Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
paviljonki purkuun, minä en sitä tarvitse |
#25 Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta22.01.2013 23:34#23: Fillarimafia jyrää meitin - Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta "Kaupunkisuunnittelulautakunnan tarkistettu pyörätiesuunnitelma on kuitenkin päivätty 24.01.2012. Ja kas kummaa, sen tarkistus onkin "tehty vuorovaikutuksessa Helsingin Polkupyöräilijät ry:n (HePo) kanssa".
Yksinkertaisesti se johtuu vain siitä, että HePo on jättänyt kyseiseen suunnitelmaan muistutuksen, jolloin vuorovaikutuksessakin pitää näkyä muistutuksen jättäjä. Myös muistutus on Ksv:n sivuilla.
Suosittelisin lukemaan vuorovaikutusraportit vielä kertaalleen läpi, niin kokonaiskuva kansalaisdemokratiasta selkeytyy.
Olkaa itsekin aktiivisia ja jättäkää asiallisia muistutuksia; kaikki - hyvin perusteltukaan - ei välttämättä tuo muutosta asiaan. Joskus tulee kovastikin lunta tupaan, mutta jos kaupunkipolitiikka kiinnostaa, se [lumi] kuuluu myös asiaan.
Ratikkapysäkit, puiden kaadot ja katupysäköinnin poisto ei mitenkään liity pyörätien tuloon. Ne toteutetaan vain samanaikaisesti. Myös mahdolliset hule, kaukolämpö tai -kylmennys, sähkö tai tietoverkkokaivuut eivät ole pyöräsuunnitelman peitesuunnitelmia.
Uskallatko päästää 12 vuotiaan lapsenlapsesi Mechelininkadulle ajoradalle pyöräilemään. Kyllä kaikilla käyttäjäryhmillä pitäisi olla oikeus turvalliseen (mukavaan ja viihtyisään) liikkumiseen, sehän on mainittu jo Maankäyttö- ja rakennuslaissa. |
Vastaukset
Pysäkillä seisoja |
#26 Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-01-23 13:26:53 Missä yhteydessä Helsingin Polkupyöräilijät ry on jättänyt muistutuksen hankkeesta? Kaupunkisuunnittelulautakunnan pyörätie-ehdotuksessa Kslk 2010-390 on yhteenveto vuorovaikutuksesta. En löydä siitä mitään mainintaa tästä. Selitys ratikkapysäkkien poiston, puiden kaadon ja katupysäköinnin poistosta kuulostaa hämmästyttävän tutulta. Tämän olen kuullut ennenkin. Taidat olla töissä kaupunkisuunnitteluvirastossa tai liikennelaitoksella, kun sieltä on jo tarjottu täsmälleen näitä samoja selityksiä. Fillaristi-aktivistit koettavat kaikin keinoin todistaa, että joukkoliikenteen huononnus tai kulttuurimaiseman tuhoaminen eivät johdu pyörätiestä. Huvittavaa. Samoin kuin se, että nämä selitykset ovat nyt viimeisen viikon aikana vaihtuneet lähes päivittäin. Siitähän ei pääse mihinkään, että pyörätietä olisi mahdotonta rakentaa, jos bussi 24:n pysäkkejä ei olisi poistettu. Sama koskee yöpysäköintipaikkoja. Tavallisen kaupunkilaisen kannalta loppupeleissä on kuitenkin aivan yhdentekevää, mikä sen joukkoliikenteen heikensi ja maiseman tuhosi. Tässähän ei kukaan ole vastustanut pyöräilyä kulkumuotona vaan sitä että vaivaisen 10 %:n etua ajetaan vaikeuttamalla suuren enemmistön liikkumista. Tämä, jos mikä, on raakaa itsekkyyttä. Mitä tulee 12-vuotiaan fillarointiin Mechelininkadulla, niin käsittääkseni hän saa pyöräillä jalkakäytävällä ihan laillisesti. Mutta jos hän sattuu asumaan Ruoholahdessa ja käymään Taivallahden koulua, niin hänenkin liikkumistaan vaikeutetaan ratikkapysäkin poistolla, samoin kuin monen muunkin saman koulun oppilaan. |
