Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

04.04.2014 22:02



Vieras

#33427

04.04.2014 22:06


Perustuslakivaliokunta kuulee asiantuntijoita kouluissa järjestettävistä tilaisuuksista
Perustuslakivaliokunta kuulee kokouksessaan tämän viikon perjantaina asiantuntijoita kouluissa järjestettävien tilaisuuksien suhteesta perustuslain säännöksiin ja Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen ratkaisukäytäntöön.

Kuultavina on opetus- ja kulttuuriministeriön, oikeusministeriön ja Opetushallituksen edustajat sekä valtiosääntö- ja ihmisoikeusasiantuntijoita.

Kirkkojen ja uskonnollisten yhdyskuntien edustajia ei ole kuultavana. Valiokunta on toistaiseksi päättänyt vaan tästä kuulemisesta, valiokuntaneuvos Timo Tuovinen toteaa. Ei ole tiedossa, tuleeko muita kuulemisia.

http://www.kotimaa24.fi/artikkeli/perustuslakivaliokunta-kuulee-asiantuntijoita-kouluissa-jarjestettavista-tilaisuuksista/

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

04.04.2014 22:07



Vieras

#33429 Re: Kuka?

04.04.2014 22:09

#33428: - Kuka?

 

Mites ois viikonloppuruoaksi:

RESEPTIHAKU

http://www.touchoftaste.fi/media/recipe_images/Potatisgratang_Kalvfond.png...

Perunagratiini

Resepti 4 hengelle

  • 8 kpl keskikokoisia, jauhoisia perunoita
  • 3 kpl valkosipulinkynsiä
  • 1 kpl keltasipulia
  • 75 g voita
  • 2 rkl Touch of Taste Vasikanfondia
  • 75 g juustoraastetta
  • 1 tl mustapippurirouhetta

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

04.04.2014 22:09



Vieras

#33431 Re: Re: Kuka?

04.04.2014 22:11

#33429: - Re: Kuka?

 



Kasvissyöjillä on huonompi terveys ja elämänlaatu kuin lihaa syövillä ihmisillä. Näin väittävät itävaltalaisen Grazin yliopiston tutkijat.

The Independet –lehden siteeraaman tutkimuksen mukaan kasvissyöjillä on suurempi riski sairastua syöpiin ja allergioihin. Lisäksi kasvissyöjät ovat lihansyöjiä useammin masentuneita ja ahdistuneita.

Samassa tutkimuksessa tosin todetaan, että kasvissyöjät polttavat vähemmän tupakkaa ja juovat vähemmän alkoholia kuin lihaa syövät henkilöt.

 

 

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

04.04.2014 22:12



Vieras

#33433

04.04.2014 22:20


– Suomessa perustuslakivaliokunta on korkein perustuslakia tulkitseva elin

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

04.04.2014 22:20



Vieras

#33435 Re: Re: Re: Re: Kuka?

04.04.2014 22:20


Vieras

#33436 Re: Re: Re: Kuka?

04.04.2014 23:38

#33434: - Re: Re: Kuka?

 

Joo,  tottapuhut,  jos vaikka noin 10%:lla ruokakermalla. Ei voita,  ainakaan tuota määrää.


Vieras

#33437

04.04.2014 23:41




Sanaton rukous ja rukousmeditaatio on tuttua jo 300-luvun erakkoluostarien erämaaisiltä nyk. Syyrian alueelta, mikä tuolloin oli kristillistä aluetta, ennen kuin Muhammed 650-luvulla pisti luostarit siellä sileäksi.

Rukousmeditaatiota harjoittaneita mystikoita löytyy sitten pitkin kirkon historiaa. Mestari Eckart taisi todeta, että hiljaisuudessa pääsee lähimmäs Jumalaa. Sitten on Ristin Johannes, Hildegard Bingeniläinen, Johannes viinipuu, ja tietenkin koko ortodoksien Filokalian luettelemat mystikot.

Aiemmin olin jo lukenut karmeliittamunkki Wilfrid Stinissenin (OCD) kirjan "Kristillinen Syvämietiskely" (Katolinen Tiedotuskeskus, Helsinki), mitä arvostan suuresti, ja myös kokeillut rukousmeditaatiota parissa ryhmässä valtakirkkomme parissa.




