Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#1076

22.03.2013 08:21

Oikealla asialla olette. Kiitos.

Vieras

#1077

22.03.2013 08:24

Tietenkin Jumala hyväksyy homot siinä missä muutkin syntiset ihmiset (joita ovat MYÖS uskovat ihmiset). Kuitenkaan Jumala ei hyväksy HOMOUTTA siinä missä muutakaan SYNTIÄ.
Kirkko ei voi tehdä Jumalan sanaa vastaan ja hyväksyä luontoa vastaan olevaa elämän tyyliä ja siunata vielä kirkossa syntiä joka nimen omaan Sanaansa vastaan.

Vieras

#1078

22.03.2013 08:25

adressi on hyvä juttu, koska Jumalan Sana sanoo, että avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Vanhassa testamentissa kaupunki joka saastutti itsensä luonnon vastaisella himolla, eli naiset naisten ja miehet miesten kanssa,niin Jumala tuhosi sen kaupungin.
Vain Jeesus voi puhdistaa synneistä

#1079 Ihmistä pitää rakastaa!

22.03.2013 08:26

...mutta tekoja ei tarvitse hyväksyä, niinhän Jeesuskin teki. Hän sanoi naiselle, jonka porukka halusi kivittää aviorikoksen vuoksi. ''En minäkään sinua tuomitse, mene, äläkä enää syntiä tee''( Johannes 8:11)
Homous on suuri synti Luojamme silmissä. Ei Uudessa Testamentissä muuten viitattaisi Vanhan Testamentin kertomaan Sodoman ja Gomorran tuhoon näin: (Juudaan kirje 1:7) Samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. Myös 2. Pietarin kirje 2:6 puhuu samasta asiasta.
Mutta; jokainen meistä on syntinen ja kaikki me tarvitsemme parannuksen tekoa elämässämme, niin uskovaiset kuin uskomattomat.


Vieras

#1080

22.03.2013 08:30

On se harmi että tälläisistä asioista on ihan adressi... Seuraavaksi varmaan tehdään adressi siitä onko ihminen Jumalan luoma, vai evoluution tulos? Voihan näitä kirjoitella.. Maailma on muuttunut melkoisesti, eikä näytä parempaan suuntaan meneän. Toivottavasti totuutta ja Evankeliumia julistetaan niinkuin se on kirjoitettu.

Vieras

#1081

22.03.2013 08:31

homoilla oikein omat sateenkaarimessunsa kirkossa..
http://www.arcusfinland.net/49
Luotettavuus

Asioinnin turvallisuus

Tietosuoja

Lapsiturvallisuus

Asenna ilmainen WOT-lisäosa selaimeesi

on se kumma ettei voi homot mennä muiden ihmisten kanssa kirkkoon samaan aikaan?
Saat'anaako ne siellä palvoo omassa porukassaan?
kalliomies

#1082 omat kirkoajat homoilla!

22.03.2013 08:32

homoilla oikein omat sateenkaarimessunsa kirkossa..
http://www.arcusfinland.net/49
Luotettavuus

Asioinnin turvallisuus

Tietosuoja

Lapsiturvallisuus


on se kumma ettei voi homot mennä muiden ihmisten kanssa kirkkoon samaan aikaan?
Saat'anaako ne siellä palvoo omassa porukassaan?

Vieras

#1083

22.03.2013 08:35

Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Lain säädäntöön tulee tuottaa joku muu käsite samaa sukupuoltaolevien välille, jotta heidän kansalaisoikeutensa toteutuvat avioliiton kaltaisesti. Mutta pidetään nämä kaksi asiaa erillään.
keveäkuorma

#1084 Homoseksuaalisuuden synnystä ja homoperheissä kasvavista lapsista

22.03.2013 08:36

Homoseksuaalisuuden synnystä:
(Jokaisen linkin http osassa on ylimääräinen t-kirjain, jotta linkit tulisivat esille. Ohjelma ei anna postata kuin 2 linkkiä. Ota linkeistä pois ylimääräinen t-kirjain (t), niin ne toimii.)

