Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat.

Anonyymi
Vieras

#101

03.12.2010 16:56

Jaa a, mietin tässä, että minkä vitun takia ihmiset valittaa kouluruuasta, loppupeleissä, kukaan ei maksa mitään siitä ruuasta, ei missään muuallakaan ihmiset valita mistään, mitä saa ilmaseks... Tietenki suurin osa on niitä lellipentuja jotka vetää kuuskertaa viikossa grilleillä ja pitserioissa jotain paskaa ja aina on karkkipussit taskussa ja sittenku pitäs syyä koulussa sitä oikeaa ruokaa, niin onpa pahan makusta. Kouluissa on kyllä meikäläisen mielestä mainiot ruuat, niillä saa mahan täyteen ja jaksaa painaa, sitäpaitsi suurin osa maistuuki hyvälle, ehkä se on vaan merkki siitä, että ei oo samanlainen nirppanokka, ku muut...
joonas savolainen
Vieras

#102 ....

10.12.2010 21:12

ei sitä edes ruuaks voi kutsua kun on täyttä pask** ja vankiloihin tulee joku ruoka uudistus mut ei prkl kouluun,ei koululaiset mitään murhia,ryöstöjä tai raiskauksia ole tehnyt!!!
Ei enää pahaa kouluruokaa!
Vieras

#103 (ei otsikkoa)

29.12.2010 18:14

Minua ainakin ihmetyttää, kun valtio tuhlaa rahojansa pahaan ruokaan! Sillä rahalla mikä menee roskiin, kun yksikään oppilas ei syö ruokaa. No, joku voi silti sanoa miksi ruoka kuitenkin katoaa astioista.. Itse muistan ala-asteella puolustuskyvyttömänä otin ruokaa, kun käskettiin eikä silloin uskaltanut panna vastaan. Sitten vasta, kun suurin osa opettajista oli lähtenyt, menin kippaamaan ruuat roskikseen. Monet muutkin tekivät samalla tavalla. Tietenkin ruokaa menisi enemmän jos se olisi herkullista, mutta pitäisi keksiä käytäntö jolla saa haettua ruokaa vain yhden kerran. ALLEKIRJOITAN!

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

29.12.2010 20:31



Vieras

#105

01.01.2011 00:08

Se tekisi jo paljon ,että koulussa olisi erikseen kala ja kasvis ruoat. Mutta on isoissa kouluissa toisaalta niin paljon oppilaita, että ei yksinkeraisesti ole varaa, tiloja tai ei ole aikaa tehdä erikseen "parempia" ruokia. Esim. omassa koulussani on meilkein 900 oppilasta ja todella pieni keittiö. Asiaa pitää myös katsoa työntekijöiden kannalta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.01.2011 00:45


anonyymi
Vieras

#107 jaa..

15.01.2011 23:06

kyl meidän koulussa yleensä ihan sieddettävät sapuskat on ja joskus voi oikein hyvääkin olla. itse asiassa mielestäni kouluruoan laatu on jopa parantunut jo jonkin verran siitä lähtien kuin alotin koulun. tai sitten en ole vain yhtä nirso kuin olin silloin niin kuin aika moni täällä näyttää olevan. AJATELKAA NYT AFRIKKALAISIA LAPSIPARKOJA JOTKA RAATAVAT JOKA PÄIVÄ SAADAKSEEN YHDEN ANNOKSEN RUOKAA KUN MEILLE SITÄ ILMASEKS TARJOTAAN SUORAAN NENÄN ETEEN! ja onhan suomella paljon vakavempia asioita hoidettavana kuten työttömyyttä, maahanmuuttajat jne.
bubblegum
Vieras

#108 Niin tuota.

19.01.2011 19:39

"Eikä koulussa tarvita mitään erityistä energiaa jos koulu on pulpetissa istumista."

Voitko ihan tosissasi sanoa, ettei "koulussa tarvita energiaa koska siellä vaan istutaan pulpetissa"? Koululaiset nimenomaan tarvitsevat paljon energiaa että jaksavat sen 5-6 tuntia istua siellä yrittämässä opiskella 5 päivää viikossa, onko ikinä tullut mieleen? Jollei energiaa ole, ei mikään oppi pääse päähän asti ja jos ei saa opetusta, koulu on aivan turha. Ever occurred to you?
Misda
Vieras

#109 Ei kaikesta voi pitää!!!

04.02.2011 14:27

MIETTIKÄÄS NYT LAPSET HYVÄT!! KAIKESTA EI VOI PITÄÄ, MUTTA ITSE PIDÄN JOISTAIN KOULUN RUOISTA.Elikkä turrhaan valitatte siitä kuinka pahaa se on! Joissain maassa joutuu itse MAKSAMAAN sen!! Joten eikö nyt ole jo hyvä? Kyllä monet lapset syö koulussa hymy naamalla, kun he pitävät siitä ruoasta! Kyllä tiedän itse en pidä kaikesta mutta minun mielestäni koulussa on kuitenkin aivan tavallista ruokaa.
Ei meidän keittäjät nuole sormiaan jossain kastikkeessa..

