Kannabis lailliseksi

Kommentoitu viesti

Vieras

#2692 Re:

03.01.2011 02:24

#3: Anon ymous -  

kannabis ei tuota riippuvuutta...

Vastaukset

Vieras

#2694 Re: Re:

2011-01-03 16:08:43

#2692: Vieras - Re:  

Kyllähän se aiheuttaa riippuvuutta..... Mutta vain psyykkisen.  Itse olen poltellut joskus lähes vuoden päivittäin ja olen huomannut että kyllä siitä sellanen noin viikon kestävä unensaanti vaikeus tulee kun lopettaa.  Ehkä hieman arsyyntymistäkin voi esiintyä.   Tätä kannabiksen riippuvuuttta voisi verrata ihan vaikka karkin syömiseen, jos olet syönyt vuoden ajan karkkia päivittäin ja sitten et yhtäkkiä sitä enää sakkaan, niin kyllähän siitä seuraa sellasta vitutusta ja arjen rytmin sekoittumista.

Itse olen huomannut että kahvi aiheuttaa aikapitkälti tämän saman psyykkisen riippuvuuden... Paitsi kahvihan kyllä sitten aiheuttaa sen fyysisen riippuvuudenkin joka ilmenee pään särkynä ja vapinana.  Mielestäni kahvista on vaikeampi päästä irti kuin kannabiksestä.

On hölmöä sanoa että se ei aiheuta mitään haittaa se vain luo lisää väärinkäsityksiä(ja niitähän kannabiksen kohdalla tuntuu riittävän). Kannabikselläkin on omat haittavaikutuksensa vaikkakin todella lievät sellaiset.  Tosiasiahan on että kannabis on yksi lievimmistä päihtehteisttä(huom yksi lievimmistä).

Tossa tällänen usein linkitetty uutinen (http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2008/07/669288/eu-raportti-kannabis-tupakkaa-ja-alkoholia-turvallisempaa)

Jos riippuvuuden kannabikseen haluaa niin saa kannabista  polttaa pari kuukautta ennen kuin se kehittyyy(ainakin minun kohdalla).  Eli viikonloppukäytöllä on todella vaikea tulla riippuvaiseksi.

Mielestäni Kannabis tulisi laillistaaa koska saisimme terveysvaikutuksiltaan/päihdyttävyydeltään  lievemmän päihteen vaihtoehdoksi alkoholille.  Silloin henkilö joka haluaisi laillisesti päihtyä ei tarvitsisi käyttäää niinkin vahvaa/koukuttavaa ainetta kuin alkoholi.

Tärkein syy laillistamiselle on mielestäni se että saisimme rikollisjärjestöiltä sisäänheitto huumeen pois jolloin kovienhuumeiden käyttäjät vähenisivät.  Valtio saisi kannabiksestä tulevat rahat  jotka sitten voitaisiin käyttää vaikkapa tähän päihde onelmien hoitoon.  Nythän tilanne on se että Kannabista käytetään  paljon  ja rikollisjärjestöt saavat rahaa ja valtio menettää sitä kun se jahtaa näitä perus hampun polttelijoita rikollisjärjestöjen sijaan.

Onneksi kannabiksen laillistuminen on vain ajankysymys...  Tämän kuvan olen saanut seurattuani lukuisia keskustelupalstoja ja  mielipide sivuja.    Kun tämä kannabis propagandan sukupolvi  väistyyy uuden tieltä......

On jo monia euroopan maita missä se on jo osittain laillista tai laillista. Toivottvasti suomikin kerrankin olisi liikkeellä ajoissa eikä aina jälki junassa.  Tässä loppuun vielä tällänen mielenkiintonen uutinen

http://www.suomenkannabisyhdistys.org/artikkelit-mainmenu-27/politiikkajakannanotot/887-eu-ei-aio-estaeae-jaesenvaltioitaan-dekriminalisoimasta-tai-laillistamasta.html