Paperiresepti on säilytettävä sähköisen reseptin ohella.

Kommentoitu viesti

Lääkäri NN

#46 Vaihtoehtoisuus on kaikkien etu

12.10.2013 12:02

Adressi on lääkäreiden alullepanema. Perusteena ei ole muutosvastarinta vaan aito huoli siitä, miten lääkemääräykset kirjoitetaan ja toimitetaan, potilaan parhaaksi. Vaihtoehto on oltava. Nettiaadressina tämä ei tietenkään tavoita niitä henkilöitä, joista huolta kannetaan ( vanhukset, vaikeammista mielenterveysongelmista kärsivät, jne), siksi näkisinkin, että omaisten tulisi ottaa kantaa asioihin. Tämähän ei tarkoita eReseptin torjumista vaan VAIHTOEHTOA! eResepti muuten maksaa, ja kyllä se potilaan pussista viime kädessä nyhdetään. Mitäs apteekkilainen menettää siinä, että potilas hakee lääkkeensä paperireseptillä?...eReseptin uusimishinnat ainakin ovat varsin "suolaisia" eli olisiko oma lehmä ojassa?

Vastaukset


Vieras

#49 Re: Vaihtoehtoisuus on kaikkien etu

2013-10-12 12:41:31

#46: Lääkäri NN - Vaihtoehtoisuus on kaikkien etu

Juuri näin. apteekkilaisethan ovat varsin tyytyväisiä koska heikä kirjoitustyö vähenee koska lääkäri tekee kirjoitustyön täyttäessään e-reseptiä, apteekki vain printtaa lappusen. Tosin saattaapi sinä käydä huonosti noin farmaseuttien työllisyyden kannalta koska tuskin yksikään apteekki pitää farmaseuttejaan vain kahvia juomassa..

apteekkilainen

#50 Re: Vaihtoehtoisuus on kaikkien etu

2013-10-12 12:49:49

#46: Lääkäri NN - Vaihtoehtoisuus on kaikkien etu

Suolaiset uusimishinnat... Jos haluaa teettää muilla työn, jonka voi maksutta tehdä itsekin, niin tottakai se maksaa. Kenenkään ei ole pakko apteekin kautta e-reseptejään uusituttaa, vaan voivat ihan ilmaiseksi hoitaa itse omat asiansa suoraan terveyskeskusten tms kanssa. Jos ei jaksa itse puhelimessa jonottaa terveyskeskukseen tai kävellä terveyskeskukseen uusimispyyntöään välittämään, niin sitten maksaa apteekille siihen menevästä ajasta ja vaivasta uusimismaksun. Hyvin yksinkertaista. Teetetty työ maksaa, itse tekemällä saa ilmaiseksi mutta aikaa ja vaivaa vaaditaan.

Pankit perivät jo itsepalvelusta automaateilla maksuja, joten ei kai ole mitenkään väärin, että erilaiset palvelukset ovat maksullisia?