Big Brother 2009 pois ruudusta!

Viitaten Iltasanomien uutisointiin 07.09.2009:

Big Brotherin viinanläträys ja irtosuhteet pois ruudusta!

Nuorten päihteidenkäyttöä torjuva Vantaa välittää -hanke paheksuu Big Brother -talon menoa, johon kuuluvat näkyvästi niin alkoholi kuin irtosuhteet.

- Mihin tuota ohjelmaa tarvitaan? Tässä on kunnon moraalikeskustelun paikka. Briteissäkin Big Brother lopetettiin. Miksei täälläkin tehtäisi niin, Vantaa välittää -hankkeen projektikoordinaattori Tiina Hörkkö kysyy.

Vantaalaiset päihde- ja nuorisotyöntekijät paheksuvat tiedotteessaan sitä, että ohjelman tapa markkinoida päihteiden käyttöä ja irtosuhteita on ehkäisevän päihdetyön näkökulmasta hämmennystä herättävää.

Big Brother -ohjelman tuottaja Mikko Räisänen ei allekirjoita vantaalaisten väitteitä.

- Se, että nuoret eivät käyttäisi päihteitä, on hyvä aihe keskustella ja nostaa otsikoihin. Täytyy kuitenkin muistaa, että kyllä ne nuoret saavat roolimallinsa kotoaan ja lähiympäristöstään ennemmin kuin Big Brotherista, Räisänen puolustelee.

Kirjoita adressiin nimesi, mikäli olet eri mieltä Big Brother 2009 -ohjelman tuottajan Mikko Räisäsen kanssa ja vaadit, että ohjelman lähetys lopetetaan kuten Englannissa tehtiin.

Laitathan myös suoraa palautetta tästä linkistä ohjelman tekijöille.

Adressilista toimitetaan ohjelman tuottajalle, sekä niihin tahoihin, joilla edistetään ohjelman välitöntä lopettamista.

Jyväskylässä 7.9.2009

------------

Jälkikirjoitus 30.9.2009

Kiitos kaikille adressiin osallistujille. Kolmessa viikossa nimiä kertyi 3629 kappaletta. MTV3:n toimitusjohtajalle, Sub kanavapäällikölle ja BB-tuottajalle toimitettiin adressit 30.9, joissa vedottiin vastuullisuuteen ja ohjelman lopettamiseen, kuten Englannissa tehtiin päätös Big Brother ohjelman lopettamisesta elokuussa.