Aidon Hietasaaren puolesta

Hietasaaressa on Oulun, ihmisen ja luonnon vuorovaikutuksesta sykkivä sydän.

1800-luvulta alkaen oululaisten meille siirtämät aidon Hietasaaren ainutlaatuiset kulttuuri- ja luontoympäristöt uhkaavat hävitä rakennusten, teiden ja parkkipaikkojen alle.

Hietasaareen suunniteltu huvipuisto on mieletön hanke, josta voi tulla totta, jos emme toimi nyt. Huvipuisto tarvitsee vähintään 6000 kävijää päivässä. Tämä kävijämäärä toisi Hietasaareen 3000 auton melun, saastepäästöt ja ruuhkat. Autojen parkkipaikkojen alle jäisi useita hehtaareja oululaisten viher- ja virkistysalueita. Kymmenille oululaistalouksille tärkeät puutarhapalstat hävitettäisiin.

Hietasaareen ei saa rakentaa huvipuistoa! Huvipuistolle löytyy Oulusta sopivampia ja paljon parempia paikkoja.

Muualla Suomessa vanhat luonto- ja kulttuuriympäristöt ovat tärkeitä, niistä pidetään huolta ja niiden halutaan säilyvän sukupolvelta toiselle. Näin voi olla meilläkin, jos tahdomme.

Tule mukaan vaikuttamaan. Tule edistämään aidon Hietasaaren asiaa. Lähde löytöretkelle merellisen Oulun ja oululaisen identiteetin sydänjuurille Hietasaareen.

Aidon Hietasaaren kotisivut: http://www.hietasaari.net