Yli 13-vuotiaiden lasten liikuntaharrastusten rajoitukset Uudenmaan ja muilla alueilla purettava välittömästi.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Lasten liikuntaharrastusten purkamiseksi laadittu adressi

2021-04-16 10:41:07

Hyvä adressin allekirjoittaneet,

kiitos kaikille teille antamastanne tuesta yläkoulu- ja lukioikäisten lasten liikuntaharrastusten purkamiseksi. Adressin on tätä viestiä kirjoittaessani allekirjoittanut 1252 henkilöä!

Olen toimittanut adressin mm. pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmälle 2 kertaa 9. ja 15.4 sekä Olympiakomitean toimitusjohtajalle 14.4. Tulen vielä toimittamaan adressin maan hallitukselle, käsittäen Pääministerin lisäksi ne ministerit, joiden mandaatissa asia erityisesti on  (tiede- ja kulttuuriministeri, perhe- ja peruspalveluministeri). Lisäksi tulen viestimään asiasta myös Etelä-Suomen avi:n ulkopuolelle (mm. Pirkanmaa, Varsinais-Suomi).

Uskon, että tällä pienehköllä yksityisellä vaikuttamistyöllä on ollut paikkansa päätösvalmistelussa isojen toimijoiden, kuten Olympiakomitea, ohessa. Olemme saaneetkin rohkaisevaa näkymää sille, että lasten ja nuorten harrastustoimintaa ollaan osittain avaamassa jo ensi viikosta lähtien ulkona.

Työ ei kuitenkaan ole vielä valmis esim. sisätiloissa pelkästään tapahtuvan harrastustoiminnan tilanne on vielä epäselvä. Tämän takia adressin levittäminen eri verkostoissa on edelleen ensiarvoisen tärkeää!

Toivotaan, että järki voittaisi lopulta.

parhain yhteistyöterveisin,
Merja Särkioja