Olen valmis maksamaan 0,10€ lisää kotimaisesta maitolitrasta
Olen valmis maksamaan 0,10€ lisää kotimaisesta maitolitrasta
Vaikka en itse ole ollut alkutuotannon kanssa tekemisissä enää vuosikymmeniin, lapsuusvuosien jälkeen, niin aina minua on kismittänyt se ainainen maanviljelijöiden mollaaminen, vaikka kaikki tietävät, että sillä alalla laskettu tuntitienesti on "naurettavan" pieni verrattuna mihin tahansa ammattikuntaan.
Kiitos vielä adressista ja toivotaan, että sillä on jotain vaikutusta haettuun ongelmaan!
Tuomo Isto
Suomalainen ruoka
Kiitos että viet asioita eteenpäin.Toivoisin että ihmiset ymmärtäisivät kotimaisen ruoantuotannon tärkeyden.
Viljelijöille kuuluu palkka tekemästään työstä ja työ arvostus jotta työ mielekästä
OIkeudenmukaisuutta ja ihmisarvoinen kohtelu maidontuottajille ja maanviljelijöille!!
Maidon hinta
On tärkeää, että saamme suomalaista maitoa ja muitakin maitotuotteita. EU ajaa alas meidän omat tuottajat, kriisin tullessa olemme pulassa.
Suomalaisille elintarvikkeiden tuottajille täysi tuki. Maidon tuottajahintaan saatava merkittävä korotus.
Hyvä juttu!
Vieläkun näkis mistä ja miten se allekirjotus tehrään?
Ei tätä adressia itkemättä pysty lukemaan
Palkansaaja
Hyvä Ari! Suomalainen maatalous työllistää maidon-, rehun-, viljan- ja lihanjalostusessa. Kuljetuksissa, koneiden ja laitteiden valmistus, sekä tuotekehitys. Maatilojen rakennus- ja kunnossapito ja niihin liittyvissä oheistöissä varmasti useita tuhansia työntekijöitä - ympäri maan. Maataloustuet työllistävät enemmän kuin arvaammekaan. Eikä siellä osinkoja jaeta veroparatiiseihin vietäväksi. Vaan maatalous on todella isänmaallinen teko.
Juhani Klemetti Joensuu
Kiitos Ari!
Laitoin tuollaisen tekstin joku aika sitten, kun Valio uutisoi tuottajahinnan laskusta:
"Voisiko joku kehittää jonkun appin tai kassasovelluksen, jolla kuluttaja voisi halutessaan maksaa maidostaan suoraan tuottajalle pienen lisähinnan. Vai olisiko reilun kaupan tuotteet helpompi tapa? Sama maitotuote eri purkissa ja hintaero vaikka 5-10 centtiä, mutta tuo ero kokonaisuudessaan maatilalle. Kuluttaja voisi päättää."
Hyvä kun jaksat taistella kotimaisen tuotannon puolesta. Kuluttajan kannalta helppo toimintamalli on toimiva. Olkoon purkki vaikka eri värinen tai joku" reilun kaupan tunnus". Minulle kyllä kelpaa sekin, että kaiken maidon hintaa nostetaan, kunhan tuo nosto menee suoraan tilalle.
Maaseutujen elinkeinot ei saa loppua, suomalaista PITÄÄ kannattaa