Koulukiusaamisesta lakisääteisiä rangaistuksia

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koulukiusaamisesta lakisääteisiä rangaistuksia.


Vieras

#1

05.04.2016 16:49

Allekirjoitin adressin, koska olen nähnyt paljon koulukiusaamista. Opettajatkaan eivät osaa/ halua/ jaksa puuttua aina kiusaamiseen, vaikka sitä näkevät.

Vieras

#2 Re:

05.04.2016 17:28

#1: -  

 Kiitos sulle paljon! 


Vieras

#3 Re:

05.04.2016 17:56

#1: -  

 Olen aivan samaa mieltä. Minäkin olen nähnyt ja kokenut paljon koulukiusaamista, sillä minua on kiusattu vakavasti koko ala-asteen ajan. Mielestäni opettajien ja vanhempien pitäisi puuttua tähän asiaan PALJON vakavammin.


Vieras

#4

09.04.2016 06:57

Olen koulukiusatun lapsen mummi, on yritetty monin yhteydenotoin koulun henk kuntaan vaikuttaa tilanteeseen, turhaan, Rehtori pyytää vaan olemaan ottamatta yhteyttä heihin että he saisivat työrauhan! Kiusaajat tulisi siirtää toiseen kouluun. Ikuiset traumat ja menetetty luottamuus ihmisiin jää kiusatulle.

Vieras

#5

09.04.2016 18:58

Koska tiedän miltä kiusaaminen tuntuu olen itse kokenut samanlaista. Opettajatkaa ei ole oikee välittäny asiasta ikinä ja kun joku kävi mun kimppuun ja puolustauduin niin mua syytettiin. Haluan että kiusaaminen loppuu.

Vieras

#6

09.04.2016 20:15

Minua on kiusattu ylä-asteella ja ala-asteella koulussa. Kiusaaminen muuttui fyysiseksi, kun menin ylä-asteelle. Mutta sain sen loppumaan, kun tein asialle jotain. Vihaan kiusaamista todella paljon ja toivon että siitä tehdään loppu kokonaan. Olen puuttunut kiusamiseen ja nähnyt miten se vaikuttaa kiusattuihin.
tiedän

#7

09.04.2016 20:38

Poliisi asialle ja sakko päälle.

Koulukiusaamiseen ei puututa tarpeeksi vakavasti.

Se on ihmisoikeusrikos ja voi viedä lapsen elämän täysin pois raiteilta.


Vieras

#8 Vain älämölöä, ei tekoja

10.04.2016 13:07

Lopettakaa isot ihmiset toi lapsellinen ulina ja selittäkää niitä neuvoja miten sen kiusaamisen näkee.

Selittäkää joku tapa millä opettajat sais aina informaation asiasta varmasti, ja  esimerkiksi sellasen tavan ettei tarvisi liikaa voimavaroja vaatia yksittäiseltä opettajalta. Ja älkää ny ainakaa tahallaan kasvattako lapsista tuppisuita jotka ei kanssakäy millään muulla tasolla vanhempien kanssa kuin viikkorahan.

Tää ei koskaan tuu loppumaan jos ei alunperin olla tietosia joka ikisen lapsen mahdollisuudesta altistua tähän.

Pahoinvointivaltion asukas
Vieras

#9

10.04.2016 13:59

Koulukiusaaminen voi  pilata kiusatun elämän pitkäksi aikaa.


Vieras

#10

10.04.2016 14:12

Koulukiusaaminen olisi saatava Suomesta loppumaan. Ikävän moni joutuu tämän kohteeksi ja monelle jää ikuiset arvet. Kukaan ei ole kiusaamisen arvoinen!

Vieras

#11

10.04.2016 17:40

Olen ollut koulukiusattu ja tahdon siihen helvettiin muutosta.

Vieras

#12

13.04.2016 14:36

Ihminen on nuori ja herkkä vain kerran

Vieras

#13

19.04.2016 13:41

Kiusaaminen koulussa jättää syvät traumat nuoreen tai lapseen.Hänelle tulee myöhemmässä iässä monenlaisia psyykkisiä pelkotiloja jne.Opettajien ja rehtoreiden on välittömästi puututtava kouluissa tapahtuvaan väkivaltaiseen toimintaan.monet oppilaista eivät uskalla kertoa asiasta suuremman rangaistuksen pelossa.Kiusaajat on saatava niin kouluissa kuin työpaikoillakin vastuuseen jakeista on erotettava kohteesta ja siirrettävä toiseen kouluun tai esim.työpaikoilla toiseen työpisteeseen....

Vieras

#14

20.04.2016 18:23

Koulukiusaaminen on hirvittävää joita seurauksia kiusattu kantaa lopun elämän. Muuten sitä ei saada loppumaan jos ei rangaistuksia kiristetä.
Wilhelmiina

#15

28.04.2016 09:23

Minun mielestäni asian pitäisi kriminologisoida sekä kiusaajan että kiusaamisen sallineiden opettajien ja rehtoreiden osalta. Mutta sakko alaikäiselle lapselle ei kuulosta järkevältä koska vanhemmat sen maksavat ja lapsi ei opi siitä monestikkaan mitään. Ehkäpä kotona tulee saarna ja aresti/viikkorahan menetys mutta nämä keinot eivät nuoria monestikkaan hetkauta juurikaan. Pitää löytää keinoja joista lapsi itse tajuaa että teoilla on ikävät seuraukset.

