Uimahalli Lappeenrannan Länsialueelle

Saimaan ammattikorkeakoulu muuttaa vuoden 2011 syksyksi Skinnarilan kampukselle Lappeenrannan teknillisen yliopiston viereen. Saimaan AMK:n sosiaali- ja terveysalan opetuksessa tarvitaan ns. terapia-allasta ja sellainen tullaan rakentamaan Skinnarilaan joka tapauksessa. AMK:n muuton yhteydessä on kuitenkin ehdotettu, että pitkään puheissa ollut Sammonlahden monitoimi- ja liikuntakeskus rakennettaisiinkin Skinnarilaan, vain vajaan parin kilometrin päähän aikaisemmin suunnitellusta sijainnista Sammontorin vieressä.

Uimahalli Lappeenrannan Länsialueille on ollut pitkään kaupungin investointilistoilla, mutta sitä ei ole vieläkään rakennettu. Hanke on myös Lappeenrannan teknillisen yliopiston ylioppilaskunnan ja Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan kunnallispoliittisten tavoitteiden kärki ja iso osa nykyisistä kaupunginvaltuutetuista kannatti tätä hanketta edellisten vaalien alla.

Lappeenrannan kaupunginhallitus teki päätöksen, että kaupunki lähtee mukaan Skinnarilan kampuksen kuntoilu- ja monitoimikeskukseen. Lopullisen päätöksen asiasta tekee kaupunginvaltuusto elokuun lopun kokouksessaan. Kaupungille Skinnarila-vaihtoehto tulisi huomattavasti halvemmaksi kuin Sammonlahti, koska Saimaan ammattikorkeakoulu lähtee kustannuksiin mukaan. Sammonlahti-vaihtoehdon kaupunki joutuisi kustantamaan kokonaan. Jos hallia ei rakenneta Skinnarilaan nyt, ei sitä tulla rakentamaan kaupungin Länsialueille ainakaan ennen vuotta 2017.

Uimahallissa tulisi olemaan aikaisemmin mainittu terapia-allas, 6-ratainen 25-metrinen allas sekä syväallas. Lisäksi hallin yhteydessä tulisi olemaan kuntosali. Saimaan ammattikorkeakoulu rakentaa myös 600-neliöisen liikuntahallin.

Laita siis nimesi tähän adressiin, mikäli haluat uimahallin Lappeenrannan Länsialueelle lähivuosien aikana.

Juhana Repo (LTKY)    Ota yhteyttä adressin tekijään