Pro Sideby/Siipyy - Kilgrund - Skaftung

Kauhajoki

/ #15 Ojasta allikkoon

24.01.2008 21:37

Otetaanpa olemassa oleva esimerkki. Olkiluoto 3:sen työmaalla työskentelee 2 200 ihmistä 30 eri maasta. Suomalaisia kolmannes, eli noin sama määrä kuin puolalaisia. Olkiluodon YV on ajautunut vakaviin turvallisuusongelmiin. Työllisyysvaikutukset jotka luvattiin samoin kuin luvatut päästövähennykset ovat jääneet toteuttamatta. Vierastyöläiset käyvät ! tekemässä voimalan ja lähtevät uusiin reppuhommiin kun työ on tehty. He ovat köyhiä repputyöläisiä?
Jos nykyinen suuntaus jatkuu kaikki YV:n rakentamisessa tarvittava, työvoimasta koneisiin kilpailutetaan, ja halvin kelpuutetaan säästöjen vuoksi, turvallisuuden kustannuksella! Me täällä lähiympäristössä asuvat saamme osamme varmasti siitä joka voi olla tämän kaiken hinta. Ja se osuus ei ole rahaa vaan, esim juuri se josta huolta kannettiin, ei synnytyssairaala vaan ne syntymättömät ja lapset jotka olemme tehneet ja joista olemme vastuussa. Meidän velvollisuutemme on tehdä päätöksiä jotka hekin aikoinaan hyväksyvät.