Katuvalot Tuomikyläntielle
Ota yhteyttä adressin tekijään
valot sinne tosiaan pitäis saada... itekkin olen tuomikylässä asunut ennen ja se on tosi tuskallista mennä kouluun kun ei ole minkäänlaisia valoja.
Pyörätie tuonne pitäisi saada! Tuomikylää on asetettu pitkän aikaa, mutta tieinfraa ei olla kehitetty :(
Kyllä vaan pyörätie ja valot.
Katuvaloja vielä parempi vaihtoehto olisi tien levennys. Jos se pyörätie on ihan mahdoton ajatus rahallisesti kunnalle. Mutta tie on kesäisin valoisallakin tosi vaarallinen. Muutaman kerran olen ollut vauvanvaunujen kanssa vaarassa mutkassa, jossa on autot tullut molemmista suunnista. Nopeiden refleksien sekä onnen ansiosta, ollaan selvitty vielä hengissä.
Toivon, että Ilmajoen kuntapäättäjät kaivavat rahat katuvaloihin ja turvaavat lasten koulutien ennen kuin pahin tapahtuu. Itse seinäjokisena kauhistuin kuinka pimeässä lapset joutuvat koulumatkansa tekemään vilkkaalla, mutkaisella ja kapealla tiellä, tie tarvitisi ehdottomasti sekä valot että pyörätien. Itse pyöräilen kesän auringonpaisteessa usein tämän lenkin ja silloinkin täytyy mutkaisella tiellä sekä pyöräilijän että autoilijan olla todella varuillaan.
Täysin samaa mieltä
erellisen kirioottajan kans. Itte hurruutin fillarilla samaha kouluhu alakaen -73. Silloo oli palio lunta ja häviävän vähä autoja, yleensä ei yhtäkää, nyt niitä on, palio. Kuntapäättäjät näkyy, tärkiemmän tekemisen puuttehes, riitelevän lehtien palstoolla ja SOMEssa. Oma ego menöö koululaasten turvallisen matkan ohi, yli ja korkialta.... Eresmenny resirentti sano, Saa....n Tunarit, täsmää tähä 100%.
Ehdottomasti olisi asiaa niin valot kuin pyörätiekin. Kyseisellä tiellä kulkee niin lapset kuin aikuisetkin, milloin kouluun, milloin lenkille. Vanhuksia pyöräkelkalla ja niin edelleen. Taitaa Ilmajoen kunnastakin löytyä tien pätkiä valaistuna, jossa ei näy talon taloa, siis valot metsässä, tulee kysyneeksi onko mitään järkeä.
Itsekin 20 vuotta sitten aloitin koulutieni Tuomikylän ala-asteelle pienenä ekaluokkalaisena. Matkaa tuli vajaa kolme kilometriä yhteen suuntaan ja pyörällä matka taitettiin, oli keli mikä tahansa. Muistan kuinka henkilöautot sekä kuorma-autot ajoivat lujaa ja läheltä ohitse! Talvella vielä liukas ja lumivallien kaventama tie oli todella vaarallinen. Jo silloin puhuttiin katuvaloista kylään, mutta mitään ei ole tapahtunut.
Tien levennys olisi paikallaan Tuomikyläntiellä, mutta jos saisi edes katuvalot, niin vanhempien ja isovanhempien ei tarvitsisi olla sydän syrjällään joka kouluaamu. Kukaan isä tai äiti ei halua aamulla poliisin taikka koulun opettajan soittoa, että vahinko on tapahtunut.
Työmatkalaisena ehdottomasti toivon toimenpiteitä, VALOT kiitos. Kieli keskellä suuta saa mennen tullen tietä ajella, kun kaikki pienet matkalaiset tien reunoilla liikkuvat. Ja huomio siihen, että LIIVIT ehdottomasti kaikille päälle, myös sille hieman isommalle koululaiselle, joka mustissa ilman mitään heijastimia ennen klo kahdeksaa savusen suoran päässä kävelee.
This comment has been removed by the person who wrote it.
en itse asu tuomikylässä mutta sillointällöin tulee ajettua sitä kautte seinäjoelta ahonkylään, ja on se nyt autollakin surkea ajaa sielä vaikka ajovalot onkin päällä, näkyvyys on silti tosi huono ja sielä ei välttämättä edes näe aina jalankulkijoita.
Mielestäni kunnan puolesta aamun pimeimpiin tunteihin kuljetus lapsille jotka pimeän matkan taittavat, siihen asti että valot tulee!!!!
| This discussion has been closed. |