Keskuspuistoa ei saa supistaa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Keskuspuistoa ei saa supistaa.


Vieras

#126

03.02.2016 15:44

Jo vuodsta 1914 Keskuspuisto on haluttu säilyttää helsinkiläisten puistona. Sitä on vuosikymmenten aikana tärvelty ja supistettu, mutta vielä se on turvttu. Vuoden 1978 Keskuspuiston osayleiskaavassa sen rajat määriteltiin. Sen jälkeen puiston rajat on varmistettu voimassa nyt olevilla asemakaavoilla. Helsinkiläiset tarvitsevat Keskuspuistonsa. Nyt valmistellussa Helsingin yleiskaavaehdotuksessa siitä haluttaisiin ottaa suuria alueita rakentamiseen, Näin ei saa tapahtua!

Vieras

#127

05.02.2016 15:18

Olen käynyt jo yli 20 vuotta lenkkeilemässä keskuspuistossa. Se on minulle erittäin tärkeä lataantumispaikka. Olen erittäin huolestunut, jos meidän tärkeä ulkoilualue tuhotaan.

Vieras

#128

05.02.2016 15:27

Keskuspuistoa ei saa kaventaa.
Kaupungin keuhkot tuhotaan.
realisti

#129 Vihreät haluavat MATUille asuntoja.Vihreät arvot eivät ole prioriteetti Vihreillä.

08.02.2016 08:50

Emma Kari jopa ihan pokkana ehdottanut että Suomi voisi ottaa puoli miljoonaa kansainvaeltajaa Suomeen.

Virheät kurkku suorana huutaneet että rajoja ei voi "sulkea", kaikkien pitää antaa tullla. Suomi says Welcome!

Vihreät heittäneet rasssisti-kortilla jokaisessa maahanmuuttokriittisessä keskustelussa.

Vihreät nalkuttaneet, että maahantulijoiden motiiveja ei tule kyseenalaistaa.

 

Täysin tolkutonta maahanmuuttopolitiikkaa Vihreiltä, ja se näkyy myös siinä että ovat valmiit uhraamaan viheralueet Helsingissä jotta sille kaikille tuhansille elintasopakolaisille löytyy 100%-sossutuettu asunto.

Noh, rahat loppuu. Vihreät kuvittelevat että voimme halvalla korolla ottaa aina lisää velkaa vaan. Mutta se seinä tulee vastaan kuten Kreikallakin tuli. Sitten ollaan IMF:n ohjauksessa.

Kaija
Vieras

#130

09.02.2016 17:13

Ainakin meille junantuomille jo eläkeläisille yhteys luontoon on terveyden lähde. Itse olen hakeutunut asumaan paikkoihin joista pääsee kävellen villiin puistoon. Aiemmin kun pääsi yhdellä bussilla Nuuksioon keräilin siellä marjoja ja sieniä. Nyt pitää mennä kolmella välineellä. Aikaa ja voimia menee liikaa jäävät maejat poimimatta. Siksi Pirkkolan ympäristö on ainoa paikka minulle eheytyä. Viimeksi hiljaisessa räntäsateessa muistelin lapsuuteni metsiä ja tunnelmia. Se tuo turvallisuuden muiston. Muiuston ajasta kun maailma oli ehyt ja käsitettävä. Jollekin ikänsä kaupungissa asuneellevoi olla sellaisia paikkoja myös rakennetussa ympäristössä. En tiedä.

Eläkeläisten lisäksi lapset tarvitsevat luontokokemuksia, nekin lapset joiden vanhemmat eivät välitä tai joilla ei ole varaa kuljettaa lapsia kaupungin ulkopuolelle metsiin,merelle tai urheilukeskuksiin yms.

Tolkkua olla pitää

#131 Re:

11.02.2016 10:42

Keskuspuiston jatkuva nakertaminen on raakalaismaista ahneutta ja typeryyttä. Sen säilyttämisen tärkeydestä on useasti oltu yhtä mieltä, mutta aina kehitellään uusi yritys ja keksitään porsaanreikä alueen hävittämiseksi pala kerrallaan. Ei ymmärrä, miten nämä uudet ehdotukset voivat edes olla laillisia. Uumoillut uudet tiet näyttävät uhkaavat monen mielestä kaikkein kauneimpia ja virkistysarvoiltaan arvokkaimpia alueita. Rakennuksia taas voisi jatkaa ylöspäin eli tehdä pilvenpiirtäjiä jonnekin jo luonnolta vallatulle alueelle, jos vaan lisää väkeä täytyy seudulle asuttaa.


Vieras

#132

11.02.2016 17:48

Haluan jättää viihtyisän, vihreän, ekologisen ja kauniin pääkaupungin tuleville sukupolville

Vieras

#133

12.02.2016 11:18

Helsinki rakennetaan liian täyteen. Tutkimustenkin mukaan viheralueet ja hiljaisuus ovat tärkeitä hyvinvoinnille.