Vanhan Ainottaren omistaja |
#27 Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-01-23 16:19:00Miksi lehmuskujan kaataminen olisi suunnitelmassa ellei se mitenkään liittyisi pyöräteiden rakentamiseen? Kaikki lehmukset eivät suinkaan ole niin huonokuntoisia, että kujanteen välitön totaalinen tuhoaminen olisi pelkästään sillä perusteella välttämätöntä. Sitä voitaisiin uusia vähitellen kuten tähänkin asti ja niinkuin suojellulla alueella pitäisi. Mutta kun kadulla aiotaan aloittaa mittava työmaa niin on varmaan katsottu, että kannattaa samassa rytäkässä panna puusto sileäksi ja taimet tilalle, niin ei tarvitse vähään aikaan käydä näillä kulmilla kuopimassa. Viidenkymmenen vuoden päästähän ne ovat jo kasvaneet täyteen mittaansa. Mechelininkatu sopisi kyllä pyöräilyväyläksi, jos läpiajoliikennettä pystyttäisiin rajoittamaan niin, että pärjättäisiin yhdellä autokaistalla kumpaankin suuntaan. Mutta kun nykyiseen liikennemäärään lisätään vielä se, mikä jatkossa tulee Jätkäsaaresta ja Länsisatamasta, ja liikenne autokaistojen kaventamisen takia lisäksi hidastuu ja ruuhkautuu, niin minä en haluaisi edes sen kaksitoistavuotiaan lapsenlapsen vanhempien fillaroivan kadulla kovin usein. Sen verran on nenän korkeudella häkää ja pienhiukkasia. Mukavasta ja viihtyisästä liikkumisesta ei voi siis puhua kenenkään kohdalla ja esteettömyydenkin kanssa on niin ja näin. Jos pyörätie ja jalkakäytävä ovat samassa tasossa rinnakkain, niin jalankulkijat väistelevät jalkakäytäville pysäköineitä jakelu-, jäte- ja muita purkavia ja lastaavia autoja pyörätielle tai harhautuvat sille muusta syystä. Ja vauhtifillaroijat ohittelevat sunnuntaipyöräilijöitä ja muita hidastelijoita jalkakäytävän kautta. Nähty on. Lähes samaan päästäisiin halvemmalla jakamalla jalkakäytävä kalkkiviivalla kahtia ja osoittamalla toinen puoli jalankulkijoille ja toinen pyöräilijöille. Vaikka pyörätieverkosta punottaisiin muikunpitävä, niin se ei ratkaise enemmistön liikkumista eikä yksityisautoilun vähentämistä. Samalla pitäisi panostaa todella paljon joukkoliikenteen palvelun tehostamiseen, mutta joukkoliikennehän ei ole enää kaupunkilaisten palvelua kuten joskus ennen vaan kannattamatonta liiketoimintaa, ja sellaistahan ei kannata ylläpitää. Siinä nimimerkki on oikeassa, että meidän jokaisen pitäisi valppaammin seurata mitä virkamiehet puuhaavat ja ottaa suunnitelmiin kantaa mahdollisimman varhain. Tästä Mechelininkadun suunnitelmasta järjestettiin syksyllä oikein tiedotustilaisuuskin Taivallahden koululla ja nostan hattua niille muutamalle, jotka sen huomasivat. Itse en huomannut, vaikka siitä kuuluu olleen tieto lehdessäkin - Rööperin lehdessä.
