Adressit.com

Israel-teesit

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Israel-teesit.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

13.02.2009 22:56

Kristine von Denffer
Puolanka

#2 Israel-teesit

14.02.2009 09:30

Olette täysin hakoteillä. Raamatussa sanotaan vaikka ja mitä, mutta nyt eletään 2000-lukua ja muinaiset kirjoitukset ovat historian hämärästä. Israel on syyllistynyt vakaviin ihmisoikeusrikkomuksiin kaikilla rintamillaan. Raamattu ei oikeuta sitä m i h i n k ä ä n viime kuukausina tapahtuneen ylivoiman käyttöön, sortoon ja tuhoamiseen. Barbaarivaltio mallia 2009 joutukoon vastaamaan hirmutekoihinsa ja kokonaisen kansakunnan vankilassa pitämisestä. Sama koskee sen liittolaista USA:ta. Tässä ovat vastakkain Daavid ja Goljat - Israel + USA on Goljat ja Palestiinan suurimmaksi osaksi diasporaan ajettu ja Israelin valvomilla maa-alueilla kituuttava Palestiinan kansa: Daavid. Nurkkaan ajettu Daavid yrittää puolustautua. Väkivalta ruokkii uutta väkivaltaa.

Kuinka te voitte, Suomessa asuvat, puolustaa tuollaista armotonta valtioterroria ja raakuutta?
Henri Untinen
Naantali

#3 Totanoin...

14.02.2009 12:52

Saisko tämän saman vielä suomeksi? Aihe kiinnostaisi kovin ja adressi myös, mutten lue muutenkaan raamattua joten...
Tuomas Kuukkanen
Espoo

#4 Tosi uskovaiset

14.02.2009 17:15

Huvittavaahan tässä on se että jumalanne on luvannut antaa maan teille, mutta ahneudessaan jumalalle kuuliaiset uskovaiset ovat valmiita rikkomaan jopa oman jumalansa antamia käskyjä yrittäessään väkivalloin riistään tämän luvatun maan itselleen tappaen oman jumalansa luomuksia, ja teidän itsenne kanssa tasavertaisia eläviä olentoja oman jumalanne edessä. Ja tätä te ylistätte täältä käsin ja sanotte että se on jumalan tahto. Missä on se usko jumalan sanaan?
Juhani Starczewski
Jyväskylä

#5 Adressin on allekirjoittanut 2151 henkilöä 5.4.2009 mennessä:

05.04.2009 21:38

http://www.adressit.com/allekirjoitukset/israelin_tueksi/start/2150

Israel-asia etenee adressien muodossa ainakin kolmen adrsssin voimin
www.adressit.com/ - sivuilla! : ) Hienoa!
Michail Jaction
Jurmaa

06.04.2009 07:11

Anteeksi, mutta luettuani Raamattua tulin siihen tulokseen, että juutalaiset ovat liian tottelemattomia, jotta Jumala voisi antaa heille oman maan tai että he voisivat olla Jumalan valittu kansa.
Juhani Starczewski
Jyväskylä

#7 Anteeksi, mutta oletko varma, että lukemasi kirja oli Raamattu:

