Katuvalot Tuomikyläntielle

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Katuvalot Tuomikyläntielle.


Vieras

#1

12.12.2014 08:10

Toivottavasti tällä tiellä ei pala kenenkään pienen koululaisen muistokynttilöitä.

Vieras

#2

12.12.2014 13:28

Erittäin hyvä asia jos valot sais!

Vieras

#3

13.12.2014 01:55

valot sinne tosiaan pitäis saada... itekkin olen tuomikylässä asunut ennen ja se on tosi tuskallista mennä kouluun kun ei ole minkäänlaisia valoja.


Vieras

#4

13.12.2014 06:37

Ehdoton KYLLÄ tämän videon tekijälle. Toivottavasti kukaan lapsista ei jää auton alle ja kuole ennen toimenpiteitä!

Vieras

#5

13.12.2014 12:11

Pyörätie tuonne pitäisi saada! Tuomikylää on asetettu pitkän aikaa, mutta tieinfraa ei olla kehitetty :(

vieras

#6

13.12.2014 12:23

Kyllä vaan pyörätie ja valot.


Vieras

#7

13.12.2014 13:00

Todella olisi aika tälle asialle jotain tehdä. Olemme mummana ja paappana huolissamme 2 luokkalaisen koulumatkojen turvallisuudesta.

Vieras

#8

14.12.2014 07:17

Jokaisen lapsen elämä on niin tärkeä ja yhdenkin lapsen loppuiän vammautuminen maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin valot !

Vieras

#9

14.12.2014 16:22

Katuvaloja vielä parempi vaihtoehto olisi tien levennys. Jos se pyörätie on ihan mahdoton ajatus rahallisesti kunnalle. Mutta tie on kesäisin valoisallakin tosi vaarallinen. Muutaman kerran olen ollut vauvanvaunujen kanssa vaarassa mutkassa, jossa on autot tullut molemmista suunnista. Nopeiden refleksien sekä onnen ansiosta, ollaan selvitty vielä hengissä.


Vieras

#10

14.12.2014 18:42

Ihan ehdottomasti katuvalot tuomikylään!!

Vieras

#11

15.12.2014 15:41

Toivon, että Ilmajoen kuntapäättäjät kaivavat rahat katuvaloihin ja turvaavat lasten koulutien ennen kuin pahin tapahtuu. Itse seinäjokisena kauhistuin kuinka pimeässä lapset joutuvat koulumatkansa tekemään vilkkaalla, mutkaisella ja kapealla tiellä, tie tarvitisi ehdottomasti sekä valot että pyörätien. Itse pyöräilen kesän auringonpaisteessa usein tämän lenkin ja silloinkin täytyy mutkaisella tiellä sekä pyöräilijän että autoilijan olla todella varuillaan.

Miettii, ketä äänestää.

#12 Täysin samaa mieltä

15.12.2014 16:55

erellisen kirioottajan kans. Itte hurruutin fillarilla samaha kouluhu alakaen -73. Silloo oli palio lunta ja häviävän vähä autoja, yleensä ei yhtäkää, nyt niitä on, palio. Kuntapäättäjät näkyy, tärkiemmän tekemisen puuttehes, riitelevän lehtien palstoolla ja SOMEssa. Oma ego menöö koululaasten turvallisen matkan ohi, yli ja korkialta.... Eresmenny resirentti sano, Saa....n Tunarit, täsmää tähä 100%.


Vieras

#13

15.12.2014 17:01

Ehdottomasti olisi asiaa niin valot kuin pyörätiekin. Kyseisellä tiellä kulkee niin lapset kuin aikuisetkin, milloin kouluun, milloin lenkille. Vanhuksia pyöräkelkalla ja niin edelleen. Taitaa Ilmajoen kunnastakin löytyä tien pätkiä valaistuna, jossa ei näy talon taloa, siis valot metsässä, tulee kysyneeksi onko mitään järkeä.  