APA, ilmoittaa että homoseksuaalisuus aiheutuu monimutkaisista yhteyksistä kognitiiviisten ja biologisisten tekijöiden ja ympäristötekijöiden välillä.
htttp://www.apa.org/topics/sexuality/orientation.aspx

Irving Bieberin (1962) mukaan homoseksuaalisuus aiheutuu liian läheisestä suhteesta äitiin ja liian etäisestä suhteesta Isään.
htttp://www.questia.com/library/book/homosexuality-a-psychoanalytic-study-by-irving-bieber-toby-b-bieber-harvey-j-dain-paul-r-dince-marvin-g-drellich-henry-g-grand-ralph-h-gundlach-malvina-w-kremer-alfred-h-rifkin-cornelia-b-wilbur.jsp

Elizabeth R. Moberlyn (1983) mukaan homoseksuaalisuus johtuu samaistumisen puutteesta omaa sukupuolta olevaan vanhempaan. Läheinen suhde äitiin ei ole syy, vaan seuraus ongelmallisesta suhteesta isään.
htttp://openlibrary.org/books/OL3496474M/Psychogenesis_the_early_development_of_gender_identity

Joseph Nicolosin (1991) mukaan miesten homoseksuaalisuus johtuu pääasiallisesti isäsuhteesta, mutta myös suhdetta äitiin ja kavereihin ei saa aliarvioida.
htttp://search.barnesandnoble.com/Reparative-Therapy-of-Male-Homosexuality/Joseph-Nicolosi/e/9780765701428

Gerard van der Aadvergin (1986, On the Origins and Treatmennt of Homosexuality) mukaan murrosiän kaverisuhteet on pääasiallinen syy homoseksuaalsuuteen. Nuori ei samaistu kaveri joukkoon, vaan koki "erilaisuutta". Tämän vuoksi murrosikäisen homoseksuaalin elämään liittyy myös narsismia ja sisäänpäin kääntynyttä itsesääliä.

Judd Marmorin (1980) mukaan homoseksuaalisuuden syntyyn vaikuttaa biologiset tekijät, perheen sisäinen ilmapiiri, suhteet vanhempiin, syrjintä kaveruussuhteissa, pettymys heteroseksuaalisiin suhteisiin ja kulttuurin antamat mallit.
htttp://www.amazon.com/Homosexual-Behavior-Reappraisal-Judd-Marmor/dp/0465030459

Warren Gadpaille (1995, Comprehensive Textbook of Pshychiatry, s. 1324-1326) pitää homoseksuaalisuutta monen tekijän yhteissummana. Biologia, perhe- ja kulttuuriympäristö sekä psyykkeen sisäinen dynamiikka vaikuttaa seksuaaliseen suuntautumiseen.


"Tutkijat William Byne ja Bruce Parsons valittivat Archives of General Psychiatry- (1993) tiedelehdessä, että seksuaalisen suuntautumisen alkuperän teoretisoinnitsta puuttuu näkemys yksilön aktiivisesta roolista identiteetin muodostamisessa. Usein ajatellaan, että yksilö on passiivinen ja seksuaalinen suuntautuminen ahdetaan häneen joko biologisten tekijöiden tai vanhempien antaman kasvatuksen kautta. Vaikka useimmat tutkijat ovat tiedostaneet, että biologiset ja ympäristöstä ssaadut kokemukset ovat tärkeitä, liian vähän huomiota on annettu sille, miten nämä ovat tekemisissä keskennään.
Bynes ja Parsons ehdottavat yhdistelmää, jossa geenit tai hormoonit eivät sinänsä määrää seksuaalista suuntautumista vaan kallistuman tiettyihin persoonallisuuden piirteisiin. Nämä piirteet vaikuttavat siihen, millä tavalla yksilö on yhteydessä ympäristöönsä aikana jolloin seksuaalisuus ja persoonallisuus kehittyvät.
Tämä mekanismi sallisi monenlaisia kehityspolkuja, jotka johtaisivat homoseksuaalisuuteen. Se ottaisi huomioon myös sen, että yhdessä kasvaneissa identtisissä kaksosissa ilmenee paljon homoseksuaalisuutta. LIsäksi se selittäisi miksi erilaiset psykososiaaliset teoriat ovat epäonnistuneet kun ne ovat keskittyneet joko persoonallisuuden piirteisiin tai tiettyihin ympäristötekijöihin eikä näiden kahden vuorovaikutukseen.

