Munkkivuoren virkistysmetsä säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Munkkivuoren virkistysmetsä säilytettävä.

Pro nature

#51 Lintujen pesimärauha

17.04.2015 15:54

Rikotaanko metsän parhaillaan olevassa hakkuussa myös lakia? Birdlife Suomen sivulla oli artikkeli, jossa sanotaan näin:  "

Pesintä on käynnistynyt monilla vesilinnuilla ja varpuslinnuilla. BirdLife Suomi muistuttaa, että pesimäaikana kaikkien lajien häirintä tai tappaminen on kielletty, ellei tähän ole haettu ja myönnetty poikkeuslupaa.

Lähes kaikki lintulajimme on rauhoitettu ympäri vuoden luonnonsuojelulailla.

Rauhoittamattomista lajeista harakka on nauttinut pesimäaikaista suojaa huhtikuun alkupäivistä lähtien. Toukokuun alusta lähtien kaikki rauhoittamattomat lintulajimme nauttivat lain suojaa koko maassa, kun harmaalokin, merilokin, kesykyyhkyn, räkättirastaan ja variksen pesimäaikainen rauhoitus alkaa Pohjois-Suomessa. Muualla maassa rauhoitus on alkanut jo aiemmin keväällä.

Voiko tästä tehdä tutkintapyynnön poliisille?

19.04.2015 19:46

olen huolestunut kaupungistumisen kiihtymisestä ja luonnon tuhoamisesta

30.04.2015 06:02

rakastan Munkkivuorta ja haluan etta sailyy sellaisena kun on

04.05.2015 08:20

Pidän sekä lähimetsien että rakennusperinteen säilyttämistä kaupungin viihtyisyyden ja ihmisten hyvinvoinnin kannalta erittäin tärkeinä.

21.05.2015 12:37

Munkkivuoressa on suuria taloyhtiöitä, paljon asukkaita melko pienellä alueella. Luonnollinen virkistysalue on todella tarpeen, ja sitä myös hyödynnetään ahkerasti.

Käyn itse metsikössä etenkin aamuisin pienellä kuntoharjoittelukierroksella, ja olen aina iloisesti hämmästynyt siitä, miten monta ihmistä tapaan siellä jo aamuvarhaisella. Lisäksi tätä kuntopolkua käyttävät kaikenikäiset. Metsäinen reitti, jonka varrella on kuntolaitteita, on aivan loistava tapa huolehtia itsestä, linnunlaulun säestyksellä.

Eikö uusia asuntoja todella voi pykätä minnekään muualle kuin monipuolisen metsän tilalle - tai etsiä muita vaihtoehtoja asuntopulaa helpottamaan? Ihmetyttää ristiriitainen toiminta: toitotetaan hyvinvointia ja luonnossa liikkumisen tärkeyttä, mutta ollaan valmiit hakkaamaan Munkkivuoren metsän kaltaiset pienet lähimetsät pois - siis ne joihin pääsee ilman autoa.

02.10.2015 08:31

Kyse on lapsuuteni maisemista.