 


Vieras

#14

16.12.2014 10:32

Sukulaisiani on ja asuu vieläkin siellä, siksi tunnen tämän Tuomikylän tiet hyvin, pienten lasten kannalta se on vaarallinen ja pimeä mutkikas tie. Katuvalot sinne ennenkuin jotakin todella kauheaa pääsee tapahtumaan.

Vieras

#15

16.12.2014 15:05

Itsekin 20 vuotta sitten aloitin koulutieni Tuomikylän ala-asteelle pienenä ekaluokkalaisena. Matkaa tuli vajaa kolme kilometriä yhteen suuntaan ja pyörällä matka taitettiin, oli keli mikä tahansa. Muistan kuinka henkilöautot sekä kuorma-autot ajoivat lujaa ja läheltä ohitse! Talvella vielä liukas ja lumivallien kaventama tie oli todella vaarallinen. Jo silloin puhuttiin katuvaloista kylään, mutta mitään ei ole tapahtunut. 

Tien levennys olisi paikallaan Tuomikyläntiellä, mutta jos saisi edes katuvalot, niin vanhempien ja isovanhempien ei tarvitsisi olla sydän syrjällään joka kouluaamu. Kukaan isä tai äiti ei halua aamulla poliisin taikka koulun opettajan soittoa, että vahinko on tapahtunut.


Vieras

#16

17.12.2014 04:36

Päättäjät herätys!! Ihmettelen suuresti ettei niitä katuvaloja ole ollut jo kauan tuolla tieosuudella. Ei ne valot niin paljoa maksa jos niillä jonkun hengen pelastaa vai pitääkö sattua jotain karmivaa ennen kuin tähän asiaan tartutaan tosissaan.

Vieras

#17

17.12.2014 10:45

Työmatkalaisena ehdottomasti toivon toimenpiteitä, VALOT kiitos. Kieli keskellä suuta saa mennen tullen tietä ajella, kun kaikki pienet matkalaiset tien reunoilla liikkuvat. Ja huomio siihen, että LIIVIT ehdottomasti kaikille päälle, myös sille hieman isommalle koululaiselle, joka mustissa ilman mitään heijastimia ennen klo kahdeksaa savusen suoran päässä kävelee.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

18.12.2014 17:35



Vieras

#19

20.12.2014 17:28

Ise olen lähtöisin tuomikylästä ja kun vierailen sillä pidän tietä pimeänä ja vaarallisena kävelijöille ja pyöräiliöille.

Vieras

#20

21.12.2014 18:38

Olen asunut Tuomikylässä V.1958-1978 ja tiedän,että siellä asuvat todella tarvitsevat ne valot kun siellä on kasvavaa yhteisöä ja lapsia paljon.

Vieras

#21

21.12.2014 20:48

Minulla on monta ystävä perhettä Ilmajoella ja tiedän ja tunnen Tuomikyläntien kun olen usein sitä ajanut, pimeässäkin sekä talvella ja kesälläkin. Ehdottomasti tärkeää saada turvallisuutta jokaiselle tien käyttäjälle ja noille lapsille etenkin. Hyvä kun asiaan on puututtu ja uskotaan että apua tulee. Kiitollisena Anja Koistinen

Vieras

#22

26.12.2014 07:10

Kiitos asiaa-ajaville tärkeästä kohteesta. :)

Vieras

#23

05.01.2015 12:56

Jokaiselle lapselle täytyy taata turvallinen koulutie!
Mikko Vaaranmaa
Seinäjoki

#24

08.01.2015 08:23

en itse asu tuomikylässä mutta sillointällöin tulee ajettua sitä kautte seinäjoelta ahonkylään, ja on se nyt autollakin surkea ajaa sielä vaikka ajovalot onkin päällä, näkyvyys on silti tosi huono ja sielä ei välttämättä edes näe aina jalankulkijoita.

myös valottoman kylän asukki

#25

05.09.2015 21:47

Mielestäni kunnan puolesta aamun pimeimpiin tunteihin kuljetus lapsille jotka pimeän matkan taittavat, siihen asti että valot tulee!!!!