07.04.2009 21:33

"Ja sinä, ihmislapsi, ennusta Israelin vuorista ja sano:
Israelin vuoret, kuulkaa Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra: Koska vihollinen on sanonut teistä: 'Kas niin!' ja: 'Ikuiset kukkulat ovat tulleet meille perinnöksi', sentähden ennusta ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Koska - niin, koska teitä on hävitetty ja poljettu joka taholta, että joutuisitte muiden kansain omaisuudeksi, ja koska te olette joutuneet pahain kielten ja kansan panettelun alaisiksi, sentähden, Israelin vuoret, kuulkaa Herran, Herran sana: Näin sanoo Herra, Herra vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille, autioille raunioille ja hyljätyille kaupungeille, jotka ovat joutuneet saaliiksi ja pilkaksi muille kansoille, mitä ympärillä on.
Sentähden sanoo Herra, Herra näin: Totisesti, kiivauteni tulessa minä puhun muita kansoja vastaan ja koko Edomia vastaan, jotka ovat kaikesta sydämestään iloiten ja sielu täynnä ylenkatsetta ottaneet omakseen minun maani karkoittaaksensa siitä ihmiset ja ryöstääksensä sen.
Sentähden ennusta Israelin maasta ja sano vuorille ja kukkuloille, puronotkoille ja laaksoille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, kiivaudessani ja vihassani minä puhun, koska teidän täytyy kärsiä pakanakansain pilkkaa.
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä kohotan käteni: totisesti saavat pakanakansat, jotka teidän ympärillänne ovat, itse kärsiä oman pilkkansa.
Mutta te, Israelin vuoret, teette lehvänne ja kannatte hedelmänne minun kansalleni Israelille, sillä he ovat aivan lähellä, ovat tulossa.
Sillä katso, minä tulen teidän tykönne ja käännyn teidän puoleenne, ja teidät viljellään ja teihin kylvetään.
Ja minä lisään teille ihmisiä runsaasti - kaiken Israelin heimon kokonansa - ja kaupungit asutetaan ja rauniot rakennetaan.
Ja minä lisään teille ihmisiä ja karjaa runsaasti, ja ne lisääntyvät ja ovat hedelmälliset. Minä teen teidät asutuiksi, niinkuin olitte muinaisina päivinänne, ja teen hyvää vielä enemmän kuin alkuaikoinanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
Minä annan teidän kukkuloillanne kulkea ihmisten, kansani Israelin; ja he ottavat sinut omaksensa, ja sinä tulet heille perintöosaksi, ja sinä et enää tästälähin riistä heidän lapsiansa.
Näin sanoo Herra, Herra: Koska teille on sanottu: 'Sinä olet ihmissyöjätär, oman kansasi lasten riistäjätär', sentähden et sinä ole enää syövä ihmisiä etkä enää riistävä lapsia omalta kansaltasi, sanoo Herra, Herra.
Enkä minä enää anna sinun joutua kuulemaan pakanakansojen pilkkaa, eikä tarvitse sinun enää kärsiä kansojen herjauksia, et myöskään sinä enää omaa kansaasi kaada, sanoo Herra, Herra."
Ja minulle tuli tämä Herran sana:
"Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa.
Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet.
Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin. Vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin.
Niin he tulivat pakanakansain sekaan; minne tulivatkin, he häpäisivät minun pyhän nimeni, kun heistä sanottiin: 'Nämä ovat Herran kansa, mutta heidän on täytynyt lähteä pois hänen maastansa'.
Niin minun tuli sääli pyhää nimeäni, jonka Israelin heimo saastutti pakanakansain seassa, minne tulivatkin.
Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.
Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.
Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.
Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.
Niin te saatte asua maassa, jonka minä annoin teidän isillenne; ja te olette minun kansani, ja minä olen teidän Jumalanne.
Minä vapahdan teidät kaikista saastaisuuksistanne. Ja minä kutsun esiin viljan ja teen sen runsaaksi enkä anna teille nälänhätää.
Minä teen runsaaksi puitten hedelmän ja pellon sadon, niin ettette enää joudu kärsimään kansojen seassa herjausta nälän takia.
Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.
En minä teidän tähtenne sitä tee, sanoo Herra, Herra: se olkoon teille tiettävä. Hävetkää ja tuntekaa häpeätä vaelluksenne tähden, te Israelin heimo.
Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä, jona minä teidät puhdistan kaikista pahoista teoistanne, minä asutan kaupungit, ja rauniot rakennetaan jälleen, ja autiomaa viljellään, sen sijaan että se on ollut autiona jokaisen ohitsekulkijan silmäin edessä.
Silloin sanotaan: 'Tästä maasta, joka oli autiona, on tullut kuin Eedenin puutarha; ja raunioina olleet, autiot ja maahan revityt kaupungit ovat varustettuja ja asuttuja'.
Niin tulevat pakanakansat, joita on jäljellä teidän ympärillänne, tietämään, että minä, Herra, rakennan jälleen alasrevityn ja istutan aution: minä, Herra, olen puhunut, ja minä teen sen.
Näin sanoo Herra, Herra: Vielä tätäkin annan Israelin heimon minulta anoa, että tekisin heille sen: minä lisään heille ihmisiä runsaasti kuin lammaslaumaa.
Niinkuin on pyhitettyjen uhrilammasten laumaa, niinkuin Jerusalemin lammaslaumaa sen juhlissa, niin tulevat raunioina olleet kaupungit täyteen ihmislaumaa. Ja niin he tulevat tietämään, että minä olen Herra."
HESEKIEL 36
Michail Jaction
Jurmaa

07.04.2009 21:44

Kyllä se oli. Kannattaa lukea vielä noista antamistasi kohdista eteenpäin. Kyllä se sieltä löytyy.
Juhani Starczewski
Jyväskylä

#9 Kerro jo

28.04.2009 12:31

mikä sieltä löytyy!!?
Michail Jaction
Jurmaa

28.04.2009 19:33

Se, että juutalaiset ovat liian huonoja ihmisiä ollakseen Jumalan valittuja.
Veikko Perä-Ojala
Permiö

29.04.2009 10:43

Tuomareiden kirjasta muutamia mielenkiintoisuuksia, mutta jer 18:17 on varmaankin kaikista selkein: "Niin kuin itätuuli lennättää hiekkaa, niin minä hajotan kansani vihollisen tieltä. Kun onnettomuuden päivä tulee, minä en käännä kasvojani heitä kohti, minä käännän heille selkäni". Eipä Jumalan valittu kansa taida oikein olla suosiossa.
Michail Jaction
Jurmaa

#12 Kiitokset Veikolle

02.05.2009 14:31

Yritän itse etsiä vielä lisää, sillä se kohta jota tarkoitin ei ollut tuossa kommentissasi.
Juhani Starczewski
Jyväskylä

#13 SHALOM!

10.05.2009 21:57

Tässäpä tietoa Israelin tueksi-nettiadressista!

