Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Surkeaa suunnittelua |
#61 Re: Miten asia todellisuudessa on30.01.2013 23:45#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on Olipa hyvä, että tämäkin otettiin tähän mukaan. Nyt voi heittää oikeaa tietoa kehiin ilman, että täytyy vaivautua kirjoittamaan Hesariin. Kummallista matematiikkaa näillä fillaristeilla. Rakennusviraston piirroksen 29998.2 mukaan Mechelininkadun katutilan kokonaisleveys Sammonkadun kulmassa on 32 m, kun mukaan lasketaan jalkakäytävät. Jalkakäytävän ja puukujan välinen tila yhteen ajosuuntaan on piirroksessa 7,75 m, josta pyörätielle on varattu 1,50 metriä ja ajokaistoille 3,00 m ja 3,25 m. Hra liikennesuunnittelupäällikkö Lehmuskoskella on mielenkiintoinen tapa katsoa asiaa, kun hänen mielestään "ajoradan kokonaisleveys hieman kasvaa", kun siitä vähennetään pyörätien leveys 1,5 m... Kumma juttu, että kaupunkisuunnittelulautakunta on aivan päinvastaista mieltä (tarkistettu pyörätiesuunnitelma 24.01.2012): "Moottoriajoneuvoliikenteen kaistat kavennetaan minimissään 6,25 metriin (3,25 m + 3,0 m) pyöräliikenteen järjestelyjen myötä. Kapea katutila rauhoittaa osaltaan ajonopeuksia." Siis aivan samat luvut, mutta toisen mielestä ajotila kapenee, kun taas Lehmuskoski uskoo tilan levenevän. On tainnut jäädä yksi pöytäkirja kokonaan lukematta. Mutta sehän ei estä tarjoamasta tätä kummallista matematiikkaa Hesarissa faktana. Ja tällaiset sitten vastaavat Helsingin liikennesuunnittelusta. |
Vastaukset
Sekuntikello pysäkille |
#62 Re: Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-31 00:04:57#61: Surkeaa suunnittelua - Re: Miten asia todellisuudessa on On sillä Lehmuskoskella muitakin papereita jäänyt lukematta, kuten HSL:n hallituksen oma pöytäkirja 10.05.2011, aiheena ratikka 8:n kehittämisohjema. Jokuhan koetti tällä palstalla väittää (tyyliin "kaikkihan me tiedämme"), että kasin ratikan keskinopeus olisi 14 km tunnissa. No ei ainakaan tämän pöytäkirjan mukaan. Siinä todetaan, että "raitiolinja 8 on nykyisellään yksi raitiolinjaston nopeimmista linjoista, sillä sen reitti ei kulje aivan ydinkeskustan kautta. Linjan keskinopeus on 15,9 km tunnissa." Koko raitiojärjestelmän keskinopeus oli syksyllä 2010 14,7 km tunnissa. Kävin tänään kello kädessä mittaamassa sitä aikaa, mikä kasilla menee tällä kuuluisalla Caloniuksenkadun pysäkillä pysähtyessä. Oli paras ruuhka-aika, ja ratikasta tunki ulos sekä matkustajia että lastenvaunuja, joita jouduttiin nostamaan ulos käsin, kun sattui olemaan vanhanmallinen korkea vaunu. Mutta mittaamisesta ei saanutkaan kunnon tulosta, kun ei ollut sekuntikelloa mukana. Rannekellon mukaan koko pysähdykseen meni alle 1 minuutti. Tätäkö tältä linjalta nyt yritetään saada pois hintaan 150 000 euroa? Liikennesuunnittelijoiden "logiikan" mukaan nopeutusta kannattaa tietysti yrittää niillä pysäkeillä, joilla on eniten matkustajia. Eihän hiljaista pysäkkiä kannata poistaa, vai kuinka? Kas kun ette halua poistaa Oopperan tai Kurvin pysäkkejä, sieltähän vasta sitä säästöä syntyisi. |
pilkunviilaaja |
#64 Re: Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-31 00:38:32#61: Surkeaa suunnittelua - Re: Miten asia todellisuudessa on Ajorata = ajoneuvoliikenteelle tarkoitettu tai suoraan toisiinsa rajoittuvien ajokaistojen muodostama tien osa. Polkupyörä = lihasvoimalla toimiva ajoneuvo. Eli moottoriajoneuvoliikenteen kaistat on eri asia kuin ajorata, johon ilmeisesti lasketaan ainakin tässä tapauksessa mukaan myös polkupyörille varattu tila. |
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Ympärivuorokautinen päivystys on säilytettävä Kouvolan Ratamossa
15826 Luotu: 25.04.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
12336 Luotu: 15.07.2023
Espanjan sivuaineopetus säilytettävä Jyväskylän yliopistossa
806 Luotu: 29.04.2024
Luohuan koulun puolesta
714 Luotu: 24.04.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
2435 Luotu: 08.04.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2120 Luotu: 10.02.2024
Ruotsinkylän kyläkoulu säilytettävä!
391 Luotu: 27.04.2024
Meilahden autonomisen sosiaalikeskuksen puolesta
277 Luotu: 29.04.2024
Oinasjärven koulun kolmiopettajaisuuden säilyttäminen
270 Luotu: 29.04.2024
Kouluvalmentaja säilytettävä Mouhijärven yhteiskoululla
218 Luotu: 28.04.2024
Rauman kyläkoulut säilytettävä osana kouluverkkoa
1316 Luotu: 23.04.2024
Luhalahden ryhmiksen ja koulun puolesta
175 Luotu: 26.04.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
895 Luotu: 15.04.2024
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6266 Luotu: 08.04.2024
Päivähoito, alakoulu ja nuorisotila on säilytettävä Uimaharjussa
111 Luotu: 29.04.2024
Pelastetaan Peltosaaren koulu tehdään yhdessä Itäinen koulu lapsille
519 Luotu: 12.04.2024
Orpon hallituksen on erottava
2264 Luotu: 21.02.2024
Kevyen liikenteen väylän rakentaminen Konginkankaan keskustan ja pohjoisen liittymän välille/ Pohjoishiekka-Vt4
95 Luotu: 02.05.2024
Vesilahden sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta
329 Luotu: 23.04.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67979 Luotu: 15.02.2024