Adressi Nokialisän jatkumisen puolesta.

Taas pitää Nokialaisten lapsiperheiden huolesta johtuen perustaa nettiadressi. Kaupungin kovat säästötoimet vaikuttavat monen muun tärkeän asian ohella myös lapsiin ja perheiden hyvinvointiin.
Kaksivuotiseksi tarkoitetun kuntalisän ehtoja ollaan muuttamassa jo, kun kokeilua on nyt takana vasta vajaa puolet suunnitellusta. Lisäksi on esitetty, että oikeus kaupungin leikkikerhoon ja kuntalisä sulkisivat toisensa pois, koska silloin perheellä/lapsella olisi kaksi päälleekkäistä kaupungin etua.
Tässä lainaus kaupungin sivulta:

Kaupunginjohtaja esittää mm. Koskenmäen kirjaston, oppimateriaalikeskuksen ja Siuron terveysaseman sekä kolmen ryhmäperhepäiväkodin lakkauttamista vuoden 2010 aikana. Toiminnassa on keskityttävä lakisääteisten palvelujen turvaamiseen vapaaehtoisista eduista osin luopumalla. Niinpä ns. Nokia-lisän ehtoja muutetaan niin, että se olisi alle 2-vuotialle lapsille 140 € ja 2-3 –vuotiaille 80 €/lapsi. Taso olisi yhä valtakunnallisessa vertailussa korkea.

Nokialisän ehtoihin ja summiin ei nyt tulisi tehdä mitään muutoksia. Myöskin leikkikerho-oikeuden tulisi pysyä ennallaan. Kokeilun on jatkuttava entisin ehdoin vähintään kokeilun edellyttämän ajan.
Asia on nyt todella ajankohtainen. Kaupunginvaltuusto kokoontuu 11.12., kaiketi asiasta päätetään tällöin.
Adressi toimitetetaan valtuuston tiedoksi.

Siina Kaara-Phair

Adressi on annettu Nokian kaupungin hallituksen tiedoksi 11.12. Kokouksen lopputuloksena oli että Nokialisä pysyy ennallaan, leikkikerho-oikeutta muutetaan.
Kiitos kaikille osallistuneille!
Adressiin ei enää kerätä nimiä.

Siina Kaara-Phair    Ota yhteyttä adressin tekijään