SUNNUNTAINA 10.5.2009:

JO 2.416 ALLEKIRJOITTANUTTA!
http://www.adressit.com/allekirjoitukset/israelin_tueksi/start/2400
Adressi Israelin tueksi!
http://www.adressit.com/israelin_tueksi
Tämä adressi on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluavat tukea Israelia ja seistä sen rinnalla ja levittää oikeaa tietoa Israelista!

Päivitys keskiviikkona 6.5.2009:

Lauantaina 24.1.2009 ojennettiin Israelin tueksi-nettiadressin ensimmäinen osa Israelin Suomen suurlähettiläs Avi Granotille Helsingissä. Ojentamishetkellä adressissa oli 1.605 nimeä.
Adressin luovutti adressin alulle laittaja Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n puheenjohtaja Juhani Starczewski yhdessä Juha Ketolan kanssa.

Jatkoadressi - 1.606 - 2.347 = 742 nimeä - luovutettiin Israelin suurlähettiläälle sunnuntaina 3.5.2009 Israelin 61-vuotisitsenäisyyspäivän juhlassa Helsingissä.

Nimien keruu jatkuu edelleen ja tulevaisuudessa tullaan luovuttamaan jatkoadresseja sen mukaan kuin nimiä adressiin kertyy!!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jos et enää jatkossa halua tällaisia viestejä, niin ilmoita – kiitos!
Tätä viestiä saa myös laittaa, jos haluat tukea Israelia ja toimintaamme – kiitos!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n kuulumisia

Lauantaina 10.1.2009 avasin Israelin tueksi-nettiadressin osoitteessa: http://www.adressit.com/israelin_tueksi . Adressissa on Roni Smolarin ja Juha Ketolan kirjoitukset. Adressin ensimmäisen - 1.605 nimeä - osan luovutin 24.1. Israelin suurlähettiläs Avi Granotille Helsingissä. Jatkoadressin, johon oli kertynyt 742 nimeä lisää eli yhteensä 2.347, luovutin Israelin valtion 61-vuotisitsenäisyysjuhlassa 3.5. Helsingissä, vieden samalla yhdistyksemme onnittelut ja tervehdyksen suurlähettiläälle. Nimien keruu netissä jatkuu edelleen ja sopivin väliajoin jatkoadressit toimitetaan suurlähettiläälle, joten käypä ilmaisemassa tukesi allekirjoituksen muodossa joko nimi näkyen tai Allekirjoittaja ei sallinut nimeään julkaistavan netissä - tunnuksella.

Yhdistyksen vanha hallitus kokoontui 21.1. suunnittelemaan vuoden toimintaa ja uusi hallitus järjestäytyi 23.4. Varapuheenjohtajaksi valittiin Marja Riitaoja, sihteerinä jatkaa Riitta Rantamaa ja rahastonhoitajana Hannu Rantamaa. Kaikille hallituksen jäsenille löytyi vastuutehtäviä, jotka tukevat ja verkostoivat yhdistyksen toimintaa.

Jyväskylän Yliopistossa työskentelee Tekesin rahoituksella professori Amir Averbuch. Tapasimme hänet ja ”isäntä”professori Pekka Neittaanmäen lounaan ja tutustumisen merkeissä. Tapaamiseen osallistuivat allekirjoittanut Terttu-vaimonsa kanssa sekä yhdistyksemme aktiivijäsen Markku Ikkala. http://www.jyu.fi/ajankohtaista/arkisto/2008/02/tiedote-2008-02-27-12-14-39-396411/?searchterm=Amir%20Averbuch

Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 18.2. Jyväskylän Sampo Pankin kokoustiloissa. Paikalla oli 44 jäsentä ja kuulijaa. Kokouksen alussa Pankki tarjosi pullakahvit ja mielenkiintoisen yritysesittelyn sijoituspäällikkö Suvi Karjaluodon toimesta. Esittelyn jälkeen pidettiin vuosikokous, jonka puheenjohtajana toimi Hannu Taipale ja sihteerinä Riitta Rantamaa. Pöytäkirjantarkastajiksi ja ääntenlaskijoiksi valittiin Irene Lehtonummi ja Raija Peltonen. Yhdistyksen hallituksen puheenjohtajaksi valittiin edelleen jo toiseksi vuodeksi Juhani Starczewski Jyväskylästä. Hallituksen jäseniksi valittiin uutena jyväskyläläinen Tuija Kuikka sekä erovuoroisina edelleen jatkamaan Irja Aittasalo ja Marja Riitaoja Jyväskylästä. Hallituksessa jatkavat Hannu ja Riitta Rantamaa Muuramesta sekä Raija Matilainen ja Marianne Vihtamäki Jyväskylästä. Illan päätteeksi lahtelainen emeritusprofessori Ranan Rimon piti erittäin mielenkiintoisen luennon: ”Israel eilen, tänään ja huomenna". Vähän yli tunnin kestäneen puheen jälkeen virisi vilkas keskustelu kommenttien ja kysymysten muodossa. Hyvä ystäväni - vapaa toimittaja ja kriitikko - Mirjami Asikainen kirjoitti jutun Rimonin puheesta.

