Munkkivuoren virkistysmetsä säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Uusi yleiskaavaehdotus on julkaistu - ei muutoksia Munkkivuoren virkistysmetsään

2015-10-05 20:20:27

Hyvät adressin allekirjoittajat!

Helsingin uusi yleiskaava on nyt edennyt ehdotusvaiheeseen ja julkaistu kaupunkisuunnitteluviraston sivuilla. Valitettavasti adressissamme esitetyt muutokset eivät ole löytäneet tietään kaavakarttaan: Munkkivuoren virkistysmetsä osoitetaan yhä asuntovaltaiseksi alueeksi. Virkistys- ja viheraluetta on laajennettu ainoastaan Talin golfkentän, keilahallin, sekä tenniskeskuksen alueilta. Asian saama julkisuus sekä virallisten palautekanavien kautta jätetty adressi ei näytä vaikuttavan toivotulla tavalla kaavoitusprosessiin.

Kaupunkisuunnittelulautakunta aloittaa yleiskaavaehdotuksen käsittelyn huomenna, tiistaina 6. lokakuuta. Kaupunkisuunnittelulautakunnan hyväksynnän jälkeen ehdotuksesta pyydetään lausunnot, ja se tulee nähtäville muistutuksia varten. Muistutukset ja lausunnot käsitellään syksyllä 2016 lautakunnassa, minkä jälkeen ehdotus etenee kaupunginhallituksen ja -valtuuston päätettäväksi loppuvuodesta 2016. Kaupunginhallitus ja -valtuusto tuskin tulevat muutoksia kaavaehdotukseen enää päätösvaiheessa tekemään.

Mitä voimme tehdä: Jos sinulla on mahdollisuus vedota henkilökohtaisesti kaupunkisuunnittelulautakunnan jäseniin, tai tulevan lausuntokierroksen osallistujiin, on nyt oikea hetki toimia. Vetoa omin sanoin sen puolesta että metsä saisi viheraluemerkinnän kaavakartassa luontevana osana läntistä vihersormea.

Kaupunkisuunnittelulautakunnan jäsenten yhteystiedot löydät täältä: http://www.hel.fi/www/ksv/fi/paatoksenteko/jasenet/

Lausuntojen antajat löydät vuorovaikutusraportista: http://www.hel.fi/hel2/ksv/julkaisut/yos_2015-4.pdf

Lisätietoa:

Ps. Suljen adressin ja kiitän allekirjoittaneita! Jatketaan työtä Munkkivuoren virkistysmetsän puolesta!

Mikko Järvinen

Eläköön lähimetsä 24.5.2015!

2015-05-17 08:24:22

Munkkivuoren virkistysmetsä säilytettävä -adressi on saanut hienosti allekirjoittajia. Adressi jätettiin mielipiteenä kaupunkisuunnitteluvirastolle, mutta asialle tarvitaan vielä näkyvyyttä ennen varsinaista valtuustokäsittelyä. Nyt on aika vaikuttaa!

Munkkivuoren virkistysmetsässä järjestetään hyvän mielen ilmaus sunnuntaina 24.5.2015 klo 13–16. Näytetään yhdessä päättäjille, mitä lähimetsä meille merkitsee, ja miksi se tulee säilyttää uudessa yleiskaavassa. Luvassa on pientä metsäistä ohjelmaa, Infopiste perhepuistossa Ulvilantie 23:n kohdalla ja piknik kallioilla (klo 15) - tule mukaan ja kutsu myös ystäväsi!

Lisätietoa:

Tervetuloa!