Tiedän.. Mutta ei koulu voi ostaa niitä ruokia mistä jotkut tykää. Itse vihaan spagettia ja makaronia.

// Lisäänpäs tähän vielä: Meidän koulussa on nykyään tullut jtn hiton kasvisruokapäiviä. Nämä saisivat lentää koulusta sillä ne ovat pahaa. :)

kyllästynyt koululainen
Vieras

#110 Miettikää

02.03.2011 16:31

Tulin tässä miettineeks ku koululaisen ruoka saa maksaa päivässä 60sent. Ja arvatkaa mitä!? Luin,että vangit saavat kalliimpaa ruokaa! On tullu huomattua et melkein kukaan ei koske salaattiin. Tekisivät vähemmän salaattia ja panostaisivat pääruokaan. Ruokalassa heitetään salaattia hukkaan tuhottomasti! ja kaikken turhinta ruokaa ovat kumiperunat. meijän koulun ruoka on kyllä pahaa ja eletään vielä väistötiloissa -.- Minne häviää vanhempien maksavat verorahat? Vangeillekko?
-Maria
Vieras

#111 :/

05.03.2011 10:35

Meijän koulus ns perusruoka on yleensä jtn mössöö jota lapetaan kauhalla lautaselle. Mössös kelluu usein esim makarooneja, kalaa, jauhelihaa yms. mitä keittäjät nyt löytävätkään. Kyllä silloin jää yleensä ruokailu väliin... Iltapäivällä on sit kaamee nälkä nii käyn sitte ostaa jotai kaupasta. :D
Tuntuu ettei aikuiset yhtää välitä. Sanovat vaan että c'moon, se on ilmasta, ei se ny nii pahaa voi olla. Kyllä se mun mielestä vaan on. -.-

Vieras

#112

28.03.2011 16:45

Yhtenä päivänä meillä ei ollu juotavaa kouluruuan kanssa....
Matti Mäkinen
Helsinki

#113 Seitsemänkymmenen sentin edestä ydinjätettä

04.11.2011 15:46

Miksi kouluruoka hohtaa UV-valossa vihreänä? Miksi keittiön oven takapuolella on säteilyvaaramerkki? Miksi ainesluettelosta löytyy "modifioitu uranium"?

http://www.adressit.com/loppusijoituskouluruokaan

Vankilassakin on parempaa ruokaa kuin koulussa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

20.03.2012 21:18


-anna

#115 hei

21.03.2012 12:51

voisi olla terveellisempää kouluruokaa

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

21.03.2012 13:24


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

21.03.2012 13:25


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

21.03.2012 13:26


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

21.03.2012 14:39


RP

#120

07.10.2012 13:10

8 € per lapsi ja luomuna kaikki, sesonkien mukaan ruokalistat.
Elli

#121 VAIKUTAKAA!

28.10.2012 02:24

Oltiin ala-asteen kuutosella. Kirjoitettiin pitkä kirje täyttä asiaa kouluruoasta. Emme haukkuneet, mutta ehdotimme hyviä ideoita kouluruon parantamiseksi. Kilme yksinkertaista päätoivetta oli: Kuorellisia pottuja, jotka voisivat olla kenties parempia. Ruisleipää ja hedelmiä joka toinen päivä. Ja maanantairuoka (jotain outoa ruskeaa lihakastiketta ja kumipottuja. Lisäksi näkkäriä 1peroppilas)
Näistä toiveista toteutui kuoriperunat (joka jäi kuitenkinvain kokeiluun) sekä maanantairuoka vaihdettiin (tosin vasta kun olimme seiskalla)

Pyrimme myöskin vaikuttamaan ruokaan myös yläasteella. Täälläkin olisi paljon parannettavaa kouluruossa. Toivomme myös että ala-astelaiset jatkavat kouluruoan kehittämistä siitä mihin me jäätiin. Yhdellä kirjeellä voi olla paljon merkitystä. Kirjoittakaa kirje ja älkää unohtako keskustella asioista ns kokkien kanssa. Inhottava keittäjä joka on aina vihainen, voi loppujen lopuksi olla kiva tyyppi joka auttaa mielellään oppilaiden mielipiteen toimittamisessa aina ylemmälle tasolle.

Kertokaa mistä pidätte. Älkää kapinoiko ennen kuin he tietävät mitä haluatte

Vieras

#122

03.08.2013 08:00

Lähinnä ilman geenimuunneltuja,torjunta-aineita ym.. lapsille luomu parasta!mahdollisimman puhdasta.