Seder-ateria järjestettiin yhdistyksen jäsenten talkoovoimin kiirastorstai-iltana 9.4 Katriinan kasvisravintolassa. Mielenkiintoisen kolmituntisen aterian ohjasi Hannu Taipale. Aterialle osallistui 33 Pääsiäisen juhlijaa.

Israelilaisten laulujen iltaa vietimme 29.4. Israelin 61-vuotisitsenäisyyspäivän kunniaksi Pelastusarmeijan tiloissa. Yhdistyksemme jäsen Juhani Eriksson, pianisti Hannu Ala sekä lauluryhmä Stella vastasivat illan 20 yhteislaulusta sekä muusta hienosta musiikillisesta annista. Saara Eriksson luki myös runon Genesaretista sekä holocaustiin liittyvän koskettavan kertomuksen. Meitä oli paikalla 80 henkeä ja saimme laulaa sekä nauttia pöydän antimista mm. israelilaisia leivoksia väliajalla. Esillä oli niin ilmaista kuin ostettavaa Israel-materiaalia. Tukiadressiin ja syksyn retkelle tuli paljon uusia nimiä. Kunnon juhlassa oli myös arpajaiset ja muutenkin yleisö tuki tilaisuutta ja yhdistystä ruhtinaallisesti eli saimme kulut katettua ja varoja jäi myös tuleviin tarpeisiin. Suuren suosion saaneesta tapahtumasta pyritään tekemään jokakeväinen perinne. Alun perin lauluiltaidea sai alkunsa viime syksynä järjestetyltä sapattiaterialta, jossa tuli toiveita lauluillan järjestämisestä israelilaisten (yhteis)laulujen merkeissä.

Kesällä on tarkoitus tehdä kesäteatteriretki esimerkiksi Poriin, jossa esitetään Viulunsoittaja katolla ja retki Kletzmer-tapahtumaan.

Syksyn toimintaa:
Israel-muistojen ilta 18.9. klo 18.00 Muurarintie 9 kerhohuoneella. Tarjoilut nyyttäriperiaatteella. Ilmoittautumiset Juhanille 040 757 3537 tai juhani.starczewski@elisanet.fi .
Lehtimajanjuhlaa vietämme pe 2.10. klo 18 Jyväskylän kotitalousoppilaitoksella. Ilmoittautumiset Riitalle 050 385 0610 tai hr.rantamaa@windowslive.com .
Retki Helsingin juutalaiseen seurakuntaan ja Mannerheim-museoon tehdään su 25.10. Ilmoittautumiset Juhanille.
Selvitän myös Holocaust- näyttelyn saamista Jyväskylään. Tarkoitus on kysyä järjestelyihin mukaan myös muita Israel-toimijoita.

Seuraa yhdistyksemme kotisivua - www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry - josta näet tarkemmin yhdistyksemme toiminnasta!

Tiedoksi saattoi
Juhani Starczewski
puheenjohtaja
Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry
Juhani Starczewski
Jyväskylä

#14 Israel-kongressi 15.-17.5.2009 Paavalin kirkko

13.05.2009 21:01

Perjantai 15.5.2009
klo 09.00-15.00 Arkeologian seminaari "Jeesuksen ja alkuseurakunnan jäljillä", Avner Goren (40 €) klo 15.30 Israelilaisia lauluja, Hakaniemen tori klo 17.00 Rukoushetki, Kerstin Mitts klo 18.00 Sapattiateria, ruokailun lomassa musiikki- ja puheohjelmaa (25 €) klo 20.00 Balettiesitys Ruutin kirjasta, Elisabeth Popov, ohjaus Marita Nieminen
Shalhevetjah-messu, Maija-Liisa Sevilem, Erja Kalpio, Sarigim

Lauantai 16.5.2009
klo 09.00 Aamun sana ja sävel "Raamattu yhdistää" raamattuluento, Viktor Kalisher klo 10.00 Rooma hävitti Jerusalemin, mutta Jerusalem valloitti maailman,
Uuden testamentin arkeologiaa, Avner Goren klo 11.00 Lounas klo 13.00 Voiton ilojuhla - "Am Israel hai" - Israelin kansa elää!
Karmelilaisia Israel-kokemuksia, Teuvo V. Riikonen, Sylva Zalmanson, Avner Goren, Michael Chen, Ulö Niinemägi, musiikki; Sarigim klo 14.30 Kahvi klo 15.30 Kun rautaesirippu murtui exoduksen edessä,
kuvataiteilija, insinööri Sylva Zalmanson klo 16.00 Uhkana antisemitismin nousu, prof. Karmela Liebkind klo 17.00 Päivällinen klo 18.30 Yhteyden ilta, Eine Mattila, Hannu Takkula, Peeter Vösu Virosta, Ulla Aurio-Roihu, tervehdyksiä Israel- työn ja yhteyksien kentältä Musiikki Kol Simcha-kuoro, Heli Hagmark; Nuorisotapahtuma Raamatun ja Israelin puolesta, Erja Kalpio ja nuoret klo 20.30 "Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, me olimme kuin untanäkeväiset",
Hanan Yovel konsertti; Iltarukous

