

Drone-kuvaus: Ivan Happonen @ivsq_

Idea ja ohjaus: Evelina Lorek @evelinalorek

Käsikirjoitus ja ideointi: Pelastetaan Matokallio -liike

Pelastetaan Matokallio -liikkeen Facebook-sivu: https://www.facebook.com/pelastetaanmatokallio

Pelastetaan Matokallio -liikkeen Instagram-tili: https://www.instagram.com/pelastetaanmatokallio

Miten voit vielä vaikuttaa?

Jaa adressia eteenpäin. Nimiä on tällä hetkellä jo lähes 3700 ja tavoitteemme on kerätä yli 4000 nimeä ennen lautakunnan kokousta 17.1.2023. JOKAIKISELLÄ allekirjoituksella on valtava merkitys ja painoarvo! Kiitos.

Voit myös olla suoraan yhteydessä kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan jäseniin ja kertoa ystävällisesti mielipiteesi asiaan. Jälleen kerran painotan, JOKAISELLA viestillä ja yhteydenotolla on VALTAVA merkitys! Kiitos suuresti avustasi!

Yhteystiedot löytyvät:

Matokallio on ollut myös tällä viikolla mediassa esillä:

Itahelsinki.fi

YLE Uutiset Uusimaa:

Vielä kerran kiitän SUURESTI jokaista kaikesta avusta!

Toiveikkain terveisin

Evelina Lorek & Pelastetaan Matokallio -liike

Evelina Lorek

Allekirjoita kuntalaisaloite Matokallion metsän ja kallion pelastamiseksi!

2021-06-30 07:15:35

Hei,

Matokallion puolesta on tehty kuntalaisaloite, jonka pyytäisin allekirjoittamaan sekä jakamaan linkkiä eteenpäin.

Suora linkki aloitteeseen:

Kiitos, kun allekirjoitat ja jaat tietoa eteenpäin. Tehdään YHDESSÄ kaikkemme, että arvokasta ja tärkeää lähiluontoa säilyisi myös tuleville sukupolville.

Luonto terveisin,

Evelina Lorek