Haluamme säilyttää Toppelundin puiston kaikkien espoolaisten maksuttomassa käytössä

Ota yhteyttä adressin tekijään

CALL TO ACTION: Espoon rantojen uimavedet vaarassa

2022-10-07 15:25:51

Hei kaikki,

Vajaa vuosi sitten saimme aktiivisuudella pelastettua Toppelundin puiston. Nyt on edessä seuraava haaste. Puutteeliset jätevesijärjestelmät aiheuttavat rantavesien likaantumista. Jos haluamme pitää rannat uimakelpoisina, meidän täytyy aktiivisesti vaikuttaa espoolaisiin poliitiikkoihin ja virkamiehiin, jotta jätevesijärjestelmiin panostetaan riittävästi, kun kaupunki kasvaa.

Tule mukaan haastamaan päättäjät ja kannustamaan heitä toimintaan webinaarissa keskiviikkona 12.10. klo 19-20. Edustettuina ovat Kokoomus (Kai Mykkänen), RKP (Karin Cederlöf), Vihreät (Meri Löyttyniemi) ja SDP (Maria Guzenina). Lisätiedot alla olevasta linkistä.

Call to action: Espoon rannat puhtaiksi

Terv.

Toppelundin puisto pelastettu

2022-01-26 18:57:09

Monet kiitokset teille kaikille jotka allekirjoititte tämän adressin! Lähetin nimet (yli 700!) ja kommentit sunnuntai-iltana kaikille Teknisen lautakunnan jäsenille. Tänään kokouksessa esitys Padelkentistä Toppelundiin hylättiin yksimielisesti. Uutta paikkaa kentille ei ole vielä suunniteltu.

Hienoa, että kansalaisaktiivisuus toimii!

Tervesin

Nina

Kiitos kaikille allekirjoittaneille!

2021-11-28 19:36:58

Päivitys 13.1.2022: Padelkentät tulevat Teknisen lautakunnan käsittelyyn 26.1.2022. Lähetän päivitetyn listan kaikille Teknisen lautakunnan jäsenille sunnuntaina 23.1. Jos vielä saatte kerättyä lisää nimiä ja kommentteja ennen sitä, niin hieno homma!

Päivitys 2.12.2021: Ville Sorvali on saanut padelkentistä niin paljon palautetta, että päätös todennäköisesti siirtyy ensi vuoden puolelle. Pidän adressin auki toistaiseksi ja toimitan lopullisen version Teknisen lautakunnan jäsenille lähempänä kokousta, jossa päätös tehdään.

Monet kiitokset kaikille teille, jotka olette jo allekirjoittaneet adressin Toppelundin puiston säilyttämiseksi! Lyhyessä ajassa allekirjoituksia tuli 505!

Olen toimittanut allekirjoitukset ja kommentit sovitusti 28.11. Ville Sorvalille, joka valmistelee materiaalin Teknisen lautakunnan 15.12. pidettävään kokoukseen.

Pidämme edelleen adressin avoimena, ja toimitan lopullisen version suoraan Teknisen lautakunnan jäsenille 12.12. Nimiä ja näitä hyviä rakentavia kommentteja voi siis edelleen tuoda päättäjien huomioon.

On todella hienoa nähdä, miten hyvin toimii "collective intelligence"! Paljon kommentteja tullut eri näkökulmista: varhaiskasvatuksen tarpeet  päiväkotilasten leikki- ja ulkoilupaikkana, perheiden piknik paikkana, työikäiseten ja senioreiden levähdys ja palautuminen rauhallisena kävelynä. Luonnon monimuotoisuus tullut myös esiin. Juuri nämä ovat tärkeitä osa-alueita kaupungin kehittämisessä!

Terveisin

Nina