Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Surkeaa suunnittelua |
#61 Re: Miten asia todellisuudessa on30.01.2013 23:45#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on Olipa hyvä, että tämäkin otettiin tähän mukaan. Nyt voi heittää oikeaa tietoa kehiin ilman, että täytyy vaivautua kirjoittamaan Hesariin. Kummallista matematiikkaa näillä fillaristeilla. Rakennusviraston piirroksen 29998.2 mukaan Mechelininkadun katutilan kokonaisleveys Sammonkadun kulmassa on 32 m, kun mukaan lasketaan jalkakäytävät. Jalkakäytävän ja puukujan välinen tila yhteen ajosuuntaan on piirroksessa 7,75 m, josta pyörätielle on varattu 1,50 metriä ja ajokaistoille 3,00 m ja 3,25 m. Hra liikennesuunnittelupäällikkö Lehmuskoskella on mielenkiintoinen tapa katsoa asiaa, kun hänen mielestään "ajoradan kokonaisleveys hieman kasvaa", kun siitä vähennetään pyörätien leveys 1,5 m... Kumma juttu, että kaupunkisuunnittelulautakunta on aivan päinvastaista mieltä (tarkistettu pyörätiesuunnitelma 24.01.2012): "Moottoriajoneuvoliikenteen kaistat kavennetaan minimissään 6,25 metriin (3,25 m + 3,0 m) pyöräliikenteen järjestelyjen myötä. Kapea katutila rauhoittaa osaltaan ajonopeuksia." Siis aivan samat luvut, mutta toisen mielestä ajotila kapenee, kun taas Lehmuskoski uskoo tilan levenevän. On tainnut jäädä yksi pöytäkirja kokonaan lukematta. Mutta sehän ei estä tarjoamasta tätä kummallista matematiikkaa Hesarissa faktana. Ja tällaiset sitten vastaavat Helsingin liikennesuunnittelusta. |
Vastaukset
Sekuntikello pysäkille |
#62 Re: Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-31 00:04:57#61: Surkeaa suunnittelua - Re: Miten asia todellisuudessa on On sillä Lehmuskoskella muitakin papereita jäänyt lukematta, kuten HSL:n hallituksen oma pöytäkirja 10.05.2011, aiheena ratikka 8:n kehittämisohjema. Jokuhan koetti tällä palstalla väittää (tyyliin "kaikkihan me tiedämme"), että kasin ratikan keskinopeus olisi 14 km tunnissa. No ei ainakaan tämän pöytäkirjan mukaan. Siinä todetaan, että "raitiolinja 8 on nykyisellään yksi raitiolinjaston nopeimmista linjoista, sillä sen reitti ei kulje aivan ydinkeskustan kautta. Linjan keskinopeus on 15,9 km tunnissa." Koko raitiojärjestelmän keskinopeus oli syksyllä 2010 14,7 km tunnissa. Kävin tänään kello kädessä mittaamassa sitä aikaa, mikä kasilla menee tällä kuuluisalla Caloniuksenkadun pysäkillä pysähtyessä. Oli paras ruuhka-aika, ja ratikasta tunki ulos sekä matkustajia että lastenvaunuja, joita jouduttiin nostamaan ulos käsin, kun sattui olemaan vanhanmallinen korkea vaunu. Mutta mittaamisesta ei saanutkaan kunnon tulosta, kun ei ollut sekuntikelloa mukana. Rannekellon mukaan koko pysähdykseen meni alle 1 minuutti. Tätäkö tältä linjalta nyt yritetään saada pois hintaan 150 000 euroa? Liikennesuunnittelijoiden "logiikan" mukaan nopeutusta kannattaa tietysti yrittää niillä pysäkeillä, joilla on eniten matkustajia. Eihän hiljaista pysäkkiä kannata poistaa, vai kuinka? Kas kun ette halua poistaa Oopperan tai Kurvin pysäkkejä, sieltähän vasta sitä säästöä syntyisi. |
pilkunviilaaja |
#64 Re: Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-31 00:38:32#61: Surkeaa suunnittelua - Re: Miten asia todellisuudessa on Ajorata = ajoneuvoliikenteelle tarkoitettu tai suoraan toisiinsa rajoittuvien ajokaistojen muodostama tien osa. Polkupyörä = lihasvoimalla toimiva ajoneuvo. Eli moottoriajoneuvoliikenteen kaistat on eri asia kuin ajorata, johon ilmeisesti lasketaan ainakin tässä tapauksessa mukaan myös polkupyörille varattu tila. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kajaanin nälkäkuolemaan tuomitut linnut Linnanvirralla
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Lääkärin ja hoitajan vastaanotto säilytettävä Vähässäkyrössä
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
721 Luotu: 14.01.2025
Vetoomus Kinnulan uimahallin aukipitämisen puolesta
220 Luotu: 14.01.2025
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
153 Luotu: 19.01.2025
Vetoomus toimeentulotukileikkausten estämiseksi
351 Luotu: 12.01.2025
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
16547 Luotu: 31.12.2012
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
16051 Luotu: 15.07.2023
Vetoomus EUROOPAN NEUVOSTON MINISTERIKOMITEALLE
74 Luotu: 07.01.2025
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
101666 Luotu: 27.09.2024
Sote-lähipalvelut turvattava Luvialla
536 Luotu: 31.12.2024
Vetoomus HIFKn toimistolle ja johdolle vääränlaisen fanikulttuurin kitkemiseksi
307 Luotu: 12.01.2025
Ei edistetä tuulivoimaa Konnevedelle
234 Luotu: 07.09.2023
Kimaran päiväkodin lapsille väistötilaksi parakkiratkaisu Askistoon
468 Luotu: 03.01.2025
Kaivosvaraus EI saa vaarantaa yli miljoonan ihmisen puhtaita juomavesiä ja mm. Päijänteen ja Vesijärven vesistöä
6455 Luotu: 21.06.2024
Ei tuuli- tai aurinkovoimaa Häädetkeitaan luonnonpuiston ympäristöön!
252 Luotu: 31.12.2024
Kissojen vapaana pidon kieltolakia ei tule hyväksyä.
220 Luotu: 16.12.2024
KEIJÄRVEN SUOJASTENLAHTI YLÖJÄRVELLÄ TULEE SUOJELLA, EI RAKENTAA
285 Luotu: 19.11.2024
Kansalaisadressi Ei kaivosta Rautavaaralle
466 Luotu: 13.12.2024
Vaadimme muutosta Suomen Israel-politiikkaan YK:ssa
6922 Luotu: 27.09.2024
Vaadimme Seinäjoelle vähintään 2,5 km suojaetäisyyden tuulivoimaloille asutukseen nähden
322 Luotu: 11.12.2021
Vetoomus Karteroopin toiminnan jatkumiseksi
201 Luotu: 19.12.2024