Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Surkeaa suunnittelua |
#61 Re: Miten asia todellisuudessa on30.01.2013 23:45#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on Olipa hyvä, että tämäkin otettiin tähän mukaan. Nyt voi heittää oikeaa tietoa kehiin ilman, että täytyy vaivautua kirjoittamaan Hesariin. Kummallista matematiikkaa näillä fillaristeilla. Rakennusviraston piirroksen 29998.2 mukaan Mechelininkadun katutilan kokonaisleveys Sammonkadun kulmassa on 32 m, kun mukaan lasketaan jalkakäytävät. Jalkakäytävän ja puukujan välinen tila yhteen ajosuuntaan on piirroksessa 7,75 m, josta pyörätielle on varattu 1,50 metriä ja ajokaistoille 3,00 m ja 3,25 m. Hra liikennesuunnittelupäällikkö Lehmuskoskella on mielenkiintoinen tapa katsoa asiaa, kun hänen mielestään "ajoradan kokonaisleveys hieman kasvaa", kun siitä vähennetään pyörätien leveys 1,5 m... Kumma juttu, että kaupunkisuunnittelulautakunta on aivan päinvastaista mieltä (tarkistettu pyörätiesuunnitelma 24.01.2012): "Moottoriajoneuvoliikenteen kaistat kavennetaan minimissään 6,25 metriin (3,25 m + 3,0 m) pyöräliikenteen järjestelyjen myötä. Kapea katutila rauhoittaa osaltaan ajonopeuksia." Siis aivan samat luvut, mutta toisen mielestä ajotila kapenee, kun taas Lehmuskoski uskoo tilan levenevän. On tainnut jäädä yksi pöytäkirja kokonaan lukematta. Mutta sehän ei estä tarjoamasta tätä kummallista matematiikkaa Hesarissa faktana. Ja tällaiset sitten vastaavat Helsingin liikennesuunnittelusta. |
Vastaukset
Sekuntikello pysäkille |
#62 Re: Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-31 00:04:57#61: Surkeaa suunnittelua - Re: Miten asia todellisuudessa on On sillä Lehmuskoskella muitakin papereita jäänyt lukematta, kuten HSL:n hallituksen oma pöytäkirja 10.05.2011, aiheena ratikka 8:n kehittämisohjema. Jokuhan koetti tällä palstalla väittää (tyyliin "kaikkihan me tiedämme"), että kasin ratikan keskinopeus olisi 14 km tunnissa. No ei ainakaan tämän pöytäkirjan mukaan. Siinä todetaan, että "raitiolinja 8 on nykyisellään yksi raitiolinjaston nopeimmista linjoista, sillä sen reitti ei kulje aivan ydinkeskustan kautta. Linjan keskinopeus on 15,9 km tunnissa." Koko raitiojärjestelmän keskinopeus oli syksyllä 2010 14,7 km tunnissa. Kävin tänään kello kädessä mittaamassa sitä aikaa, mikä kasilla menee tällä kuuluisalla Caloniuksenkadun pysäkillä pysähtyessä. Oli paras ruuhka-aika, ja ratikasta tunki ulos sekä matkustajia että lastenvaunuja, joita jouduttiin nostamaan ulos käsin, kun sattui olemaan vanhanmallinen korkea vaunu. Mutta mittaamisesta ei saanutkaan kunnon tulosta, kun ei ollut sekuntikelloa mukana. Rannekellon mukaan koko pysähdykseen meni alle 1 minuutti. Tätäkö tältä linjalta nyt yritetään saada pois hintaan 150 000 euroa? Liikennesuunnittelijoiden "logiikan" mukaan nopeutusta kannattaa tietysti yrittää niillä pysäkeillä, joilla on eniten matkustajia. Eihän hiljaista pysäkkiä kannata poistaa, vai kuinka? Kas kun ette halua poistaa Oopperan tai Kurvin pysäkkejä, sieltähän vasta sitä säästöä syntyisi. |
pilkunviilaaja |
#64 Re: Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-31 00:38:32#61: Surkeaa suunnittelua - Re: Miten asia todellisuudessa on Ajorata = ajoneuvoliikenteelle tarkoitettu tai suoraan toisiinsa rajoittuvien ajokaistojen muodostama tien osa. Polkupyörä = lihasvoimalla toimiva ajoneuvo. Eli moottoriajoneuvoliikenteen kaistat on eri asia kuin ajorata, johon ilmeisesti lasketaan ainakin tässä tapauksessa mukaan myös polkupyörille varattu tila. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
45674 Luotu: 02.06.2025
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
10630 Luotu: 09.06.2025
Vaadimme eduskunnan, presidentin ja hallituksen toimille suunnan muutosta.
1763 Luotu: 12.06.2025
Älkää sahatko pois sitä kulttuurin oksaa, jolla me kaikki istumme ruotsinkielisessä Suomessa!
1466 Luotu: 16.06.2025
Salibandyliiton tulee luopua 3vs3-turnausten tuomisesta 5vs5-sarjoihin
828 Luotu: 14.06.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
731 Luotu: 12.06.2025
Vetoomus Koukkuniemen kirjaston säilyttämisen puolesta
366 Luotu: 30.06.2025
Pysäytetään Inkoon terästehtaan suunnitelmat ympäristön pelastamiseksi! Stoppa stålverksplanerna i Ingå för att rädda miljön!
285 Luotu: 26.06.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
2324 Luotu: 22.03.2025
Stop Kaskenlinnan ja Mäntymäen sairaaloiden henkilökunnan parkkimaksuille
252 Luotu: 18.06.2025
Ruotintien kunto ja kunnossapito paremmaksi
221 Luotu: 18.06.2025
Joukkokanne eläkerahojemme varastamisesta
213 Luotu: 13.06.2025
Porvoon kaupungin johdolta vaaditaan välitöntä muutosta Porvoon rakennusvalvonnan johtoon ja epäasialliseen toimintaan.
716 Luotu: 06.06.2025
Jatkoaikaa Klemetskogin koulukiinteistölle!
199 Luotu: 03.07.2025
Ei aurinkovoimalaa Pennala–Virenojan kylämaisemaan – vaadimme hankkeen keskeyttämistä
193 Luotu: 01.07.2025
Työkyvyttömäksi todetut henkilöt irti TE-toimiston asiakkuudesta
179 Luotu: 30.06.2025
Pätevöitymiskoulutus yksityisen varhaiskasvatuksen työntekijöille
148 Luotu: 16.06.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20894 Luotu: 20.03.2025
Hämeenlinnan Ryhmäpuutarhan typistämistä vastaan
134 Luotu: 07.07.2025
Kaivokselan vesitornin tulevaisuus ratkaistava kaavoituksessa
121 Luotu: 23.06.2025