KIRJASTOPALVELUJA KEHITETTÄVÄ

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista KIRJASTOPALVELUJA KEHITETTÄVÄ.

Pertti Ahokas
Rovaniemi

#1 Kirjastojen alasajo estettävä

27.05.2008 21:34

Kirjastot Rovaniemellä, kuten muuallakin, palvelevat laajaa kansalaisryhmää.
Opiskelijat, koululaiset saavat sieltä opiskeluunsa tärkeää tietoa.
Vähävaraisille kirjasto on henkireikä.Lehtien lukupaikkana ovat tärkeitä. Netin käyttö mahdollistuu kaille. Musiikkikirjasto on tärkeä ym.
Ikäihmisille, työttömille ja lapsiperheille kirjastot ovat ensiarvoisen tärkeitä. Kirasto on peruspalvelu ja tärkeä sosiaalisten kontaktienkin kannalta.
Rovaniemen kaupungin kaupunginosien lähikirjastot ja kylien kirjastot on yhdistymissopimuksen hengen ja kirjaimen mukaisesti säilytettävä !!!
Esko Fält
Rovaniemi

#2 Lukemista on edistettävä

28.05.2008 09:50

Kouluissa ollaan huolissaan siitä, että lasten lukeminen on vähentynyt. Nyt Rovaniemi on lakkauttamassa kolme lähikirjastoa, joissa niin lapset, nuoret, vanhukset ja kaikki ihmiset voisivat lukea lehtiä ja lainata kirjoja. Lisäksi kaikilla ei ole nettiä, vaan he käyvät tekemässä "nettiasiansa" lähikirjastossa. Kirjastojen lakkauttamisesta saavutettava säästö on pieni. Lisäksi se ei todellinen, vaan kuluja tulee sitten muualta syrjäytymisen ja muiden syiden vuoksi. Vastustan jyrkästi kirjastojen lakkauttamista. Yksikin lukematon kirja on häpeä koko kansakunnalle, tässä tapauksessa Rovaniemelle.