" Ajattele seuraavaa hypoteettista ajatusrakennelmaa, jonka Stoller ja Herdt ovat esittäneet. Kahdella pojalla on poissa oleva isä ja ylisuojeleva äiti, joka ei rohkaise urheiluun. Toinen pojista osallistuu innokkaasti baseballiin ja hänelle kehittyy heteroseksuaali orientaatio. Toinen taas jättäytyy pois baseballista ja hän kasvaa homoksi. Tämä ajatusrakennelma (jolla ei ole tarkoitus tukea kultuurin stereotyyppejä) kuvaa niiden yksinkertaisten selitysten epäonnistumista, jotka väittävät kasvatuksen määräävän seksuaalisen suuntautumisen. Voisiko selitys olla niin yksinkertainen, että homoksi kasvaneella pojalla oli feminiiniset aivot (so. pieni INAH3), joka aiheutisi sikiöajan androgeenipuutteesta, mikä saattaisi olla geneettisesti ohjelmoitua ?
Persoonallisuuden eroja koskeva tutkimus vihjaa, että jotku persoonallisuuden piirteet voivat olla perittyjä. Näitä ovat riippuvuus palkitsemisesta, uusien asioiden etsiminen ja vaikeuksien välttäminen. Kun näitä ulottuvuuksia sovelletaan edeltämainittuun skenaarioon voimme ennustaa, että vaikeuksista ja palkitsemisesta välittämätön poika ei huomioisi äitiä, joka yrittäisi lannistaa baseballin peluuta. Sitävastoin uusia asioita ja vaikeksia välttelevä sekä riippuvainen poika tarvitsi todennäköisimmin äidin hyväksyntää. Siksi hän ei etsi eikä tapaa perheensä ulkopuolisia miehisiä roolimalleja vaan välttää baseballia ja pelkää loukkaantumista. Koska poika ei saa hyväksyvän isän tai vaihtoehtoisen miehisen roolimallin antamaa rohkaisua hän kokee itsensä erilaisiksi muihiin poikiin verrattuna. Tämän seurauksena ei-eroottiset lapsuuden kokemukset voisivat vaikuttaa homoeroottisen suuntauksen syntyyn. Näitä kokemuksia ovat, kuten Friedman kuvaa yleiseksi homoiksi kasvaneille pojille, matala maskuliininen itsearvostus, eristyminen, syrjittynä oleminen sekä poikakaverien että vanhempien miesten, erityisesti isän torjunta" 1)

"Judd Marmor ja Richard Cohen toteavat, että poikien yliherkkyys, feminiinisyys ja taiteellisuus tai tyttöjen maskuliinisuus ja poikamaisuus saattavat altistaa heidät homoseksuaaliselle kehitykselle." - - "Baileyn ja Zucherin 2) tutkimus tukee merkittävästi näitä ajatuksia.
He analysoivat (1995) tutkimuksia, jotka olivat kyselleet hasstateltavien ihmisten muistoja ennen murrosikää. Tutkimuksia oli yhteensä 29 ja niihin oli osallistunut 34:stä 8751:een tutkittavaa.
Tutkijat arvioivat maskuliinista ja feminiinistä käytöstä asteikolla, jossa otettiin huomioon painiminen kavereiden kanssa, kilpaurheilu, aggressiivisuus, leikkikalut, lapsen ihailema roolimalli, leikkikavereiden sukupuoli, pukeutuminen toisen sukupuolen vaatteisiin sekä maine "tyttömäisenä", "poikamaisena" tai "yksinäisenä".
Tulokset osoittivat, että 89 % homoiksi kehittyneistä miehistä oli feminiinisempiä verrattuna heteropoikien maskuliinisen käytöksen keskiarvoon. Sitävastoin vain 2 % heteroksi kehittyneistä pojista ylitti homomiesten maskuliinisen käytöksen keskiarvon.
Lesboista 81% jäi heteronaisen feminiinisen käytöksen keskiarvon alapuolelle. Vain 12 % heteronaisista ylitti lesbojen feminiinisen käytöksen keskiarvon."

Lähteet.