Itse olen ollut myös nuorempana koulukiusattu ja minusta tästä on tehtävä loppu ja heti!!!


Vieras

#16

05.06.2016 18:27

Minulla ei ehkä olisi samanlaisia ongelmia jos minua ei olisi kiusattu. Kiusaaminen on väkivaltaa - siitä pitää olla seuraamuksia kiusaajalle.

Vieras

#17

06.06.2016 08:08

Koulukiusaaminen on elämän pituiset arvet jättävää väkivaltaa. Yleensä kiusattu on se, joka joutuu kärsimään myös asiaan puuttumisesta. Asialle on tehtävä vielä enemmän. Kaikilla on oikeus kiusaamattomuuteen. Asialle tehtävä jotain vielä enemmän, nollatoleranssi kaikkialla. Säälittäviä opettajia liikaa, jotka mahdollistavat kiusaamisen ja täten ovat itse siinä osallisena. Opettajille koulutusta, kuinka puuttua kiusaamiseen. Mikäli opettajan taidot asiassa heikot, niin hänen hankittava apua. Kiusaajille kovat rangaistukset, että tuntuu. Aikuisten huolehdittava, että loppuu se kiusaaminen. Kiusatulle riittävästi tukea, että uskaltaa kertoa mikä tilanne on . Opettajan tehtävä olla asiassa ajan tasalla. Puuttuminen kiusaamiseen niin kauan, että se loppuu.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

06.06.2016 08:14



Vieras

#19

09.06.2016 10:21

Eriväriset lapset jahtaa porukalla suomalaislapsia kouluissa, ei siinä adressit auta, keppiä siinä tarvitaan. 

Diplomi-insinööri, nainen

#20

09.06.2016 11:20

Opettajat: Tuokaa julkisesti esille kaikkien oikeudet käydä koulua rauhassa! Ja pitäkää siitä yhdessä kiinni koko kouluvuoden ajan!

Onko kenenkään koulussa sanottu selvästi ääneen kaikille oppilaille, että jokaisella on oikeus käydä koulua rauhassa, ja koulurauha on säädetty laissa? Opettajat: Kuuluttakaa ensin tämä kaikille, kun kouluvuosi alkaa, ja sitten voitte puuttua häirintään muistuttamalla tästä. Olkaa toistenne tukena ja menkää kollegan viereen, kun hän sanoo asiasta kiusaajille!

Suomen lähes suurimmalla yläasteella Ylöjärvellä näin 1980-luvulla lukemattomia kiusaamistilanteita. Ajattelin silloin, että jos yläasteen kymmenet opettajat puuttuisivat yhdessä johdonmukaisesti ja voimakkaasti häirintään, he saisivat sen kuriin. Ja myös rohkeimmat oppilaat uskaltaisivat puuttua kiusaamiseen, kun tietäisivät, että opettajat ovat tukemassa. Silloin huuteluista ja häirinnästä alkava kiusaaminen ei pääsisi paisumaan jatkuvaksi väkivaltaiseksi kohteluksi, joka vaurioittaa lapsia ja nuoria pysyvästi.

Vaatikaa myös ammattiyhdistykseltänne tarvittavaa tukea tähän kehitykseen!


Vieras

#21

10.06.2016 04:29

Aloittaja on rasisti impivaaralainen juntti, joka haluaa estää monikulttuurin ilosanomaa kouluissa.


Vieras

#22

10.06.2016 15:37

Itseä kiusattiin siitä asti kun 3lk jälkeen piti vaihtaa pienestä kyläkoulustamme isompaan paikkaan. Uusi ja ujo joutui tietty kaikkien silmätikuksi. Kiusaamista jatkui aina peruskoulun loppumiseen asti. Nyt 2 vuotta ammattikoulua takana, edelleen näkee vanhoja tuttuja, mutta koska olen saanut ainakin yhden kaverin, en saa enää muutakuin halveksuvia katseita silloin tällöin. Kiusaaminen tuhosi itsetuntoni täysin ja olin vielä enemmän sisäänpäin kääntyneempi kuin aiemmin. Luultavasti en olisi selvinnyt yläastetta loppuun ellen olisi netissä tavannut uutta parasta ystävääni ja tätä nykyä kumppaniani.

Vieras

#23

11.06.2016 07:36

Jengikiusaaminen on kaukana reilusta terveestä käytöksestä.

Vieras

#24 Re:

12.06.2016 09:59

#23: -  

 Väitätkö ettei monikulttuuri ole tervettä?


Vieras

#25

15.06.2016 05:31

Koulukiusattu kantaa alemmuudentunnetta läpi elämän ja hän
karttaa ja pelkää kiusatuiden tulevan myöhemminkin hänen
elämäänsä kiusaamaan. Olen puhunut monen kiusatun kanssa,
ja he kertovat pelkäävänsä näitä, yksi on aina pääpomo ja kaksi
mukana uhkailemassa. Koulukiusaus pitää saattaa rangaistuksen piiriin ja ei riitä ehdollinen tai sakko. Kiusaaja kaverineen erotettava koulusta ja tehtävä yhdyskuntapalvelua
kiusatun luokassa.