Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ainotar |
#134 Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa06.02.2013 10:16#132: Montako puuta - Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Häveten tunnustan, etten ollut huutamassa minkään puolesta silloin kun Mechelininkatua alettiin rakentaa, mutta kadun alle taisi jäädä enemmän venäläisten kaalipeltoja ja huvilanomistajien kukkapenkkejä kuin puita. Mutta missäs olivat pyöräilykulttuurin vaalijat silloin? 1900-luvun alussahan pyörä oli ehdottomasti suosituin ajoneuvo hevospelien ohella ja silloin olisi vielä ollut mahdollista torpata autojen invaasio kaupunkien keskustaan. Epäilyttää vieläkin, että katusuunnitelmassa on kavennettu myös puukujannetta. Kun tällaista suunnitelmaa on vakavissaan lähdetty tekemään olisi ollut rehellisempää unohtaa kaikenlainen miljöön vaalinta ja raakata lehmukset pois kokonaan. Ei niistä taimista kuitenkaan koskaan tule kunnon puita, muutamista viime vuosina kujanteeseen istutetuista sen näkee. Elleivät liikenteen saasteet niitä nujerra niin tiesuola ja kolhiva auraus viimeistään. Silloin kun nykyiset puut istutettiin olivat liikenneolot vielä aivan toiset, Suomi on autoistunut niin myöhään. |
Vastaukset
Pysäkillä seisoja |
#135 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-06 12:32:14#134: Ainotar - Re: Re: Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Tässä vaiheessa meikäläisellä pitäisi kai olla ikää reilut 110 vuotta, jotta olisi itse ehtinyt mukaan Mechelininkadun rakennustalkoisiin. Tähän emme taida ihan vielä päästä. Mitä tulee puukujanteen kaatoaikeisiin ja ylipäänsä koko katusuunnitelmaan, niin rehellisyys ei muutenkaan ole se ominaisuus, joka tästä jää päällimmäiseksi mieleen. Kaupunki joutuu teeskentelemään, että se noudattaa omia suunnitteluohjeitaan arvoympäristön suojelusta, asukkaiden kuulemisesta ja muista hurskaista paperinmaksuisista periaatteista, joilla ei ole paljoakaan tekemistä tämän prosessin kanssa. Siksi se puhuu yhtä ja tekee toista. Myös matkan varrella on ollut aika monta vaihetta, joissa kaupungin menettelyn tasapuolisuuden voi hyvin perustein kyseenalaistaa. Koko hankkeella taitaa sitä paitsi olla melko vähän tekemistä liikenteen edistämisen kanssa. Ennemmin tämä on nähtävä uuden poliittisen broileripolven yrityksenä kerätä sulkia hattuun. Viivottimella pannaan kantakaupunkia uuteen uskoon oman maun mukaan. Samalla näytetään keskisormea töölöläisille, joita kai pidetään sopivina vallankäytön ja nöyryyttämisen kohteina. Tältä keskustelupalstalta löytyy useita kommentteja, joiden taustalta löytyy ihan muita motiiveja kuin pyyteetön pyöräilyn edistäminen. Silmiinpistävää on myös se, että aina uudelleen yritetään väkisin synnyttää pyöräily vastaan autoilu -rintama, vaikka täällä puolustetaan joukkoliikennettä, josta kohta on vain muisto jäljellä. Keskusteluista on helposti pääteltävissä, että kiivaimmin muutoksia ajavat ja kovaäänisimmät ovat tuskin edes käyneet tällä puolella kaupunkia, sen verran asiantuntemattomia väitteitä täällä on esitetty. Mechelininkadusta on tehty kohde, jossa voi turvallisen välimatkan päässä ja omia etujaan haittaamatta näyttää vasta saavutettua valtaa. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Valiosauna osaksi Rovaniemeä
1526 Luotu: 08.09.2025
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
1216 Luotu: 07.09.2025
Ei ampumaratahanketta Kokkolan Hanhinevalle
796 Luotu: 11.09.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
1221 Luotu: 19.04.2025
Onni-palveluliikenne on säilytettävä Yli-Ii - Kiiminki välillä
502 Luotu: 20.08.2025
Kymintehtaan koulun Pilkan toimipisteen säilyttäminen
496 Luotu: 11.09.2025
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
51406 Luotu: 02.06.2025
Säilytetään Puistolan ja Tapulikaupungin kirjastot
389 Luotu: 07.09.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
21274 Luotu: 20.03.2025
Maantien 468 peruskorjaus
272 Luotu: 14.09.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
1020 Luotu: 12.06.2025
Haminalaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava!
237 Luotu: 07.09.2025
Viialan koulun säilyttäminen!
218 Luotu: 11.09.2025
Kustavin Keskustametsän säilyttäminen
217 Luotu: 12.09.2025
Ei tuulivoimaa Keuruun Lehmikorpeen
188 Luotu: 28.08.2025
Vetoomus Veho Salon toimipisteen säästämiseksi
175 Luotu: 29.08.2025
Sopeutumisraha lakkautettava kansanedustajilta
207 Luotu: 22.07.2025
LAITEVAPAATA KASVURAUHAA NURMIJÄRVELLE
164 Luotu: 14.09.2025
Kevyen liikenteen väylä Rasuasta Haavistoon ja edelleen Koskenpäälle
137 Luotu: 15.09.2025
Espoon sirkus- ja teatterikoulu Eskolle uudet tilat
129 Luotu: 15.09.2025