Puonti, A. 2004. Homoseksuaalisuus, hämmennyksestä selkeyteen.
1) Byne, William and Parsons, Bruce: "Human Sexual Orientation. The Biologic Theories Reappraised" Archives of General Psychiatry, March 1993, Vol 50, s. 239.
2) Bailey, J. Michael ja Zucher, Kenneth J,; "Childhood Sex-Typed Behavior and Sexual Orientation: A Conceptual Analysis and Quantitative Review" Developmental Psychology 1995 Vol. 31. No. 1., s. 43-55.


Homoperheissä kasvavista lapsista

"Luterilaisen kirkon Kirkkohallitus antoi kirkon puolesta Sosiaali- ja terveysministeriölle lausunnon Lapset ja rekisteröity parisuhde -mietinnöstä marraskuussa 2003. Toimikunnan mietinnössä ehdotettiin perheiden sisäisen adoption mahdollistamista rekisteröidyissä parisuhteissa. 1)
Kirkkohallitus piti lapsen etua keskeisimpänä kriteerinä punnittaessa toimikunnan ehdotuksia. Tästä johtuen kirkkohallitus katsoi, että ennen lapseksi ottamisen mahdollistamista tulee selvittää äitiyden ja isyyden biologisia, sosiaalipsykologisia ja oikeudellisia käsitteitä olennaisesti laajemmin ja perusteellisemmin kuin mitä mietinnössä on tehty.
Lapsen etua pohdittaessa kirkko piti lähtökohtana lapsen asemaa ja oikeuksia. Lapsella tulee olla oikeus sekä äitiin että isään aina kun se on mahdollista. Vanhemmuuden käsitteen laajentaminen biologista vanhemmuutta laajemmalle ei saa kaventaa lapsen oikeutta äitiin ja isään.
Kirkkohallitus piti mietinnön käsitystä isän puuttumisen merkityksestä lapsen kasvulle kestämättömänä. Suhde sekä samaa että vastakkaista sukupuolta olevaan vanhempaan on tarpeen lapsen psykoseksuaalisen kehityksen kannalta. Isä auttaa lasta mm. eriytymään äidistään.
Toimikunta piti ensisijaisena sitä, että lapsen aseman yhdenvertaisuus toteutuu riippumatta lapsen biologisen vanhemman seksuaalisesta suuntautumisesta tai yhteiselämän muodosta. Kirkkohallitus katsoi tästä poiketen, että ensisijaisesti lapsen etu ja yhdenvertaisuus koskee suhdetta hänen äitiinsä ja isäänsä.
Lausunnossa painotettiin, että lasten saamisessa ja kasvattamisessa ei ole kysymys aikuisten itsetoteutuksesta tai ihmisoikeuksista. Lapset eivät ole vanhempiaan varten vaan vanhemmat lapsiaan varten.
Mietinnön perusongelmana kirkkohallitus piti sitä, että siinä erotettiin vanhemmuus äitiydestä ja isyydestä. Äitiyden ja isyyden realiteettien hämärtäminen ei voi olla lapsen etu, vaan kertoo asian tarkastelemisesta vanhempien oikeuksien kannalta: kaikille aikuisille halutaan samat oikeudet vanhemmuuteen riippumatta siitä, kuinka se vastaa lapsen tarpeisiin tai etuun.