Sunnuntai 17.5.2009
klo 09.00 "Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala," raamattuluento, Erja Kalpio klo 10.00 Ehtoollisjumalanpalvelus (messu)
teol.tri, rovasti Risto Santala, saarna, kirkkoherra Jorma Parviainen, liturgia
Musiikki Kol Simcha-kuoro, Heli Hagmark, Kolehti Paavalin seurakunnan diakoniatyölle Lounas klo 13.00 Päiväjuhla
Pastori Heikki Kiviluoto
Kirkkoherra Jorma Parviainen
Israelin suurlähettiläs Avi Granot
Europarlamentaarikko Hannu Takkula
Juutalaisten seurakuntien puh.joht. Rony Smolar
Karmelin toiminnanjohtaja Pentti Holi
Kol Simcha-kuoro, Heli Hagmark Nuorille omaa ohjelmaa klo 14.30 Päätöskahvi = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

I Lyhyt yleisesittely kongressista

Perjantaista 15.5. sunnuntaihin 17.5 järjestetään Helsingissä Paavalin kirkossa (Sammatintie 5:ssä) sisältörikas Israel-kongressi. Perjantaina ollaan koolla klo 17-22, lauantaina klo 9-22 ja sunnuntaina klo 9-15. Musiikkia tilaisuudessa esittävät Sarigim-kuoro, Kol Simcha-kuoro ja Heli Hagmark ja sekä Hanan Yovel Israelista. Luentoja pitävät mm. arkeologi Avner Goren, johtaja Viktor Kalisher, kenttäsihteeri Erja Kalpio, professori Karmela Liebkind, toimittaja Roni Smolar ja kuvataitelija-insinööri Sylva Zalmanson.
Sanaa käyttävät myös Kerstin Mitts, Teuvo V. Riikonen, Risto Santala ja Peter Vösu (Virosta). Paikalla on ruokailumahdollisuus. Tapahtuman järjestää Suomen Karmel-yhdistys ry ja tapahtuman koko ohjelma on web-osoitteessa www.suomenkarmelyhdistys.fi
Ennen varsinaista kongressia, perjantaina 15.5. klo 9-15, on Uuden testamentin arkeologiaa -seminaari.

II Arkeologia-seminaari - Jeesuksen ja alkuseurakunnan jäljillä
Uuden testamentin arkeologiaa -seminaari perjantaina 15.5. klo 9-15 Paavalin kirkossa. Luennoitsijana kansainvälisesti, Harvardia myöten arvostettu arkeologi Avner Goren ja rehtori Teuvo Riikonen. Ilm. 6829350, seminaarimaksu 40€, järj. Karmel Instituutti.

III Love Story - Ruutin ja Boasin rakkaustarina pe 15.5. klo 20
Raamatussa Ruutin kirjassa kerrottu moabilaisen Ruutin ja israelilaisen Boasin rakkaustarina balettina. Pääosassa Elisabeth Popov, ohjaus Marita Nieminen. Paavalin kirkko (Sturenkadun ja Hämeentien kulma) Vapaa pääsy. Baletin jälkeen Maija-Liisa Sevilemin ja Sarigim-kuoron ‘siivittämänä’ Shalahevtjah-messu, johon myös (tietenkin) vapaa pääsy.

IV Kaksi mielenkiintoista luentoa la 16.5. Israel-kongressissa
La klo 10 Rooma hävitti Jerusalemin - Jerusalem valloitti maailman, Rooman ja Jerusalemin historiaa, arkeologi Avner Goren, (klo 13 Karmelilaisia kokemuksia Israelista) La klo 15.30 Sylva Zalmanson: exodus ja rautaesiripun murtuminen ja prof. Karmela Liebkind: antisemitismin nousu,

V Hanan Yovelin konsertti "... me olimme kuin untanäkeväiset" la klo 20.30
Hanan Yovel on kotimaassaan Israelissa suosittu ja suuresti arvostettu artisti, laulaja-säveltäjä, jonka jonka musiikissa on aistittavissa hänen kotimaansa majesteettinen kauneus ja jonka ääni ja tunnetut sävelmät heijastavat hänen kansansa tunteiden ja kokemusten syvyyttä 35 vuoden ajalta. Konsertin ohjelma 5 €, vapaaehtoinen.

