Lapsille korkeatasoisemmat kouluruoat

Lapsille syötetään nykyään koulussa ruokaa josta ne eivät pidä. Kun koulussa ei tule syötyä kunnolla, monesti raskaan koulupäivän jälkeen sortuu ostamaan karkkia kaupasta. Jos lapset saisivat koulussa ruokaa joka on hyvää lasten mielestä mms. Lihapullia,Spagettia,Pastaa, kanaa yms. Saalatin ei minusta pitäisi olla oliivisipuli sekoitusta. Pitäisi olla tarjolla porkkanaraastetta,herneitä,omenaa,appelsiinia yms. Eikä epä hygieenista Minestoroolikeittoa tai kumiperunoita. Suurin osa lapsista EI pidä keitetyistä porkkanoista,paprikoista tai suolakurkuista. Lapset kaipaavat muuta. Olen sitä mieltä että kun lapset syövät koulussa kunnolla hyvää ja terveellistä ruokaa, niin ei mentäisi ostamaan heti koulun jälkeen herkkuja. Aikuiset eivät ajattele tätä asiaa, koska he eivät itse syö kouluruokaa. Minä taas haluan että lapsien verensokeri pysyy normaalina ja heillä on paljon iloisempi ja reippaampi opiskelu mieli! Joidenkin mielestä kouluruoka on hyvää! Mutta kaikkien kouluissa ei ole yhtä hyvää ruokaa ! Kunta voisi maksaa myös oman osansa , ja olisi paljon mukavempaa kun esimerkisi meidän koulussa on 14 kitaraa ja kun noin 20 oppilasta menee musiikki luokkaan niin tuskin 14 osaa niistä 20 soittaa kitaraa. Osa niistä kitara rahoista voisi käyttää mms kouluruoan panostamiseen.

Tässä minun kirjoituksessa on varmana kirjoitus virheitä yms. mutta toivottavasti saatte selvää. ÄLKÄÄ VALITTakO!

Sitten vielä tämä! Nämä ruuathan eivät maksa sen enempää kuin pahat! Mms, Oliivit maksavat enemmän kuin porkkanat! Kumpi on järkevämpää halpaa porkkanaraastetta josta lapset pitävät vai kalliita oliiveja!! Tai ajatellaan vaikka minestrooli keittoa! Kumpi maksaa enemmän , se minestrooli keitto jossa on suolakurkkua, porkkanaa. kanaa, perunaa parikaa vai Sellainen jossa on vai kanaa perunaa ja porkkanaa taikka herneitä? Sehän maksaa vähemmän! Sitä paitsi kun lapset syövät koulussa ruokaa ja eivät mene ostamaan karkkia, niin eihän ole niin paljon huolta karkki paperi roskista! Ja siitä vielä! Minusta on ILJETTÄVÄÄ kun mms. meidän koulun keittäjät maistavat paljain käsin sormilla kastikkeita ja mehän syömme sitä sama kastiketta!