Amerikan psykologisen yhdistyksen sivuilla puolustetaan homo- ja lesbovanhemmuutta. 2) Charlotte J. Patterson kertoo, että homo- ja lesboperheiden tutkimus sisältää monia ongelmia. Tarpeeksi edustavan ja laajan otoksen saaminen on useasti vaikeaa. Lisäksi tutkimukset eivät useinkaan sisällä järkevää vertailuryhmää: lesboperhettä verrataan usein ainoastaan heteroseksuaalin vanhemman yksinhuoltajaperheeseen. Patterson korostaa kuitenkin tutkimuksen positiivisia löytöjä ja sivuuttaa tutkimuksen puutteet kevyesti.
Robert Lerner ja Althea Nagai ovat kirjoittaneet homo- ja lesbovanhemmuutta kriittisesti tarkastelevan kirjan No Basis: What Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting (2001). 3) Kirjan esipuheessa kerrotaan, että tutkijat ottivat huomattavan riskin ammattiuraansa nähden uskaltamalla kirjoittaa kriittisesti homo- ja lesbovanhemmuudesta. Tutkijat havaitsivat, että 49:stä arvioidusta tutkimuksesta ainoastaan yksi oli neutraali, muiden tutkimusten tekijät halusivat tukea homovanhemmuutta ja homoliittoja. Tutkijat huomauttivat samoista tutkimuksellisista puutteista, joihin viitattiin Pattersonin yhteydessä.
Fiona L. Taskerin ja Susan Golombokin (1997) tutkimusta siteerataan usein todisteena siitä, että lesboperheessä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheessä kasvaneet lapset. 4) Tutkimus sisältää tyypilliset homo- ja lesboperhetutkimuksiin liittyvät ongelmat ja virhepäätelmät:
a) Otos oli pieni: 54 lesboperhettä. Vertailukohteena oli 27 heteroseksuaalin äidin yksinhuoltajaperhettä. Tutkijat totesivat, että ehkä siksi "suuria eroja" ei löytynyt.
b) Seurannassa kadotettiin 38 % lapsista.
c) Vertailukohteena olevat perheet eivät olleet riittävän samankaltaisia lesboperheiden kanssa.
d) Tutkijat väittivät, että lesboäitiys ei lisännyt lasten homoseksuaalisuutta. Tosiasiassa lesboäitien lapsista 2/25 (8%) piti itseään homona, mutta ei yksikään heteroperheiden lapsista. Tutkijat totesivat, että lapset kokivat aikuisena homokiinnostusta, jos äiti oli avoin lesboseksin suhteen ja hänellä oli monia lesbosuhteita lapsen kouluiässä. Lisäksi tutkijat myönsivät, että lesboäitien perheissä oli enemmän homokokeiluja.
e) Vertailukohtana oli yksinhuoltajaperheet. Tämä on erittäin tyypillistä lesbo- ja homoperhetutkimuksille. Tällöin suuria eroja ei löydetä. Sitä vastoin yksinhuoltaja / avioeroperheiden ja kahden vanhemman perheiden vertailututkimukset osoittavat, että eroja löytyy mm. koulunkäyntimenestyksen, käytöshäiriöiden ja varhaisten seksikokeilujen suhteen. 5)
f) Lasten haastattelut eivät olleet anonyymejä. Perhetyötä tekevät ammattilaiset tietävät, että lapsi suojelee perhettään ja vanhempiaan, vaikka perheolot olisivat kuinka rikkinäiset. Siksi perheolojen arviointi on mahdollista usein vasta aikuisuudessa.
g) Tutkijat ilmaisivat olevansa "ristiretkellä" lesboperheiden puolesta haastaakseen kaikki kielteiset ennakkoluulot.

Textbook of Homosexuality and Mental Health - teoksessa Martha Kirkpatrick toteaa lesboperhetutkimuksiin liittyvistä ongelmista, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä, otanta oli pieni, vertailuryhmä ei ollut sopiva tai jatkoseurantaa ei tehty. Vain harvat lesbot olivat synnyttäneet lapsen lesbosuhteessa ollessaan. 6)
Katsaus homoisiä ja heidän lapsiaan koskeviin tutkimuksiin osoittaa, että niitä koskevat samat ongelmat kuin lesboperhetutkimuksia. 7)
Lesboaktivisti Paula Kuosmanen väittää kirjassa Hetero-olettamuksesta moninaisuuteen (1997), että homo- ja lesboperheissä kasvaneet lapset ovat yhtä tasapainoisia kuin heteroperheissä kasvaneet. Kuosmanen vetoaa kahteentoista tutkimukseen joita on tehty tästä aiheesta. 8)
Kuosmasen mainitsevat tutkimukset eivät ole ongelmattomia. Textbook of Homosexuality and Mental Health - teokseen kirjoittanut Martha Kirkpatrick totetaa viidestä Kuosmasen mainitsemasta tutkimuksesta, että ne olivat tehdyt tarkoitushakuisesti puolustamaan lesboäitiyttä. Lisäksi niiden otanta oli pieni, eikä jatkoseurantaa tehty. 9)
Jäljelle jäävien tutkimusten ongelmana on se, että ne vertasivat eronneiden heteroiden lapsia lesbojen ja homomiesten lapsiin. Eronneiden vanhempien lapsista tiedetään, että heillä on muita lapsia enemmän erilaisia ongelmia.

