Maahanmuuttajien tuet

Kommentoitu viesti

itse ulkomailla asuva
Vieras

#16 Faktatietoa?

04.09.2010 20:48

Niin tämä mainittu summa koskee 5- henkistä perhettä. Kuinka moni suomalaisperhe mahtaa pärjätä samalla summalla 5-henkisen perheen kanssa? Haluaisin mielelläni saada lisää faktatieto yksittäisen maahanmuuttajan tukien kohdalta.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#86 Re: Faktatietoa?

2010-12-30 10:55:50

#16: itse ulkomailla asuva - Faktatietoa? 

jo vain. laskin nopsasti mitä suomalainen viisihenkinen perhe, eli kaksi aikuista ja kolme lasta, saisi tukea. yhteensä noin 1300 e työmarkkinatukea, asumistuen, ja lapsilisää 351,5€. ei siis tuossa  ainakaan ole mitään eroa noiden maahanmuuttajien tuloihin verrattuna.

minuakin kiinnostaisi mitä erikoistukia he muka saavat? pimeänäkö ne maksetaan, kun niistä ei missään ole mitään mainintaa?

Työtön suomalainen

#476 Re: Faktatietoa?

2012-09-03 17:17:10

#16: itse ulkomailla asuva - Faktatietoa?

Pakko kyllä sanoa tähän että meidän perheeseen kuuluu 2 työtöntä aikuista ja 5 lasta. Liiton päivät kun tuli täyteen, tiputtiin molemmat työmarkkinatuelle. Ei tämän kokonen perhe kyllä näillä tuilla pärjää sanon mä. Asumistukea ei tule kuin murto-osa koska meillä on liian vähän neliöitä asukkaisiin nähden. Sosiaalitoimesta ei tipu minkään valtakunnan tukiaisia, koska jäämme 3 euroa plussan puolelle.

Ja kyse ei ole siitä ettemmekö haluaisi tehdä töitä. Vaan kyse on siitä kun emme saa töitä sen takia kun emme osaa ruotsin kieltä (rannikolla vaaditaan). Perheen äiti on sairas eikä näin ollen voi tehdä ihan mitä työtä tahansa. Perheen isä ottaa kaikki pätkätyöt, osa-aikatyöt, yms. työt vastaan mitä vaan saa. Ei ole varaa ostaa autoa saatikka pitää moista, vaikka perheen äidin sairaus vaatisi auton että perhe pääsisi kulkemaan.

Että näin pärjää suomalaiset.


Vieras

#646 Re: Faktatietoa?

2013-02-27 19:50:44

#16: itse ulkomailla asuva - Faktatietoa?

Olen 38 vuotias maahanmuutaja ( Venäjältä). Sain kotoumistuki ensimaisella 2,5 vuodella ihan samakokoiset kuin työttömusturva. Sen aikana kävin kielikursilla ja ammattikoulussa. Sen jalkeen päsin töihin ja olen töissä 2,5 vuotta, maksan veroja, asun perhen kanssa (6henk.) vuokrassa. Mun mielestä kysymys pakolaisten tuesta.


Vieras

#1020 Re: Faktatietoa?

2013-05-25 02:08:34

#16: itse ulkomailla asuva - Faktatietoa?

Kyllähän sillä rahalla elää, kun erikseen maksetaan vielä vuokra, terveydenhoitokulut ja lääkkeet. Vaaterahaa taitavat myös saada, kokska naisilla ainakin on niin sanottu "kansallispuku".

Timon

#1662 Re: Faktatietoa?

2013-10-04 06:57:57

#16: itse ulkomailla asuva - Faktatietoa?

Niin tuo raha tulee ilmaisen asumisen lisäksi! Jos Suomalainen 5 henkinen perhe säisi ilmaisen asunnon tuolla rahalla varmasti pärjäisikin.

however

#2390 Re: Faktatietoa?

2014-06-20 16:26:27

#16: itse ulkomailla asuva - Faktatietoa?

Sitä faktatietoa on hyvin vaikea saada, harkinannvaraisia tukia kun ei kerrota ja niitä kuitenkin annetaan. Rasisti-sana on taikasana, se kyllä tehoaa. Yksittäisiä tapauksia tulee kuitenkin väkisinkin sieltä täältä esiin, eikä ihme, kun näillä harkinnanvaraisilla ei voi salassa ostoksia tehdä, esim. juurikin näitä auto-ostoksia tai ajokorttihankintoja.