Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ainotar |
#134 Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa06.02.2013 10:16#132: Montako puuta - Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Häveten tunnustan, etten ollut huutamassa minkään puolesta silloin kun Mechelininkatua alettiin rakentaa, mutta kadun alle taisi jäädä enemmän venäläisten kaalipeltoja ja huvilanomistajien kukkapenkkejä kuin puita. Mutta missäs olivat pyöräilykulttuurin vaalijat silloin? 1900-luvun alussahan pyörä oli ehdottomasti suosituin ajoneuvo hevospelien ohella ja silloin olisi vielä ollut mahdollista torpata autojen invaasio kaupunkien keskustaan. Epäilyttää vieläkin, että katusuunnitelmassa on kavennettu myös puukujannetta. Kun tällaista suunnitelmaa on vakavissaan lähdetty tekemään olisi ollut rehellisempää unohtaa kaikenlainen miljöön vaalinta ja raakata lehmukset pois kokonaan. Ei niistä taimista kuitenkaan koskaan tule kunnon puita, muutamista viime vuosina kujanteeseen istutetuista sen näkee. Elleivät liikenteen saasteet niitä nujerra niin tiesuola ja kolhiva auraus viimeistään. Silloin kun nykyiset puut istutettiin olivat liikenneolot vielä aivan toiset, Suomi on autoistunut niin myöhään. |
Vastaukset
Pysäkillä seisoja |
#135 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-06 12:32:14#134: Ainotar - Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Tässä vaiheessa meikäläisellä pitäisi kai olla ikää reilut 110 vuotta, jotta olisi itse ehtinyt mukaan Mechelininkadun rakennustalkoisiin. Tähän emme taida ihan vielä päästä. Mitä tulee puukujanteen kaatoaikeisiin ja ylipäänsä koko katusuunnitelmaan, niin rehellisyys ei muutenkaan ole se ominaisuus, joka tästä jää päällimmäiseksi mieleen. Kaupunki joutuu teeskentelemään, että se noudattaa omia suunnitteluohjeitaan arvoympäristön suojelusta, asukkaiden kuulemisesta ja muista hurskaista paperinmaksuisista periaatteista, joilla ei ole paljoakaan tekemistä tämän prosessin kanssa. Siksi se puhuu yhtä ja tekee toista. Myös matkan varrella on ollut aika monta vaihetta, joissa kaupungin menettelyn tasapuolisuuden voi hyvin perustein kyseenalaistaa. Koko hankkeella taitaa sitä paitsi olla melko vähän tekemistä liikenteen edistämisen kanssa. Ennemmin tämä on nähtävä uuden poliittisen broileripolven yrityksenä kerätä sulkia hattuun. Viivottimella pannaan kantakaupunkia uuteen uskoon oman maun mukaan. Samalla näytetään keskisormea töölöläisille, joita kai pidetään sopivina vallankäytön ja nöyryyttämisen kohteina. Tältä keskustelupalstalta löytyy useita kommentteja, joiden taustalta löytyy ihan muita motiiveja kuin pyyteetön pyöräilyn edistäminen. Silmiinpistävää on myös se, että aina uudelleen yritetään väkisin synnyttää pyöräily vastaan autoilu -rintama, vaikka täällä puolustetaan joukkoliikennettä, josta kohta on vain muisto jäljellä. Keskusteluista on helposti pääteltävissä, että kiivaimmin muutoksia ajavat ja kovaäänisimmät ovat tuskin edes käyneet tällä puolella kaupunkia, sen verran asiantuntemattomia väitteitä täällä on esitetty. Mechelininkadusta on tehty kohde, jossa voi turvallisen välimatkan päässä ja omia etujaan haittaamatta näyttää vasta saavutettua valtaa. |
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Ympärivuorokautinen päivystys on säilytettävä Kouvolan Ratamossa
11630 Luotu: 25.04.2024
Luohuan koulun puolesta
496 Luotu: 24.04.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
11390 Luotu: 15.07.2023
Ruotsinkylän kyläkoulu säilytettävä!
90 Luotu: 27.04.2024
Luhalahden ryhmiksen ja koulun puolesta
107 Luotu: 26.04.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
824 Luotu: 15.04.2024
Rauman kyläkoulut säilytettävä osana kouluverkkoa
1223 Luotu: 23.04.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2086 Luotu: 10.02.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
2056 Luotu: 08.04.2024
Orpon hallituksen on erottava
2210 Luotu: 21.02.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67945 Luotu: 15.02.2024
Vesilahden sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta
300 Luotu: 23.04.2024
Sinkkolan toiminta on turvattava!
713 Luotu: 19.04.2024
Ounasvaaraa ei saa rakentaa!
6172 Luotu: 29.11.2023
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
12095 Luotu: 25.08.2023
KOY MÄNTYTIE 1 ASEMAKAAVAN SÄILYTYSVETOOMUS
336 Luotu: 14.04.2024
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6149 Luotu: 08.04.2024
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
17922 Luotu: 01.03.2023
Ei Myyränkankaan tuulivoimahankkeelle (Virrat & Kihniö)
255 Luotu: 16.10.2022
Revonlahden koulun säilyttäminen
632 Luotu: 16.04.2024