"Isän menetyksellä on haitallinen vaikutus sekä tyttöjen ja poikien sukupuoli-identiteetin turvalliselle kehitykselle (Hetherington, Cox & Cox 1978). Esimerkiksi Hetherington (1973) havaitsi, että isän puuttumisen vaikutukset tyttöihin ilmenevät nuoruudessa. Ne ilmentyvät pääasiassa kykenemättömyytenä solmia yhteyttä sopivalla tavalla miehiin (s.52). Samoin Roy (1985) löysi pienen, kuitenkin merkittävän yhteyden aikuisiän depression ja ennen 17. ikävuotta tapahtuneen vanhemman menetyksen välillä. Tämä koski sekä tyttöjä ja poikia." 10)

David R. Shaffer toteaa kehitys psykologiaa käsittelevässä oppikirjassaan, että varhaislapsuutensa isästä erossa kasvaneet pojat kehittyvät enemmän tunneriippuvaisiksi sekä vähemmän aggressiivisiksi, päämäärätietoiseksi ja maskuliiniseksi kuin isien kansaa kasvaneet pojat. Näin tapahtuu erityisesti, jos isä lähtee perheestä pojan ollessa alle 4-vuotias. Mikäli ero isästä tapahtuu myöhemmin, poika kehittyy usein ylimaskuliiniseksi. Hänestä kasvaa liioitellun itsevarma ja kapinallinen, joka kompensoi naisseikkailuillaan haurasta miehisyyttään. Avioeroperheissä ilman isää kasvaneet tytöt antautuvat varhaisiin seksikokeiluihin miesten kanssa. 11) Ei siis ihme, että suuria eroja ei löydy lesboperheiden ja heteroavioeroperheiden väliltä!
Tähän asti laajin tutkimus homoisien pojista raportoi, että 9 % heistä kasvoi homoseksuaaleiksi. Määrä on yli neljä kertaa suurempi kuin homomiesten yleinen osuus väestöstä (n.2.2 %). Poikien suhdetta isiinsä kuvastanee osittain se, että tutkijat eivät pystyneet tavoittamaan 48% pojista. 12) Tutkija Diana Baumrind arvelikin, että homoseksuaalien poikien määrä olisikin todellisuudessa suurempi tässä tutkimuksessa. 13)
Eräs laaja tutkimus lesboäitien lapsista totesi, että 12 % tytöistä kasvoi lesboiksi. 14) Yleisessä väestössä 2,2%:lla miehistä ja1,1%:lla naisista on useita seksikokemuksia samansukupuolen kanssa. 15) Homoisien pojista kasvaa siis yli 4 kertaa useammin homo kuin muun väestön keskuudessa. Lesboäitien tytöistä kasvaa lesboja sitä vastoin kymmenen kertaa useammin.

Lapsi tarvitsee kehittyäkseen kummankin vanhemman mallin, tarpeeksi ehyen isän ja äidin, miehen ja naisen mallin. Mikäli lapsi joutuu hakemaan jomman kumman vanhemman mallia perheen ulkopuolelta, identiteetti ongelmat ovat vaarassa kasvaa suureksi. 16)"


Edellinen pätkä on otettu kirjasta
Puonti, Ari. Homoseksuaalisuus, hämmennyksestä selkeyteen. 2004. s. 176-184. Hämeenlinna: Karisto Oy.