VI Kongressin päätösjuhla su klo 13
Juhlassa puhuvat mm. kirkkoherra Jorma Parviainen, suurlähettiläs Avi Granot, puheenjohtaja* Roni Smolar ja toiminnanjohtaja Pentti Holi, Musiikista huolehtii Kol Simcha-kuoro Heli Hagmarkin johdolla.
(* Suomen Juutalaisten Seurakuntien Keskusneuvosto ry:n puheenjohtaja)

Tässä Hanan Yovelin lauluja:

. “Kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan” - VELO YISUU OD CHEREV Jesaja 2:4, Johan Sebastian Bach . Sikermä uudisraivaajien lauluja - SHIREI RISHONIM Kansanlauluja . Avaa meille taivaan portit - PTACH LANU SHA’AR Yom kippurin päätösrukous, säv. Hanan Yovel . Jotta aurinko paistaisi ylläni - SHEHASHEMESH TA’AVOR ALAI säv. Hanan Yovel, san. Yoram Taharlev . Lehtimaja ja palmun lehvä - SUKA VELULAV Bucharalainen lehtimajanjuhlan rukous . Kaiken hyvän toivotus tulevalle sukupolvelle - DOR Omistettu Hananin pojalle säv. Hanan Yovel, san. Ehud Manor . Kuulostaako tämä laulu tutulta... - VEIM HASHIR HAZE NISHMA LACHEM MUKAR... säv. Hanan Yovel, san. Ehud Manor . Sikermä paimenlauluja - MACHAROZET SHIREI RO’IM Kansanlauluja . Muistatteko nämä laulut? - ATEM ZOCHRIM ET HASHIRIM? Pastoraalinen Yom . Kippur-laulu elämäksi, ei kuolemaksi säv. Hanan Yovel, san. Yonatan Gefen . Pikainen kohtaaminen, kohtaamisen puolikas... - PGISHA CHATSI PGISHA... säv. Hanan Yovel, san. Rachel . Hautajaisrukous - KADISH Arameankielinen rukous haudan partaalla ei sisällä lainkaan surua ja murhetta, vaan suuren Jumalan, elämän antajan ylistystä säv. Hanan Yovel . Sikermä rauhan lauluja MACHAROZET SHIREI SHALOM Kansanlauluja . Käsi kädessä - YAD BEYAD Heprean opiskelun alkuaskeleita säv. Hanan Yovel, san. Ehud Manor . Yö on lauluista tehty - HALAILA HU SHIRIM säv. Hanan Yovel, san.Tirtza Alterman-Atar . Matkalaulu. Kun Herra käänsi Siionin kohtalon - SHIR HAMA’ALOT Psalmi 126, säv. Yossele Rosenblatt . Kultainen Jerusalem - YERUSHALAIM SHEL ZAHAV säv. ja san. Naomi Shemer . Lapsuutemme Jerusalemissa - ANI VESIMON UMOIZE HAKATAN . Kiitos tästä kaikesta... - AL KOL ELEE säv. ja san. Naomi Shemer . Ja tulet näkemään, kuinka hyvin ensi vuonna on! - BASHANA HABA’A säv. Nurit Hirsch, san. Ehud Manor . Sikermä Hora-musiikkia - MACHAROZET SHIREI HORA Kansanlauluja
--
Hannu Taipale 044 5791878
Punahilkantie 12 A 8, 00820 Helsinki

................................................................................

Tiedoksi saattoi
Juhani Starczewski, pj
Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry.htm
040 757 3537
juhani.starczewski@elisanet.fi

Juhani Starczewski
Jyväskylä

#15 Shalom ystävä!

14.05.2009 22:07

Ohessa rukouskonferenssiohjelma 13.-14.6.2009, Helsingin seutu. Ylistystä, rukousta ja sanankuulemista. Pääpuhuja on pastori Tom Hess Jerusalemista. Otsikon omituisilta vaikuttavat määritteet selviävät konferenssin kuluessa. Rukous Israelin puolesta on ryyditetty tuhdilla puhujapaketilla.
Samuelin vuoren portin rukouskokous = Keskiyön Valon Israel konferenssi Myyrmäen helluntaiseurakunnan Asemakappelissa, Jönsaksentie 6, 01600 Vantaa. Puhujina Tom Hess, Sari Essayah, Pentti Holi, Juha Ketola, Pekka Sartola ja Hannu Takkula. Konferenssimaksu kustannusten kattamiseksi kahdelta päivältä 25 euroa, ovelta 30 euroa. Lauantaina 13.6. kello 11-24 ja sunnuntaina 14.6. kello 11-18 (jumalanpalvelukseen klo 11-12:30 vapaa pääsy, Tom Hess puhuu). Toivottavasti pääset osallistumaan. Lisätiedot ja ilmoittautuminen: Jaakob 050 537 5065 tai jaakob.auli@gmail.com . Katso myös
www.sananjarunontuoksua.fi/sananrunontuoksuauutiset.htm
Olethan jo ilmoittautunut edulliselle syksyn rukouskonferenssimatkalle Israeliin 18.9.-2.10.2009? Jos et, katso
www.sananjarunontuoksua.fi/sananrunontuoksuamatkat.htm tai pyydä esitte ja ilmoittautumislomake: Jaakob 050 537 5065 tai jaakob.auli@gmail.com - mainitse Israel matka. Jatka kesää Israelissa!

