Sisäministeri Räsänen: Älä lähetä turvapaikanhakijoita kuolemaan!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Ensimmäinen luovutus tänään torstaina 25.10. klo 10:00

2012-10-25 07:42:12

Torikokous-aktiivien lähetystö käy luovuttamassa adressin ensimmäisen kerran sisäasiainministeriöön tänään torstaina 25.10. klo 10:00.

Nimiä on 7.10. alkaen kertynyt 588. Adressin on keskimäärin allekirjoittanut yli 30 ihmistä päivittäin. Adressi yhtyy aikaisempiin kannanottoihin turvapaikanhakijoiden puolesta. Tukensa ovat jo ilmaisseet mm. 400 pappia, Vapaa liikkuvuus-verkosto, sekä monet poliittiset tahot.

Painotamme, että nimenkeräystä tullaan jatkamaan myös luovutuksen jälkeen, mutta asialla on äärimmäinen kiire. 46 päivää syömättä olleet miehet ovat kriittisessä tilassa. Syömättömyyden lisäksi miesten oloa vaikeuttavat tällä viikolla alkaneet yöpakkaset. Jokainen tunti viivyttelyä asiassa on liikaa.

Lisätietoja http://torillatavataan.wordpress.com/2012/10/24/adressi-vetoaa-sisaministeri-rasaseen-ala-laheta-turvapaikanhakijoita-kuolemaan/

Helsingin Torikokouksen turvapaikkatyöryhmä