Lähdeviitteet:
1) Kirkkohallitus 25.11.: "Lapsen oikeutta sekä äitiin että isään ei saa kaventaa"
htttp://213.250.93.194/asiakas/evl/ktuutiset.nsf/45a7bb2db5c79b9ac2256c9e0057%2086b4/3a3a7e83ee6fc287c2256de8004d2f5c
2) Patterson, Charlotte J.: "Lesbian and Gay Parenting" www.apa.org/pi/parent.html
3) Lerner, Robert ja Nagai, Althea: "No Basis: What Studies Don't Tell Us About Same-Sex Parenting". 2001. Marriage Law Project, Ethics and Public Policy Center. Washington, D.C.
4) Tasker Fiona L. ja Golombok Susan: "Growing Up in a Lesbian Family: Effects on Child Development". 1997. New York: Guilford Press.
5) Teachman, J. ym.: "Sibling Resemblance in Behavioral and Cognitive Outcomes: the Role of Father Presence" Journal of Marriage and the Family 1998, 60, s. 835-848.
Upchurch, D. ym.: "Gender and Ethnic Differences in Timing of First Sexual Intercourse" Family Planning Persppectives 1998, 30, s. 121-127.
Cookson, J.T.: "Parental Supervision and Family Structure: Effects on Adoscent Problem Behaviors" Journal of Divorce and Remarriage 1999, 31, s. 107-127.
6) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
7) Charlotte J. Patterson ja Raymond W. Chan "Gay Fathers and Their Children" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s.371-393. Washington, London: American Psychiatric Press Inc.
8) Kuosmanen 1997, s. 109-110.
9) Kirkpatrick Martha: "Lesbians as Parents" teoksessa Textbook of Homosexuality and Mental Health, toim. Robert P. Cabaj ja Terry S. Stein. 1998, s. 359. Washington, London: American Psychiatric Press Inc. Ks. myös Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, 134.
10) Carlson, Robert C. ja Butler, James N.: Abnormal Psychology and Modern life. 1992, s. 127. Ninth ed. New York: Harper Collins Publishers.
11) David R. Shaffer: Developmental Psychology. Theory, Research and Applications. 1985, s. 552-526, 538-544. California: Brook/Cole Publishing Company.
12) Bailey, J.M.: "Sexual Orientation of Adult Sons of Gay Fathers" Developmental Psychology 1995, 31, 124-129.
13) Baumrind, Diana: "Commentary on Sexual Orientation: Research and Social Policy Implications" Developmental Psychology 1995, Vol.31, No.1, s. 134.
14) Tasker Fiona ja Golombok Susan: "Adults Raised as Childern in Lesbian Families" Developmental Psychology 1995, 31, s. 213.
15) Kontula, Osmo ja Haavio-Mannila, Elina: Suomalainen seksi, 1993, s. 251, 254. Porvoo, Helsinki, Juva: WSOY.
16) Ks. Friedman, Richard C, ja Stern, Leonore, O.: "Fathers, Sons and Sexual Orientation, Replication of a Bieber Hypothesis" Psychiatric Quarterly 1980, 52, 3, 175-189.
Vesa Manninen: Pojan alku, isän tie. 1991. 49-51. Helsinki: Kirjayhtymä.
David R. Shaffer: Developmental Psychology. Theory, Research and Applications. 1985. California: Brook/Cole Publishing Company.

Vieras

#1085

22.03.2013 08:52

Avioliitto on vain ja ainoastaan Jumalan Sanan mukaisesti naisen ja miehen välinen rakkausliitto. Eheä ja edelleen toisia rakastava lapsi kasvaa em. suhteen seurauksena.
huolestunut.

#1086

22.03.2013 08:56

Ehkä lapset ei pinempänä ymmärrä miksi on erilainen perhe mutta murros iässä jo saattaa tulla vaikeuksia ymmärtää tämä erilaisuus ja siksi mielenterveys ongelmat lisääntyy.
vain mies ja nainen voi perustaa perheen.Miten kansa voi lisääntyä normaalisti tämän oudon
tasa-arvon aikana
j

#1087 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

22.03.2013 09:00

#988: taku - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Entä jos toisiaan rakastavat ihmiset sallivat toisillee harrastaa seksiä myös muiden kanssa? Jos seksin harrastamista rajoitettaisiin laeilla, ihmisillä ei olisi mahdollisuutta itse päättää kenen kanssa haluavat peuhata. Parisuhteiden moraalikäsitys on meissä itsessämme ja me toteutamme sitä miten parhaaksi näemme.

j

#1088 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

22.03.2013 09:02

#993: eheytyshoito - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

En ymmärrä mitä tarkoitat. Vai yritätkö kysyä, että mitä olisin mieltä jos lapseni olisi homoseksuaali? Rakastan lastani ilman ehtoja, hän saa olla kuka on. Hän on vielä sen verran nuori, että tämä jää vielä nähtäväksi =)

j

#1089 Re:

22.03.2013 09:03

#1000: -

Kirkko saisi edelleenkin päättää kenet se siunaa. Lukeekaa nyt ihmiset se lakialoite ennenkuin alatte huutelemaan.

j

#1090 Re:

22.03.2013 09:04

#1001: -

Joillain ihmisillä on. Keiden kanssa he saavat mennä naimisiin?

j

#1091 Re:

22.03.2013 09:05

#1004: -

Homoseksuaali voi edelleen kantaa tai siittää lapsen.

j

#1092 Re:

22.03.2013 09:05

#1006: -

Mitä on sukupuolimoraali?