Vieras

#134

13.02.2016 07:38

Koska on erittäin tärkeää, että luonnontilassa olevia alueita on mahdillisimman paljon ihmisten virkistyskäyttöön. Kaupunkeja ei saa rakentaa tiiviiksi kerrostaloalueiksi. Luonto on äärimmäisen tärkeä ihmisille. Ei saa asfaltoida jokaista vapaata maapalaa.

Vieras

#135

13.02.2016 15:52


Minulla on kasvimaa Maunulanpuistossa. Kun se tuhotaan, elämästäni menee iso osa, niin tärkeä se on. Tiedän kyllä kenelle näitä asuntoja näin kiireellä rakennetaan ja vihreiden toimesta. Tietenkin turvapaikanhakijoille ja saajille. Hyvästi isänmaa.

Vieras

#136

14.02.2016 19:08

Asia on todella tärkeä. Lähdetäänkö nimiä keräämään?

Vieras

#137

17.02.2016 05:56

Yhtenäinen viheralue tärkeä kaupunkilaisille.

Vieras

#138

17.02.2016 10:14

Keskuspuisto on tärkeä virkistysalue. Kun se säästetään laajana, se säilyttää monimuotoisen luonnon ja erilaiset eläimet viihtyvät siellä. Monet koulut ja päiväkodit retkeilijän metsässä. Monipuolisessa maastossa lapset oppivat, motoriikka kehitys ja mielikuvitus takoo tarinoita. Kaupunkilaiset tarvitsevat laajat metsässä!

Vieras

#139

18.02.2016 22:20

Koska olen todella vihainen siitä, mitten Keskupuistoa on elinaikanani jatkuvasti nakerrettu.--- Jäljellä oleva Keskuspuisto on ehdottomasti säilytettävä mahdollisimman luonnontilaisena ja ulkoilukäytössä.

Vieras

#140

19.02.2016 15:16

Keskuspuisto=Helsingin keuhkot

Vieras

#141

20.02.2016 13:19

Puistoja ei pidä uhrata rakentamisille. Tilaa on muualla yllin kyllin.

Vieras

#142

21.02.2016 11:08

Keskuspuiston merkitys on todella suuri asukkaiden viihtyvyydelle. Ja juuri sen suuri koko on se merkittävä ja arvokas asia. Pienet puistonpalaset siellä täällä kaupungissa eivät tuo samaa virkistystä. Puiston nakertamisella ei ratkaista pääkaupunkiseudun asuntopulaa.

Vieras

#143

21.02.2016 19:35

Keskuspuistoa on ennenkin uhattu ottaa rakennusmaaksi ja vuosien myötä sen arvo nimenomaan metsäpuistona on aina vain kasvanut. Näpit irti! Kaupungilla on varattuna muitakin alueita rakentamiseen!

Vieras

#144

22.02.2016 19:59

Omistan asunnon Keskuspuiston tuntumassa. Yksi parhaita asioita on sen sijainti lähellä hyviä ulkoilumaastoja. Vaikka en nyt asu siinä itse, Keskuspuiston kohtalot ovat tärkeitä minulle. Ehkä lapsenlapsi joskus muuttaa asuntooni!

Vieras

#145

23.02.2016 13:17

Viheralueiden supistuminen muuttaa kaupunkilaisien elämistapaa ja tarve muuttaa vihreämmille seuduille kasvaa. Nimimerkillä: Keski-Suomesta muuttanut.

Vieras

#146

23.02.2016 17:52

Käytän Keskuspuistoa aktiivisesti vapaa-aikana. Äärettömän arvokas alue pääkaupunkilaisille vihreänä keitaana.

Vieras

#147

24.02.2016 16:34

Asun keskuspuiston lähellä ja olen ulkoillut siellä kymmeniä vuosia. Myöskin perheenjäsenet. Viheralueita ei Helsingissä enää saa pienentää!

Vieras

#148

24.02.2016 16:49

Keskuspuisto on elintärkeä henkireikä.

Vieras

#149

24.02.2016 17:15

Meillä on ainutlaatuinen "henkireikä", joka alkaa lähes kaupunkimme keskustasta jatkuen läpi monen lähiön. Asun itse alueen eteläpäässä ja liikun paljon ulkona, eikä voi olla huomaamatta kuinka moni kaupunkilainen iloitsee kanssani keskuspuistosta.

Vieras

#150

25.02.2016 08:46

Keskuspuisto on erittäin tärkeä ja ainoa iso yhtenäinen puisto- ja virkistysalue Helsingissä. On tärkeätä, että se säilyy riittävän laajana viherväylänä. Nyt suunniteltu lisärakentaminen kaventaisi puiston Kivihaan-Maunulan kohdalta liian kapeksi ja vaarantaisi yhtenäisen viherkäytävän säilymisen, mikä on erittäin tärkeätä luonnon ja eläimien elinolojen kannalta..