Huom! Tom Hess puhuu myös Patmos Lähetyssäätiön järjestämässä tilaisuudessa perjantai-iltana 12.6.: Savenvalajan Paja, Sörnäisten rantatie 27 D, 6 krs. - Helsinki.
Siunausterveisin,

Jaakob ja Auli
Sanan ja runon tuoksua
Aabrahamin pyhät lapset ry
Ruutikatu 9 A 8
02650 Espoo
Juhani Starczewski
Jyväskylä

13.12.2009 17:22

Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry tiedottaa:
http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry

Kevät 2010:

Yhdistyksen vuosikokous perjantaina 12.2.2010 klo 18

Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n seuraava tapahtuma on
perjantaina 12.2.2010, jolloin pidämme sääntömääräisen vuosikokouksen.
Kokouksen yhteydessä luennoi varpaisjärveläinen arkeologi, kirjailija,
matkaopas ja yrittäjä ARIEL LIVSON aiheesta
"KUOLLEEN MEREN KIRJAKÄÄRÖJEN SALAISUUS AVAUTUU!"
Luennon jälkeen keskustelemme ja ideoimme yhdistyksen Israelin matkaa,
joka toteutuu vuonna 2011 viikolla 9 - la 26.2-su 6.3.2010 -
joka on talvilomaviikko ainakin Keski-Suomessa!

Sinulla on NYT mahdollisuus tilata Arielin kirjakaupoissa loppuunmyyty kirja ISRAEL-LUVATTU MAA
häneltä suoraan postitse 39,00 hintaan. Jos haluat kirjan halvemmalla, niin ilmoita siitä minulle,
niin tilaan kirjoja köntässä, jolloin hinta on huomattavasti halvempi.

Israel - luvattu maa on jännittävä matkakertomus läpi Raamatun historian ja
alusta loppuun täynnä yllätyksiä. Kirja on elävä,
silminnäkijän kuvaus maailmanhistoriaa muuttaneista menneistä tapahtumista.
Lukijaa opastetaan eri aikakausien todisteiden ja
tosiasioiden äärelle oivaltamaan Raamatun hätkähdyttävää todellisuutta!

Kirjoittaja Ariel Livson (synt. v. 1948) on asunut Israelissa 20 vuoden ajan.
Hän opiskeli vuosina 1971-1975 Heprealaisessa Yliopistossa Jerusalemissa arkeologiaa.
Livson on ottanut osaa kaivauksiin Megidossa, Negevissä ja Siinailla.
Työskennellessään Israelin Museoviraston palveluksessa Jerusalemissa vuonna 1975
Ariel Livson restauroi matkailijoillekin tunnetut Nehemian ja
jebusilaisten muurit Daavidin Jerusalemissa lähellä Giihonin lähdettä ja
teki tutkimuksia ensimmäisen temppelin aikaisissa hautaluolissa Jaffa-portin luona.

-------------------------------------------------------------------------------

Ainutlaatuinen erikoisnäyttely Holocaustista
"Exodus -juutalaisen kansan historiaa"

Jyväskylässä sunnuntai 14.3 - perjantai 19.3.2010
Jyväskylän Keskusseurakuntatalolla Yliopistonkatu 12!
Näyttely avoinna sunnuntaina 14.3, maanantaina 15.3 ja keskiviikkona 17.3 klo 9-21,
tiistaina 16.3, torstaina 18.3 ja perjantaina 19.3 klo 9-17.

Näyttelyn avajaiset maanantaina 15.3 klo 18.

Suuntaamme kutsun myös Jyväskylän yläkouluihin ja lukioihin
ensisijaisesti historian opetuksen osana ja toissijaisesti uskonnon opetuksen tms. osana.
Opetushallituksesta saa kirjaa
http://db3.oph.fi/verkkokauppa/tiedot.asp?tuotenumero=1421002
Stéphane Bruchfeld, Paul A. Levine; Suomea koskeva luku: Jukka Hartikainen
Kertokaa siitä lapsillenne
Kirja juutalaisten joukkotuhosta Euroopassa 1933-1945 128 s.
Tuotanto: Opetushallitus 2001 3.s painos 2008
Tuotenumero: 1421002, ISBN 978-952-13-1056-0 17,50
Kirjaa käytetään kouluissa joko opetuksen taustamateriaalina tai suoraan oppikirjana.

Jos järjestösi, organisaatiosi on kiinnostunut tulemaan mukaan näyttelyn järjestäjätahoihin , niin ota yhteyttä!

