Vetoomus kansanedustajille: ei vieraan vallan sotilastukikohtia Suomeen!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Eduskunta ei ole vielä hyväksynyt DCA-sopimusta: nimienkeräys jatkuu

2024-01-12 13:48:16

Hyvä adressimme allekirjoittaja,

Suomen ja USA:n välinen DCA-sopimus allekirjoitettiin 18.12.2023. Monille saattoi tulla vaikutelma, että sopimus on nyt solmittu. Todellisuudessa sopimusluonnos on vasta menossa eduskunnan käsittelyyn. Siitä annetaan hallituksen esitys eduskunnalle aikaisintaan helmikuun lopulla. Sitten seuraa keskustelua salissa, valiokuntakäsittely ja todennäköisesti myös lausuntokierros ennen kuin kansanedustajat voivat äänestää DCA:n hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

Kampanjan nettisivustolla eitukikohtia.fi tullaan seuraamaan eduskuntakäsittelyn kaikkia vaiheita. Tuonakin aikana kansalaisten on tärkeä olla omin päin yhteydessä kansanedustajiin.

Nimien keruu adressiin jatkuu ja olisi hienoa, jos omalta osaltasi edelleen aktiivisesti tiedottaisit adressista mahdollisille allekirjoittajille. Adressi luovutetaan kansanedustajille vasta tietyssä eduskuntakäsittelyn vaiheessa, joka määräytyy hallituksen esityksen käsittelyaikataulun mukaan, mutta totta kai hyvissä ajoin ennen ratkaisevaa äänestystä eduskunnassa.

Kampanjan nettisivustolle

www.eitukikohtia.fi

on viimeisen kuukauden aikana tullut paljon uutta mielenkiintoista aineistoa, jota voi käyttää ihmisten valistamiseen tukikohtakysymyksessä. Uusia artikkeleita ovat mm.:

Kahta DCA-kysymyksen asiantuntijaa Veronica Pimenoffia ja kansainvälisen politiikan emeritus professori Jyrki Käköstä on 13.1. mahdollista kuulla livenä. Tukikohdista ja DCA-sopimuksesta keskustellaan

lauantaina 13.1. klo 15 Turussa

Rakennusliiton kokoushuoneessa, Uudenmaankatu 6a, (käynti talon oikealta sivustalta).

Kampanjaryhmän puolesta

Olli Tammilehto

Kampanjalehteä ”Suvereniteetti uhattuna" saatavilla

2023-12-04 08:39:29

Hyvä adressin allekirjoittaja,

Adressimme on allekirjoittanut jo lähes 2000 ihmistä. Se on merkittävä määrä. Kiitos sinulle! Jotta adressimme todella vaikuttaisi kansanedustajiin, tarvitsemme kuitenkin vielä paljon lisää allekirjoituksia. Olisi hienoa, jos voisit levittää tietoa adressista tuttavapiirissäsi ja työpaikallasi tai oppilaitoksessasi. Kaikenlaiset adressia koskevat somepostaukset ovat tärkeitä.

Allekirjoittaakseen ihminen tarvitsee kuitenkin tietoa sotilastukikohtahankkeesta ja DCA-sopimuksesta. Tätä informaatiota löytyy runsaasti nettisivustolta

Levitä osoitetta somessa ja muualla!

Monessa tilanteessa kuitenkin painettu sana toimii paremmin kuin netti. Niinpä olemme tehneet nelisivuisen kampanjalehden ”Suvereniteetti uhattuna”. Se on levinnyt Voima-lehden liitteenä, mutta sitä on painettu runsaasti myös erillisenä. Voit tilata lehteä (esim. 200 kpl) osoitteesta info@eitukikohtia.fi. (Kerro paikkakunta, jossa aiot jakaa lehtiä.) Levitä lehteä esimerkiksi kirjastoihin, kahviloihin, työpaikoille, oppilaitoksiin, tapaamillesi ihmisille ja postilaatikoihin.
Lehdessä on adressin teksti ja nettiosoite sekä luettelo ensimmäisistä allekirjoittajista.

Kun toimimme yhdessä, voimme saada yli kolmasosan kansanedustajista äänestämään tukikohtia vastaan, mikä riittää hankkeen kaatamiseen.

Kampanjaryhmän puolesta
Marko Ulvila

Mielenosoitus tänään la 25.11. klo 13

2023-11-25 09:07:56