Vieras

#1093

22.03.2013 09:05

Miten voi kansakunta lisääntyä normaalisti tämän
tasa-arvon aikana? vain avioliitto naisen ja miehen kesken on oikea liitto
j

#1094 Re:

22.03.2013 09:06

#1012: valkeus -

Kiitos, jättäkää tämä asia KOKONAAN Jumalan käsiin. Poistukaa ja antakaa yhdenvertaisuuden toteutua.

j

#1095 Re: Re: Höpö

22.03.2013 09:08

#1016: Jamo - Re: Höpö

Luontoargumenttiin sen verran, että kuten noin 15 kertaa täälläkin on jo mainittu, luonnossa esiintyy laajasti bi- ja homoseksuaalisuutta eläinten keskuudessa. Kaksi miestä/naista eivät voi saada jälkikasvua, totta, mutta silti mies voi siittää ja nainen kantaa.

j

#1096 Re: Hei, tiesitkö, että...

22.03.2013 09:11

#1024: Räpätäti rapakon takaa - Hei, tiesitkö, että...

Minuakin hämmentää se, miten raamatulla perustelevat silti kiertävät mm. näitä ohjeita. Osaako joku vastata?

j

#1097 Re: Re: Eheytymisterapia

22.03.2013 09:12

#1026: eheytymishoito - Re: Eheytymisterapia

Kuten jo useasti aikaisemmin on mainittu, ehetys"terapia" ei ole tuottanut tulosta ja on hyvin kiistanalainen myös yhdysvalloissa.

erkki pervo

#1098 homoliitot

22.03.2013 09:15

hoimot ovat joukkoa joka haluaa etuoikeuksia, samalla he ovat rasisteja, vammaisten oikeuksista he eivät välit ja haluavat oman perimähäiriönsä julistaa erinomaisuudeksi, jos kerta perinteinen avioliitto rikotaan, jota en kannata olisi oltava tasapuolisuuden nimissä laji ja lukumäärävapaa avioliittolaki, sillä muutoinhan muiden erityisryhmien oikeuksia rikotaan rasistisesti,homot ei vaatimuksissaan siis hyväksy kuin oman poikkeavuutensa edut ei minkään muun ryhmän.
elli

#1099 Re:

22.03.2013 09:21

#1085: - Avioliitto on vain ja ainoastaan Jumalan Sanan mukaisesti naisen ja miehen välinen rakkausliitto. Eheä ja edelleen toisia rakastava lapsi kasvaa em. suhteen seurauksena.

Entäpä kun mun äiti ja isä erosivat minun ollessa 7 vuotias? Eipä hirveän eheä lapsuus ollut, mutta silti minusta kasvoi täyspäinen ja rakastava ihmisyksilö. Ja vieläpä pelkästään isän kasvattamana. Ei pelkästää täydellisellä "normiheteroavioliitolla" saada aikaan fiksuja kansalaisia, niitä kasvaa monella eri tavalla.

Eikä tällä adressilla joka kiertää netissä homoliittojen puolesta, koiteta saada kirkollista vihkimystä homoille/lesboille. Vaan samanlainen asema lain edessä kuin heteropareille. Kirkko saa edelleen päättää kenet vihkii avioliittoon.

Mitä se on teiltä pois, jos toisiaan rakastavat ihmiset voivat periä toisensa ja saavat ottaa saman sukunimen? Suomessakin on ollut jo kauan homojen, lesbojen, yksinhuoltajien kasvattamia lapsia, eivätkä lapset ole siitä kärsineet.

j

#1100 Re: Tämä on vasta alkusoittoa..

22.03.2013 09:21

#1059: Jamo - Tämä on vasta alkusoittoa..

Pedofiilien rinnastaminen seksuaalivähemmistöihin on vanha olkinukke. Pitää myös muistaa, että pedofilia ei ole laissa kiellettyä. (Pedofilia on seksuaalihäiriö jonka syntymiseen on todettu olevan selkeitä psykologisia syitä ja/tai traumoja, ei siis vertailukelpoinen) Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö sen sijaan on.