Näyttelyn järjestäjätahot 8.12.2009

Jyväskylän seurakunta http://rakenneuudistus.jklmaasrk.fi/
- yhteyshenkilö Arto Viitala, 0400 540 490, arto.viitala@evl.fi
Holocaust-näyttelyn tukiyhdistys ry http://www.kotiposti.net/ahonenjo/
- yhteyshenkilö Jorma K. Ahonen, 040 519 5377, holocaust@kolumbus.fi
Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry http://www.elisanet.fi/juhani.starczewski/jyvaskylansuomi-israelry
- yhteyshenkilö Juhani Starczewski, 040 757 3537, juhani.starczewski@elisanet.fi
Jyväskylän Helluntaiseurakunta http://www.jklhelluntaisrk.fi/
- yhteyshenkilö Vesa Pylvänäinen, 050 409 9172, vesa.pylvanainen@jklhelluntaisrk.fi
Jyväskylän Vapaaseurakunta http://www.vapaaseurakunta.fi/
- yhteyshenkilö Jukka Vettenniemi, vettenniemi@webinfo.fi , 040 701 0054
Vaajakosken baptistiseurakunta http://www.baptisti.fi/vaajakoski/
- yhteyshenkilö Aarno Malin, 050 493 5300, aarno.malin@baptisti.fi
ICEJ http://icej.fi/

Israelin 62-vuotisitsenäisyyspäivä
Jom ha‘Atsmaut – Israelin itsenäisyyspäivä 5. Ijjar • 19.04.2010
Päivän tiimoilta järjestetään kulttuuritapahtuma
– tarkemmin ohjelmasta ja ajankohdasta myöhemmin –
seuraa tätä sivua, johon tietoja päivitetään, kun järjestelyt edistyvät!

Lauantaina 2.10.2010 yhdistys järjestää - yleisön pyynnöstä - retken Helsingin juutalaiseen seurakuntaan,
jossa osallistumme synagoogan jumalanpalvelukseen.
Retkeen liittyy myös muuta ohjelmaa, joka tarkentuu myöhemmin, kuten aikataulukin - seuraa asian etenemistä!
Tiedustelut ja ilmoittautumiset Juhanille / 040 757 3537 / juhani.starczewski@elisanet.fi

Syksyllä 2010 yhdistys järjestää juhla-aterian teemana jokin juutalainen juhla.
Tapahtuma tarkentuu myöhemmin, kuten aikataulukin - seuraa asian etenemistä!

Kevät 2011:

Yhdistyksemme järjestää matkan Israeliin 2011 koulujen talviloman - la 26.2-su 6.3.2011 - aikoihin.
Tiedustelut ja ilmoittautumiset Juhanille / 040 757 3537 / juhani.starczewski@elisanet.fi
Juhani Starczewski
Jyväskylä

#17 Adressi Israelin tueksi!

13.12.2009 17:23

http://www.adressit.com/israelin_tueksi
Tämä adressi on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluavat tukea Israelia ja seistä sen rinnalla ja levittää oikeaa tietoa Israelista!

Päivitys lauantaina 12.12.2009:

Nimien keruu jatkuu edelleen ja tulevaisuudessa tullaan luovuttamaan jatkoadresseja sen mukaan kuin nimiä adressiin kertyy.
La 12.12.2009 mennessä on tullut lisää 729 nimeä eli yhteensä 3.407 nimeä!!!

Allekirjoittaneita on 263:sta Suomen kunnasta (75,6%), vielä on 85 (24,4%)kuntaa, joista ei ole allekirjoitusta.
Suomessa on tällä hetkellä 348 kuntaa.

Lauantaina 24.1.2009 luovutettiin Israelin tueksi-nettiadressin ensimmäinen osa Israelin Suomen suurlähettiläs Avi Granotille Helsingissä. Ojentamishetkellä adressissa oli 1.605 nimeä. Adressin luovutti adressin alullelaittaja Jyväskylän Suomi-Israel yhdistys ry:n puheenjohtaja Juhani Starczewski yhdessä Juha Ketolan kanssa ICEJ:n 25-vuotisjuhlan juhlakahvien aikana Johanneksen kirkon seurakuntasalissa.

Jatkoadressin - 1.606 - 2.347 = 742 nimeä - allekirjoittanut luovutti Israelin suurlähettiläälle sunnuntaina 3.5.2009 Israelin 61-vuotisitsenäisyyspäivän juhlan yhteydessä Helsingissä Savoy-teatterissa.

Sunnuntaina 25.10.2009 allekirjoittanut luovutti nimet numerosta 2.348 numeroon 2678 eli 330 uutta nimeä Israelin suurlähettiläs Avi Granotille Israel-ystävyystoimikunnan 12 jäsenjärjestön järjestämässä Israel-ystävyysjuhlassa Helsingin Vanhassa kirkossa Lönnrotinkadulla.

lol
Vieras

#18 lol

03.06.2010 01:09

tämä adressit on EPIC LOL

Raija Sillanpää
Vieras

#19 Israel-teesit

08.06.2010 13:02

Kaikkien Raamattuun uskovien kristittyjen Suomessa pitäisi allekirjoittaa tämä adressi. Olemme saaneet uskomme juutalaiselta Jeesukselta meidän Herraltamme.

Tuulikki Mäkelä
Vieras

#20 Israel-teesit

08.06.2010 15:13

Elämme jännittäviä aikoja. Israel on Jumalan silmäterä ja ajankello, havaintoväline, jonka kautta Jumaa puhuu koko maailmalle. Kaikkien kristittyjen pitäisi olla valveilla ja ymmärtää Israelin merkitys Jumalan tahdon toteuttamisessa. 

Vieras

#21 Ystävät

03.10.2011 17:14