Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Kommentoitu viesti

Hansu

#2

30.08.2013 11:17

Meillä perheessä puoliso on yrittäjä, laitetaanko pillit pussiin siksi aikaa kun hän jää kotiin lasten kanssa vai? Kyllä ne meidänkin muksut ehtii laitostumaan 3v täytettyään, siltä tämä tuntuu että kaikki vaan päiväkoteihin :(

Vastaukset

Poikine äiti

#18 Re: Yrittäjä täälläkin

2013-08-30 13:24:07

#2: Hansu -

Kait se pitää tehdä konkurssi ja myydä kalusteet sen takia. Ei onnistu meillä. Tosin olen itsekki aika pian lasten syntymän jälkeen lähteny töihin. Mut ei onnistuis meillä jäädä isän kotiin. VAIKKA sanovat ihmiset mitä.

hallituksen esityksestä pöyristynyt

#38 Re:

2013-08-30 19:13:19

#2: Hansu -

Kyllä nyt hallitus esitti harkitsemattomasti, kotihoidon tuesta pitäisi ehdottomasti saada päättää perheen sisäisesti!! Toivottavasti tästä syntyisi kansanliike ja esitys saataisiin kumottua, nyt eivät päättäjät ymmärrä, millaisia ongelmia tuosta esityksestä vielä seuraa..aivan pöyristyttävää!! Ihmiset, nouskaa barrikadeille!

kolmen-äiti

#91 Re: mies tienaa yrittäjän 3 kertaa enempi

2013-08-31 11:19:03

#2: Hansu -

milläs maksetaan sitten talo ja autolainat yms lämmitys,sähköt? minun palkalla joka on murto osa yrittäjämieheni tuloista. jos mieheni jäisi kotiin menis talot ja autot...sitäkö hallitus haluaa...jos näin, pitää se kotihoidontuki suhteuttaa tuloon minulle pienipalkkainen 500-600e ok, mutta miehelleni ainakin 2500e kotihoidontukea kuukaudessa ettei mene talo.Ei tuollainen voi mennä läpi millään...ymmärrän jos puolisot ovat molemmat ansiotyössä vieraalla ja palkkaa suht samaa luokka, silloin asialla ei väliä, mutta jos palkkaero on huikea kuten meillä...me teemme konkurssin koko perhe, ei auta kuin talo myyntiin ja vuokralle ja sossu maksaa...