Kaukajärven ja Pitkäjärven luonnontilan turvaaminen

Uusi Ilkkoa ja Pitkäjärveä koskeva adressi on julkaistu

2021-09-12 18:37:24

Tervehdys,

Kuuselantien kaavasta, jota keväinen adressimme koski, ei ole kaavoittajalla uutta tietoa. Sen sijaan Kangasalla ollaan ajamassa nyt voimakasta rakentamista myös Pitkäjärven pohjoisrannalle. Tähän liittyen on herännyt huoli Ilkon kalliorinteiden, Pitkäjärven rantojen ja vesien luonnontilasta ja siksi on laadittu UUSI adressi tästä aiheesta:

Suosittelen tämän adressin allekirjoittajia tutustumaan myös tuohon yllämainittuun, uuteen adressiin ja harkitsemaan myös siihen osallistumista. Ilkon kaavoituksella on iso merkitys Pitkäjärven ja samalla myös Kaukajärven kunnolle.

Aiheesta lisää: pelastetaan.pitkajarvi@gmail.com, Facebook: Pelastetaan Pitkäjärvi Instagram: pelastetaan.pitkajarvi #pelastetaanpitkäjärvi

Värikästä syksyä,

Antti Pulkkinen & Inka Vaalamo

444BEE57-6751-4933-85D0-29129633F1BB.PNG

Ajankohtaista liittyen Pitkäjärven ja Kaukajärven luonnontilan turvaamiseen

2021-05-26 17:32:52
Tervehdys teille, jotka olette halunneet osallistua Pitkäjärven ja Kaukajärven luonnontilan turvaamiseen omalla allekirjoituksellanne. Alueen kaavoista päättävät viime kädessä tulevat valtuutetut, joten kannattaa kysellä kuntavaaliehdokkailta heidän mielipiteitään asiaan.

Tietoomme on tullut, että Pitkäjärven ja Kaukajärven eteläosiin on ehdotettu perustettavaksi yhtenäinen luonnonsuojelualue järvien ja rantametsien suojelemiseksi (https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000007991949.html). Sekä Tampereen että Kangasalan valtuustot ovat vastaanottaneet ko. aloitteen. Varmin tapa turvata Kaukajärven ja Pitkäjärven luonnontilaa voisi olla suojelualueen perustaminen. Toivottavasti ajatus suojelualueesta saa laajaa kannatusta, sillä luontoasiat koskettavat meitä kaikkia puoluekannasta riippumatta.

luonnonkaunista kesää toivottaen,

Antti Pulkkinen ja Inka Vaalamo

Antti Pulkkinen

Kiitokset allekirjoittaneille, adressi toimitettu Kangasalan kaupungille

2021-04-17 17:47:10

Tervehdys,

Allekirjoitit adressin “Kaukajärven ja Pitkäjärven luonnontilan turvaaminen”. Suuri kiitos siitä. Adressi ja sen allekirjoitukset on toimitettu mielipiteen ilmauksena osoitteeseen kirjaamo@kangasala.fi 16.4.2021, mikä oli osallistumis- ja arviointisuunnitelmavaiheen mielipiteiden määräaika (tuolloin allekirjoittajia 1528 + yksi käsinkirjoitettu allekirjoitus). Toimitimme adressin myös elinympäristölautakunnan jäsenille.

Vaikka olisitkin allekirjoittanut adressin määräajan jälkeen, se ei mene hukkaan. Sähköpostien saatteessa ilmaisimme, että päivittyvää tilannetta voi seurata adressin sivulta. Allekirjoittajia on tähän mennessä 1586 ja lisää tulee vielä nytkin. Allekirjoituksia käsittelevät vain kaupungin viranhaltijat. Muistutimme erikseen, että virkailijoilla ei ole lupaa julkaista listaa allekirjoittajista, koska osa on kieltäytynyt tästä.

Se, että asia on kaavoittajankin mukaan noussut laajan yleisön tietoon ja herättänyt voimakkaan kannanoton, vaikuttaa jatkotoimenpiteisiin. On kuitenkin muistettava, että tämä on kaavoituksessa vasta ensimmäinen julkinen kuulemisvaihe. Seuraavat vaiheet ovat valmistelu- ja ehdotusvaihe (ks. kaavoituksen kulku, lähde: Tampereen kaupunki). Näissä vaiheissa järjestetään julkisia kuulemis-, kysely- ja kommentointitilaisuuksia sekä neuvotteluita osapuolten kesken. Lisää tietoa saa Kangasalan kaupungin kaavoituksesta. Vaalikeväänä on myös erinomainen tilaisuus vaatia ehdokkailta kantaa myös tähän yhtä vaalikautta ja puoluetta suurempaan asiaan.

Aurinkoista ja hyvää kevättä,

Antti Pulkkinen & Inka Vaalamo