vr_lisämaksu

Kommentoitu viesti


Vieras

#29

10.11.2011 05:46

Hyvä Mira olet oikealla asialla.
Myöskään monet iäkkäät henkilöt, joilla ei ole nettiä käytettävissä jäävät automaatin varaan, automaatin, joka ei todellakaan aina toimi.
Sitä paitsi lipun osto netistä on perin epäluotettavaa. Kaksi kertaa ostamani lippu on jäänyt tulostumatta ja kerran kävi myös niin ,ettei tilausvahvistuskaan saapunut tekstiviestinä kännykkääni . Lipun tulostaminen automaatista ilman tilausnumeroa ei onnistu . Ei auttanut muu kuin soitella vr:n puhelinpalveluun, joka on muuten aina varattuna, joten juna meni ja rahat meni.

Vastaukset

Outoa..

#31 Re:

2011-11-10 13:44:28

#29: -

Niin, mietinpä tässä vain, että mikä estää iäkkäitä ostamasta esimerkiksi kymmenen matkan sarjalippua automaatista, kun se toimii. Mitä tähän toimintaan ylipäätään tulee, niin alun hankaluuksien jälkeen ne automaatit ovat toimineet moitteettomasti. Ja toimivat tälläkin hetkellä. Mikäli kyse on iäkkäästä ja vähän matkustavasta henkilöstä, niin kirjastoissa on netti ja tulostin ihan jokaisen kuntalaisen käytössä. Myöskin lasten ja lastenlasten puoleen voi varmasti kääntyä. VR:llä tuskin aletaan junasta ostettujen lippujen hintoja laskemaan sen takia, että muutama vanhus ei pysty hankkimaan itselleen nettilippua.

Lipun ostaminen netistä on helppoa, kunhan muistaa lukea ohjeet ja tekee asiat oikein. Kaikki eivät ilmeisesti tähän kykene..

Mikä ihme siinä on että iäkkäät eivät itse näe tässä mitään ongelmaa, mutta nuoret käyttävät iäkkäitä tässä asiassa lyömäaseena??