Pieksämäen Herneniemen luontopolusta suurin osa on säästettävä ennallaan

Ota yhteyttä adressin tekijään

Viikko aikaa antaa kaavaehdotuksesta palautetta

2023-11-27 10:52:47

Kiitos paljon teille kaikille, jotka olette nähneet vaivaa puolustaaksenne Herneniemen aluetta!

Allekirjoituksia adressiin on kertynyt jo yli 250 nimen edestä, mikä on ollut valtavan positiivinen yllätys ja osoittaa, että Herneniemen alueella ja sen tulevaisuudella on merkitystä isolle joukolle ihmisiä.

Haluan muistuttaa lyhyesti, että adressi on vain yksi keino vaikuttaa Herneniemen tulevaisuuteen. Adressi on tarkoitus luovuttaa Pieksämäen kaupungin päättäjille luultavasti joulu-tammikuun aikana. Viime kädessä Herneniemeä koskevan kaavan voimaantulosta päättää kaupunginvaltuusto, joten adressin luovuttaminen sille sopivalla hetkellä on tarkoituksenmukaisin osoitus siitä, että Herneniemen kaavoitus on useiden ihmisten mielestä väärä kehityssuunta alueelle. Tiedotan asiasta lisää, kun aikataulut ovat tarkentuneet. Ainakin siihen asti allekirjoituksien kerääminen adressiin jatkuu samoin kuin aiemminkin.

Juuri tällä hetkellä kaava on ehdotusvaiheessa, ja Pieksämäen kaupungin tekniseen lautakuntaan voi laittaa ehdotuksesta palautetta. Tällä hetkellä nopein keino vaikuttaa ja kritisoida kaavaehdotusta onkin siis laittaa sähköpostia osoitteeseen kirjaamo@pieksamaki.fi tai perinteisenä kirjeenä osoitteeseen: Pieksämäen kaupunki, Maankäyttö, PL 125, 76101, Pieksämäki. HUOM: palautetta saa antaa 4.12.2023 klo 15 asti, joten aikaa on vielä tasan viikko jäljellä!

Aino Sandelin