Pakilan siirtolapuutarhan lisärakentaminen on estettävä

Pakilan siirtolapuutarhan lisärakentaminen on estettävä / Tiedotteet / Kaavaehdotus kaupunkisuunnittelulautakunnan käsittelyyn ilmeisesti lokakuussa / Kommentit

Vieras

16.10.2013 17:21

Mielestäni ei ole mitään luontoa loukkaavia näkökohtia tässä suunnitelmassa. Alueen oma- ja rivitaloasukkaat ovat eturintamassa joka häätäisi koko siirtolapuutarhat (Itä-Pakila & Kaukkala) jonnekin muuanne. Siirtolapuutarhat ovat kaupungin "Keuhkot". Liikenne toki lisääntyy ollen jo nytkin varsinkin nuorison suosiman rannan suhteen muuttuneet jopa vaaralliseksi. Emme voi omia koko aluetta; puutarhanhoito vapaa-ajan asumisen ohella on mitä luontoystävällisintä toimintaa. Mitä ovat paikalliset asukkaat saaneet aikaan mm. Lystimäen linnoituspuistossa joka on krimin sodan ajoilta oleva muinaismuisto. Siirtolapuutarhan laajentaminen tuskin tätä jo huonosti hoidettua museoaluetta huonontaa. Pakilan siirtolapuutarha on suomen suurin, pikku kasvu säilyttää tämän statuksen - vai onko se sitten jonkun betoninrakastajan vihan kohde vedoten luontoarvoihin.

Vaikka olen eri mieltä, en vihaa ketään...
Pena