Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle


Vieras

#651

19.06.2015 08:14

Ehdottoman tärkeää että eläkeläisten asumistuki pysyy ennallaan.

Vieras

#652 Jumalan Sanasta

19.06.2015 08:45

(San 28:27) Joka köyhälle antaa, se ei puutteeseen joudu; mutta joka silmänsä häneltä sulkee, saa kirouksia paljon.

(Matt 6:11) anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;

(1 Tim 6:17-19) Kehoita niitä, jotka nykyisessä maailmanajassa ovat rikkaita, etteivät ylpeilisi eivätkä panisi toivoansa epävarmaan rikkauteen, vaan Jumalaan...

(Gal 2:10)  Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.

 


Vieras

#653 Re:

19.06.2015 08:45

#651: -  

 Miten köyhyysrajan alapuolella elävältä sairaalta voidaan vielä leikata 100-200 euroa.Lääkkeet taitaa jäädä ostamatta

Hallitus ei ajattelu nyt tekonsa seurauksia .Tuleekin vain mieleen onko tämä heiltä ajatus jo kuolkaa pois aikaisemmin .Eiö perust lakikaan suojele jo meitä tuollaisesta joka aiheuttaa kärsimystä haavoittuville.


Vieras

#654

19.06.2015 10:00

Eläkeläisten asumistukia ei saa pienentää.

Vieras

#655

19.06.2015 12:22

pienikin tulojen laskeminen on tosi suuri asia monille. Saattaa jäädä esim. bussimatka kaupunkiin tekemättä

Vieras

#656

19.06.2015 12:41

Pitääkö heiltä vielä viedä tuhkatkin pesästä,saa.....
Väärinkohdeltujen puolesta

#657 Re: Re:

19.06.2015 18:08

#653: - Re:  

Juuri niin. Tulee mieleen, että haluaako hallitus meidän pienituloisten muuttavan maata tai tappavan itsensä, kun tällaisia hirmuleikkauksia nimenomaan heikoimmilleen tietoisesti tekee!

 

Ja kuten aiemmin on jo todettu, niin rikkailta todellakin pois lapsilisät! Kela ja sosiaalitoimisto syynäävät tarkkaan, kun myöntävät (jos myöntävät!) etuuksiaan/tukiaan meille vähävaraisille ihmisille, mutta kukaan ei puutu siihen, kun monta tonnia puhtaana käteen kuussa tienaava yksinhuoltaja saa vielä lapsilisät kaiken muun päälle! Ei voi muuta ajatella kuin, että tämä maa on vailla oikeudenmukaisuutta!

leenap

#658 Re: Jumalan Sanasta

20.06.2015 05:51

#652: - Jumalan Sanasta 

 hyvä laitanpa ylös, saa tuosta sipilälle ja soinille kun ovat unohtaneet uskonsa!


Vieras

#659 Re: Re: Re:

20.06.2015 07:34

#657: Väärinkohdeltujen puolesta - Re: Re:  

 Kyllä ne vaan voivat,ei ne köyhiä ajattele.Poistivathan kansaneläkkeen perusosankin v.-96.Piti olla väliaikainen.Iso menetys eläkkeen saajille.Suuri huoli painaa nyt toimeentulosta jos asumistuki muuttuu.


Vieras

#660

20.06.2015 08:32

Allekirjoitin, koska eläkeläisten asumistuen suunnitellulla leikkaamisella ei oikeasti voi tulla mitään säästöjä veronmaksajille. Kulut kasvais toisaalla säästöjä enemmän ja lisäksi lähiomaisia kuormitettaisiin eläkeläisten asioiden hoitamisella entistä enemmän, se ainakin lisää töistä poissaolon tarvetta.

Vieras

#661 Re:

20.06.2015 20:48

#13: Thdään jotain ei vain murista. Järjestäydytään. -  

 Minä olen myös sitä mieltä, että tässä olisi nyt kansalaisaloitteen paikka! Näitä addresseja ei kuulemma kauheasti eduskunnassa noteerata, mutta kansalaisaloitteita noteerataan paremmin. Kannattaa siis ehdottomasti tehdä tästä asiasta kansalaisaloite sivuilla https://www.kansalaisaloite.fi/fi


Vieras

#662

21.06.2015 02:58

Kannattaisi ensin saada se 5000 nimeä kasaan.

LeenaP

#663 Minä en lähde tekemään kansalaisaloitetta

21.06.2015 03:56

#661: - Re:  

 Sen saa tehdä joku muu, en osaa,en jaksa , hyvä jos tämän saisi perille ,mutta tuntuu,että olen liian yksin. Ei kukaan ole edes tulossa kanssani tätä luovuttamaan, saatikka en saa yhteyttä kellekkään eduskuntaan.

Tarviisin joitain ihmisiä mukaan luovuttamaa adressin, sellaisen joka osaa puhua ja voi sen tehdä puolestani. En ole mikään esiintyjä.


Vieras

#664

21.06.2015 05:18

Meitä on n.180000 ja nimiä tässä adressissä noin 4000.Missä eläkkeensaajat,omaiset,ystävät ja muut tukijat.???

Vaikka usealla eläkkeensaajalla ei nettiä olekkaan niin kyllä nimiä enemmän pitäisi olla.Tämä saattaa koskettaa nuorempiakin,joutuu työkyvyttömäksi ja lyhyt työhistoria.