|
Järkeä nyt asioihin, hyvät virkamiehet |
#78 Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-01-31 14:32:57Onko ollenkaan huomioitu, että ratikka 8 joutuu pysähtymään liikennevaloihin kuitenkin Mechelininkadun Caloniuksen-pysäkillä. Mikäs ajansäästö se olisi, jos pysäkki olisi pois. Perhon pysäkki on paljon tarpeettomampi, koska siinä on sitten bussi 24:n pysäkki ihan lähellä. Lisäksi onko huomioitu Taivallahden koululaisia, jotka kulkevat nyt tuosta Caloniuksen pysäkiltä ja siinä ympäristössä on monta kookasta asuinrakennusta, joissa asuu runsaasti julkisen liikenteen käyttäjiä. Ei tunnu olevan järkevä ja käytännöllinen suunnittelu vallalla virkamiehillä. Vain pienen pienelle ydinjoukolle ollaan suunnittelemassa tätä liikennettä. Utopioissaan luulevat, että uudet pöytätiet tuovat lisää pyöräilijöitä liikenteeseen. Se ei kyllä toteudu, vaikka kuinka luullaan. Elämme talvisessa, loskaisessa maassa, hyviä pyöräilykuukausia on enintään 8 kuukautta. Vaihdetaanko pyörätiet talveksi maratoonareille juoksuradoiksi ? Kyllä Helsingin kaupungilla on paljon tärkeämpiä kustannuskohteita kuin rakentaa Mechelininkadulle PYÖRÄTIE! Ei tuo pyörätie tunnu mitenkään hyvältä jo vilkaasti liikennöidyllä väylällä, eikä ole mitenkään terveellistä pyöräillä pakokaasujen seassa. Tästä on mielestäni hyvä esimerkki rautatieaseman edessä kulkeva pyörätie, jossa saa pelätä henkensä edestä, milloin on pyörän sarvet niskassa ja muutenkin huonosti suunniteltu. Useita vaaratilanteita syntyy jatkuvasti ja liikenne tukkeutuu, jolloin kyllä aikataulut heittävät pahastikin.
|
Se |
#122 Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-02-04 10:25:58Vastaus. Ei pyörätieyä Mechelininkadulle. Älytöntä. Vaaralliset puut voi kaataa, mutta uudet tilalle. Minne autoilijat parkkeeraavat.Autoilijay ovat yleensä niit ihmisiä jotka yhteiskunnan menot maksavat.Voidaanko heitä polkea. Kulkerko joku vihreä pyörällä ympärisyöminisyeriöön ja tarvitsee tien käyttöönsä.?Tehdään tutkimus siitä. |
Mechelininkadun tunteva |
#212 Re: Re: Re: Re: Pyöräteitä on suunniteltu kohta kolme vuotta2013-02-24 16:23:50 |
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
11018 Luotu: 15.07.2023
Rauman kyläkoulut säilytettävä osana kouluverkkoa
1082 Luotu: 23.04.2024
Sinkkolan toiminta on turvattava!
676 Luotu: 19.04.2024
Orpon hallituksen on erottava
2144 Luotu: 21.02.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
1975 Luotu: 08.04.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
670 Luotu: 15.04.2024
KOY MÄNTYTIE 1 ASEMAKAAVAN SÄILYTYSVETOOMUS
293 Luotu: 14.04.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
17891 Luotu: 01.03.2023
Vesilahden sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta
218 Luotu: 23.04.2024
Revonlahden koulun säilyttäminen
618 Luotu: 16.04.2024
Ounasvaaraa ei saa rakentaa!
6153 Luotu: 29.11.2023
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6135 Luotu: 08.04.2024
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
811 Luotu: 15.07.2023
Vastustamme Nousiaisten kunnan lomautuksia
133 Luotu: 17.04.2024
Prisma Korsoon!
81 Luotu: 10.04.2024
Sisarusperiaatteen kirjaaminen Turun perusopetuksen oppilaaksioton perusteisiin
71 Luotu: 22.04.2024
Riikka Purran on erottava
879 Luotu: 30.03.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67910 Luotu: 15.02.2024
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
12073 Luotu: 25.08.2023
Patrikkasuon turvetuotantohankkeesta on luovuttava
544 Luotu: 02.04.2024