ISRAEL ELÄKÖÖN - ISRAEL MUST LIVE!

Kommentoitu viesti

Rivka

#248 Re: Re: Re: Re: Kadosh Adonai

10.08.2011 22:31

#243: - Re: Re: Re: Kadosh Adonai

Tiedätkö, nyt on niin, että ateistinen - Jumalaa tuntematon ihminen ei käsitä näitä asioita, vaikka kuinka selitettäisiin.

Kyse on elämisestä ja operoimisesta kokonaan aivan toisella tasolla - Pyhän Hengen hengellisyyden ylemmällä tasolla, eikä sinne pääse muut kuin uudestisyntyneet ihmiset.

Ei niitä asioita voi mitenkään uudestisyntymättömälle ihmiselle selittää, sillä pimeys ei käsitä valkeutta, eikä pahuus hyvyyttä.

Ei sitten millään. Rukoile Jeesusta (Yeshuaa) elämäsi Herraksi, niin saat ymmärryksen kaikista kirjoittamistani asioista, tavallisella ihmisjärjellä se ei onnistu, vaan tarvitaan Jumalan antamaa yliluonnollista älyä ymmärtää nämä asiat tosiksi.

En jatka enää kanssasi tätä keskustelua, koska se on täysin turhaa ja erittäin turhauttavaa, enkä voi mitenkään kuvata sinulle käsitteitä, joista sinulla ei ole aavistustakaan.

Jumalan viisaus on kuin lukittu lähde, se ei lähde ennemmin virtaamaan, ennekuin ihminen tekee uskonratkaisun Jeesuksen, Yeshuan puoleen.

Vastaukset


Vieras

#257 Re: Re: Re: Re: Re: Kadosh Adonai

2011-08-11 17:02:36

#248: Rivka - Re: Re: Re: Re: Kadosh Adonai

 

Kiitos varmastikin vilpittömän rehellisestä loppukaneetistasi, joskaan sen sisältö ei minua suuremmin tyydytä - eikä valitettavasti myöskään yllätä.

Rivien välistä voin lukea ajatuksen: "Joo, eli siis jos et hyväksy jotain täysin mielivaltaisia olettamuksia, niin en minä voi tätä sinulle mitenkään perustella tai selittää." Miksei, ihan näin retorisena kysymyksenä, 'pimeys' voi käsittää 'valkeutta?' Tai kääntäen: voitko sinä käsittää pimeyttä? Ilmeisesti, koska kerran voit sanoa, ettei se käsitä 'valkeutta.' Lainaisitko jumalymmärrystäsi ja kertoisitko, onko tämä pimeyden ymmärtäminen uhka valkeudellesi?

 

Tiedätkö sinä vuorostasi, että on rajattoman epätyydyttävää saada uskovaisilta toimintaohjeeksi "Ole samaa mieltä minun kanssani, niin sitten mitään ongelmia ei ole." Millaista dialogia tällainen toimintatapa synnyttää?

Kenties on nähtävä asia niin, ettei dialogia haluta käydä - kuten sinäkään, sanalla sanoen, et halua.

Toimintapa tosin on kovin tuttu jo varhaisempien mysteerikulttien ajoilta; ei kaikkea voida vihkimättömille paljastaa.

Mikäs siinä, mutta tuolloin tietysti vaikuttaa hassulta yrittää esittää jotain ajatusrakennelmia ja argumentoida niiden puolesta. Väärinymmärretyn neron viimeinen suoja: "Te ette vaan tajuu."

 

Sivuhuomiona, olenko kanssasi keskustellessa keskustellut ihmisjärjen vai jumaljärjen kanssa? Jos jälkimmäisen, oletko siis ihmis- vai jumalpersoona? Jos jälkimmäinen, miksi kiivastut etkä sitä vastoin kirkastu?

Suhtaudut kuitenkin aiheeseen sen ansaitsemalla vakavuudella ja yksipuolisesti julistat keskustelumme täysin turhaksi - eipä siinä, esittämäni kysymykset ovat edelleen avoinna, ja eräät niistä ovat teidän Jeesustannekin vanhempia.

 

Erään Stephen Robertsin sanoin:

“Tyydyn siihen, että olemme molemmat ateisteja - minä vain uskon yhteen jumalaan vähemmän kuin sinä. Kun ymmärrät syyt, joiden nojalla hylkäät kaikki muut mahdolliset jumalat, ymmärrät, miksi minä hylkään sinun jumalasi.”

 

Siis, kiitos tästäkin vähästä.