Pelastakaa Kuurojen museo!

Riitta e, kyseisessä museossa useinkin käynyt
Vieras

/ #15 Re: Suhteellisuuden tajua!

28.03.2011 16:18

#1: Mikael Wallvik - Suhteellisuuden tajua!

Suhteellisuuden tajua tarvitaan tosiaan tässä maassa. Kuurojen museo on juuri sellainen paikka, joka voisi hyvinkin muistuttaa meitä kaikkia siitä, mitä kansalaistoiminnalla voi saada aikaan. Sisukkailla ja aktiivisilla kuuroilla on ollut iso rooli kun on luotu tasa-arvoisempia palveluja tähän maahan tai tarjottu ainutlaatuista kulttuuria.  Älkää luovuttako nytkään.

Olisiko sittenkään niin, että  Kuuroejn Liitto haluaa museota lopettaa, museoita nyt vaan lopetetaan ympäri maata - säästötoimia! Mutta kuurojen museolla on ainutlaatuisena museona ihan eri rooli kuin monilla muilla pienillä paikallismuseoilla. Todella ihan kuin haluttaisiin vaieta kaikesta siitä, millainen asema kuuroilla on ollut menneisyydessä koulutuksen, tasa-arvoisen kohtelun ja viittomakielen tai viittomakielisen kulttuurin suhteen. Toivotan onnea, sydän särkee historianne puolesta. Nyt on juuri oikea aika kertoa menneisyyden muutosvoimista ja kansalaisten taistelusta oman ryhmänsä puolesta.