Haasta Jyrki Katainen elämään 3kuukautta toimeentulotuella!

Joskus sitä vaan ymmärtää asiat paremmin asettamalla itsensä toisen asemaan. Ota Katainen haaste vastaan ja elä 3 kuukautta toimeentulotuen perusosalla 480,20€/kk ;)

Pidä päiväkirjaa näiltä kuukausilta ja lue minkälaisia tunteita koet näiden kuukausien aikana. Mieti sitten uudelleen toimeentulotuen jäädyttämistä. Otathan huomioon, että elintaso/verot nousee kyllä vaikka toimeentulotuen perusosa on jäissä. Eli vähäosaiset köyhtyy entisestään.

Tässä kaikessa otan vielä esille toimeentulotuella elävät lapsiperheet. Mietiskele myös yhteiskunnan painetta. Koulukiusaaminen on hyvin pitkälle ulkoisista tekijöistä kiinni. Pitäisi olla hienot merkkivaatteet, uusin älypuhelin sekä uusita huutoa olevat lelut. Mieti miten ostaisit nämä vielä toimeentulotuella.

Yksi pyyntö vielä. Kokeile miltä tuntuu käydä asioimassa ruokakaupassa sosiaalitoimiston ruokalapun kanssa. Se häpeän määrä, kassan jumittuminen kun kaupan kassa ei osaa rahastaa ruokalapulla sekä takana oleva pitkä jono jotka kyllä tietävät millä maksat.

Ole rohkea ja näytä kansalle, että sinulla on sydäntä tähän haasteeseen.

Kiitos!

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Teija Hietikko voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö valtion kasvattaa tukeaan kulttuurille ja taiteelle?