 


Vieras

#665

21.06.2015 14:21

Uskon että se 5000 nimeä edustaisi sitä suurta joukkoa, joka saa eläkkeensaajien asumistukea. Ja adressin vastaanottajat ja sitä käsittelevät myös sen niin ymmärtäisivät, jolloin 5000 nimeä riittäisi. Ja adressin mukana ne karut kommentit, jolloin päättäjät todella ymmärtävät tilanteen vakavuuden.


Vieras

#666

21.06.2015 14:21

Aivan edelleen ihmettelen ettei joku eläkeläisien asioita ajava osapuoli ole sen vertaa asian suhteen mukana että Leenaa auttaisivat saamaan asioita eteenpäin.  Itse asun 700km hesasta ja olen jalkavaivainen enkä koulutettu jne, joten apuni on vain yrittää tästä muille kertoa jne.  Silti uskon että Hesan lähellä on reippaitakin eläkeläisiä, herätkää nyt meidän kaikkien puolesta, hiukan edes taisteluun, jopa jaloillanne!

Kansalaisaloitteen tekoon tarvittaisiin joku ryhmä, tai jolla olisi tieto taitoa koota ryhmä jne...

Help! siis apua apua tarvitaan, NYT!


Vieras

#667 Re: Minä en lähde tekemään kansalaisaloitetta

21.06.2015 16:53

#663: LeenaP - Minä en lähde tekemään kansalaisaloitetta 

 Lähtisikö  Timo Kokko  eläkkeensaajan toiminnanjohtaja mukaasi tuonne eduskuntaan luovuttamaan adressia? Hänhän esiintyi Studio 55 asian puolestakin.Tai onko paikkakunnalla eläkkeensaajat ry toimipistettä missä asut.


Vieras

#668 Re: Minä en lähde tekemään kansalaisaloitetta

21.06.2015 17:00

#663: LeenaP - Minä en lähde tekemään kansalaisaloitetta 

 Te jotka pölisette kansalais aloitteesta  nyt mennään adressilla eteenpäin. Tsempiä Leena.Kansalaisaloite on isompi juttu ja merkitsee lain kumoamista.Tästä asiastahan ei ole vielä tullut edes sitä.


Vieras

#669

21.06.2015 17:35

Eläkeläisten toimeentuloa ei saa heikentää

Vieras

#670

21.06.2015 23:41

Yleensä eläkkeensaaja on sairastunut ainakin yhteen krooniseen sairauteen, josta eläkeläinen maksaa joka kuukausi tietyn summan. Harva eläkeläinen saa siis eläkkeensä puhtaana käteen koska osa menee suoraan apteekkiin.
asumistuki

#671 Tarpeellinen

21.06.2015 23:47

Ajankohtainen ja tärkeä aihe!          Eläkkeensaajien asumistuki, siitäkö oikeasti säästetään?   EI !


Vieras

#672

22.06.2015 05:54

Olen katsellut lähikuntien asuntojen hintoja, harva on sen hintainen edes yksiöt jotta niihin voisi muuttaa ja pärjätä ilman toimeentulotukea.  Nyt pikku kaksio jossa 550e vuokra, alle 480e ei juuri löydy mitään (alle 500e yleensä sähkölämmitys) paitsi jos ihan metsään muuttaa ja siellä taas ei ole mitään, ei apteekkeja, ei kauppoja, ei TK,ta, ei seurakuntaa, ei ystäviä, vain vanha mökki jossa puulämmitys tms.

Siis Sipilä ja kummppanit Soinikin! haluavat meidät puurodietille ja istumaan kotiin tekemättä mitään koskaan, ja siltikin toimeentuloluukulle itkemään?!


Vieras

#673

22.06.2015 06:35

Tämä on ehdottoman tärkeä asia. Näiltä eläkeläisiltä leikkaukset on torpattava!

Vieras

#674

22.06.2015 07:50

Ei eläkkeensaajia köyhyysloukkuun
ihmisoikeudesta kyse

#675 Älkää nyt yhdelle sälyttäkö tätä!

22.06.2015 11:50

Olen kirjoittanut nettiin,paljonkin asiasta, mutta sillä ei kovin suurta tehoa, ja pilkkaa tulee niskaan.

Mutta, te jotka voitte ottakaa yhteyttä opposition kansanedustajiin (ja kyllä hallituksen rivitkin syksyllä alkavat rakoilla)

ja SELLAISIIN kansanedustajiin joilla on rahkeita saada tukea taakseen.

Mielellään lakimiestausta!

Kristilliset antavat näiden leikkausuhkien toteutua, arvattavasti, joten siihen suuntaan en kirjoita.

Ja jos Eläkkeensaajien keskusliitto ei reagoi enempää, painostakaa!

Herää kysymys, ovatko suurituloiset eläkkeensaajat PAREMPIA ja ARVOSTETUMPIA sielläkin??

Tuleeko luokkajako myös eläkeläisten kesken?

Eräs kommentti, kun kerroin tuttavalle, joka eläkkeellä puolisonsa kanssa, järkytti.

Leikkaus ei koskisi heitä. Ja tämä kommentti oli :" NO VOI HARMI"  

 

Eikä mitään muuta!