Pirkkalan ja Lempäälän välinen virkistysmetsä ja ekologinen käytävä tulee säilyttää sellaisena myös tulevaisuudessa. / Tiedotteet / Loppukiri adressillemme / Kommentit

#1

Yhtenäinen todellinen luontoalue, jota ei saa halkoa/siivuttaa. Tämä alue oli yksi isoista päätöksistä aikanaan muuttaa Pirkkalaan luonnon keskelle.
Ulkoilija

#2

Pirkkala himoitsee ratikkaa sillä perusteella, että päästään henkilöautoista eroon.

Jo lähiulkoilumahdollisuudet tuhotaan, ihmiset tarvitsevat autoja päästäkseen kauemmaksi ulkoilemaan (esim. Kintulanoa, Ritajärvi).

Vastaavasti kunta vähentää asuntoihin kaavailtuja parkkipaikkoja autoilun vähentyessä, mutta kannattaa ohitusteitä autoilun lisääntymisen takia.

Kunnan viranomaisten pitäisi olla  kuntalaisten palveuksessa  - ei toisinpäin.

#3

Puskiaisten tieoikaisu Pirkkalan päässä kulkee kallioleikkauksineen arseenialueen lävitse, joka on arseenipitoisuuksiltaan korkein alue Suomessa. Louhittaessa kallioita kulkeutuu arseeni tuulen ja hulevesin myötä ympäristöön ja vesistöön aiheuttaen vakavia riskejä niin ihmisille kuin koko luonnolle. Emme kannata Puskiaisten tietä. Nykyisen tien VT 3 (ohitustie Pirkkalassa) parannus lisäkaistoineen ja meluesteineen on riittävä säilyttäen luonnon monimuotoisuuden Pirkkalan -Lempäälän alueella. T. Seppo Vuoristo Pirkkalan Järvenpään Omakotiyhdistys ry
Samoilija

#4 "Ei"Pirkkalan-Lempäälän väliseslle moottoritirlle

Miksi ja mihin tämä tie tarvitaan. Ensinnäkin raideliikennettä on tarkoitus kehittää, jolloin liikenne  välillä Sääksjärvi-Tampere vähenee.

Toiseksi alue on aivan ainutlaatuinen retkeilyalue metsäjärvineen, kallioineen js runsaine puustolajineen

Mitä me jätämme tuleville sukupolville tuhoamalla tällaisia alueita..

#5

Esimerkiksi porrastamalla yritysten työaikoja saataisiin huomattava helpotus ruuhkiin, miksi kaikilla työpaikoilla on 6.30..7. 00-15.30..16.00 työaika ? Ei tarvita uutta tietä kun muutetaan esim työaikoja " viideltä saunaan ja kuudelta putkaan" kansantaiteilijan sanoin ilmaistuna. Myös jokaisen tienkäyttäjän pitäisi miettiä onko parempi vähän aikatauluttaa kiireitänsä, vai onko ruuhkassa mukavempi jonottaa ja ottaa pulttia...?

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…