Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ainotar |
#134 Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa06.02.2013 10:16#132: Montako puuta - Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Häveten tunnustan, etten ollut huutamassa minkään puolesta silloin kun Mechelininkatua alettiin rakentaa, mutta kadun alle taisi jäädä enemmän venäläisten kaalipeltoja ja huvilanomistajien kukkapenkkejä kuin puita. Mutta missäs olivat pyöräilykulttuurin vaalijat silloin? 1900-luvun alussahan pyörä oli ehdottomasti suosituin ajoneuvo hevospelien ohella ja silloin olisi vielä ollut mahdollista torpata autojen invaasio kaupunkien keskustaan. Epäilyttää vieläkin, että katusuunnitelmassa on kavennettu myös puukujannetta. Kun tällaista suunnitelmaa on vakavissaan lähdetty tekemään olisi ollut rehellisempää unohtaa kaikenlainen miljöön vaalinta ja raakata lehmukset pois kokonaan. Ei niistä taimista kuitenkaan koskaan tule kunnon puita, muutamista viime vuosina kujanteeseen istutetuista sen näkee. Elleivät liikenteen saasteet niitä nujerra niin tiesuola ja kolhiva auraus viimeistään. Silloin kun nykyiset puut istutettiin olivat liikenneolot vielä aivan toiset, Suomi on autoistunut niin myöhään. |
Vastaukset
Pysäkillä seisoja |
#135 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-06 12:32:14#134: Ainotar - Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Tässä vaiheessa meikäläisellä pitäisi kai olla ikää reilut 110 vuotta, jotta olisi itse ehtinyt mukaan Mechelininkadun rakennustalkoisiin. Tähän emme taida ihan vielä päästä. Mitä tulee puukujanteen kaatoaikeisiin ja ylipäänsä koko katusuunnitelmaan, niin rehellisyys ei muutenkaan ole se ominaisuus, joka tästä jää päällimmäiseksi mieleen. Kaupunki joutuu teeskentelemään, että se noudattaa omia suunnitteluohjeitaan arvoympäristön suojelusta, asukkaiden kuulemisesta ja muista hurskaista paperinmaksuisista periaatteista, joilla ei ole paljoakaan tekemistä tämän prosessin kanssa. Siksi se puhuu yhtä ja tekee toista. Myös matkan varrella on ollut aika monta vaihetta, joissa kaupungin menettelyn tasapuolisuuden voi hyvin perustein kyseenalaistaa. Koko hankkeella taitaa sitä paitsi olla melko vähän tekemistä liikenteen edistämisen kanssa. Ennemmin tämä on nähtävä uuden poliittisen broileripolven yrityksenä kerätä sulkia hattuun. Viivottimella pannaan kantakaupunkia uuteen uskoon oman maun mukaan. Samalla näytetään keskisormea töölöläisille, joita kai pidetään sopivina vallankäytön ja nöyryyttämisen kohteina. Tältä keskustelupalstalta löytyy useita kommentteja, joiden taustalta löytyy ihan muita motiiveja kuin pyyteetön pyöräilyn edistäminen. Silmiinpistävää on myös se, että aina uudelleen yritetään väkisin synnyttää pyöräily vastaan autoilu -rintama, vaikka täällä puolustetaan joukkoliikennettä, josta kohta on vain muisto jäljellä. Keskusteluista on helposti pääteltävissä, että kiivaimmin muutoksia ajavat ja kovaäänisimmät ovat tuskin edes käyneet tällä puolella kaupunkia, sen verran asiantuntemattomia väitteitä täällä on esitetty. Mechelininkadusta on tehty kohde, jossa voi turvallisen välimatkan päässä ja omia etujaan haittaamatta näyttää vasta saavutettua valtaa. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
51405 Luotu: 02.06.2025
Onni-palveluliikenne on säilytettävä Yli-Ii - Kiiminki välillä
502 Luotu: 20.08.2025
Perniön yhtenäiskoulun yläkoulun ja Perniön lukion tilaratkaisuja käsiteltävä huolellisesti, kustannustehokkaasti ja perniöläisiä kunnioittaen
271 Luotu: 10.08.2025
Adressi Hason vastikekorotuksia vastaan
1109 Luotu: 25.07.2025
STOP hanhien kokemalle väkivallalle!
235 Luotu: 09.08.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
960 Luotu: 12.06.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
21151 Luotu: 20.03.2025
Koukkuniemenpuiston uimalaituri säilytettävä
406 Luotu: 21.07.2025
Ei tuulivoimaa Keuruun Lehmikorpeen
175 Luotu: 28.08.2025
Vetoomus Veho Salon toimipisteen säästämiseksi
161 Luotu: 29.08.2025
Sopeutumisraha lakkautettava kansanedustajilta
176 Luotu: 22.07.2025
Osallistuminen Suomen eroamiseen Euroopan Unionista - KLSP
261 Luotu: 29.07.2025
Linjamäen koulu osaksi Tuusulan kulttuurin verkkoa
280 Luotu: 10.07.2025
Vetoomus Turun kaupungille: Nostakaa Palestiinan lippu – Vastavuoroinen ele tasa-arvon ja solidaarisuuden puolesta
347 Luotu: 29.07.2025
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
11099 Luotu: 09.06.2025
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
764 Luotu: 17.03.2025
Pelastakaa Pyynikin Aikamatkat ja Koko kylän piha
3128 Luotu: 09.03.2022
Turvalliset koulumatkat oppilaille Mikkelissä - bussien ylitäytölle loppu!
79 Luotu: 12.08.2025
Vetoomus Taalintehtaan Alkon säilyttämiseksi - Petition för att bevara Alkon i Dalsbruk
957 Luotu: 17.07.2025
Kyllä kehitykselle, Länsi-Uusimaa tarvitsee investointeja ja työpaikkoja! - Ja till utveckling, Västra Nyland behöver investeringar och arbetsplatser!
68 Luotu: 07.08.2025