Anonyymi

#33438 Nettiurputtajat

05.04.2014 01:59

Ketä oikeasti kiinnostaa meneekö jossain päin suomea miehet/naiset keskenään naimisiin, onko se teiltä pois urpot?
Kokemuksesta tiedän

#33439 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

05.04.2014 03:06

#33388: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Olet hengellisesti sokea, se käy selvästi ilmi kommenteistasi. Sinä et vielä tiedä että Jeesus ja per-kele ovat todellisia.Minulla (ja monilla muillakin) on kokemuksia jolloin olen kuullut Jeesuksen äänen tai per-keleen äänen.Kumpikin puhuu selvää suomea ( Jeesus puhuu ja vaikuttaa sisäisesti) ja per-kele ulkoisesti.

Jeesusta ei voi järjellä selittää, Hänet on koettava. Usko ja järki eivät ole toistensa vastakohtia tai toisensa poissulkevia.Ateisti mielellään selittää/antaa ymmärtää että jos hän ei kykene jotakin havaitsemaan niin sitä ei ole olemassa.

 

 

 


Vieras

#33440 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

05.04.2014 05:54

#33439: Kokemuksesta tiedän - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Sitkeä usko sellaiseen, jollaista ei ole yleisesti hyväksytyin menetelmin todistettu olevan ja jonka olemassaololle nimenomaan ei ole mitään järkeviä perusteita ja olemassaolon välttämättömyyden sijalle voidaan selittää järkevämpi vaihtoehto, on omasta halusta lähtevää vajaavaista ajattelua. Joku voisi kutsua sellasta tyhmyydeksikin.


Vieras

#33441 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

05.04.2014 07:24

#33439: Kokemuksesta tiedän - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

 

....

ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,

5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;

7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.

12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

 

 


Vieras

#33442 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

05.04.2014 07:27

#33441: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Niin, usko ja uskon puute ovat ihan eri akselilla kuin rakkaus ja rakkaudettomuus.

Ja uskiksille suurin niistä rakkaudettomuus.

Homoja äidin oomme kaikki

#33443 Re: Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

05.04.2014 08:33

#5: Kysyn vaan - Re: Enimmäkseen sukupuolineutraalia avioliittoa vastaan

Et usko biologiaan ja tieteellisiin faktoihin, selvä. Osaltaanhan se näin on. Onhan niitä transihmisiä, eipä sekään yleensä vain ole valinta elää tietyllä tavalla vain koska huvittaa. Jumala on ollut nääs niin armelias ja antanut ainoan poikansa ja mitä vielä, että myös tästä armeliaisuudesta syntyy lapsia, joiden kohdussa kehittymisaikana hormonaalinen toiminta on ollut eritilanteissa ns. vääränlaista ja naisihmisenä muuten kehittyneen lapsen sukupuolielin kehityksen kohdalla onkin mieshormonit olleet vallitsevampia. Melkosia suunnitteluvirheirä se Jumalakin on tehnyt sitten, jos näihin asioihin nyt suhtaudutte tavalla, että ne ovat sairaita virheitä. Muutenkin jäykkä kahden sukupuolen jaottelu on ahterista.

Imekää jeesuksen...

#33444 Maailman vitsikirja-bestseller ei liity tähän

05.04.2014 08:43

Uskontohan ei liity tähän tasa-arvoiseen avioliittolakihankkeeseen millääään tapaa. Pysykää siellä kirkoissanne vikisemässä. Ei tällainen kirkon jättänyt tai muut järkevät halua koko ajan kuulla teidän huonoja "jumala sitä jumala tätä"-perusteluja joka asiaan kun tämä jumalanne ei suuren osan suomalaisten elämään kuulu tai vaikuta mitenkään. Siitä pikemminkin pyrkii pakoon. Ei ole oikein tuputtaa sitä kaikille niinkuin ei teistä olisi oikein jos minä tulisin säätelemään teidän kirkon avioliittosäädöksiä. Juman kekka.
Miksi Suomi näin jälkeenjäänyt?

#33445 Ihmisoikeuksien puolesta (paitsi teidän junttien)

05.04.2014 10:19

Ahahaha, mä en voi uskoa, että suuri osa suomalaisista todellakin on näin jälkeenjäänyttä junttiporukkaa. Hävettää ihan hirveästi ja tunnen suurta myötähäpeää, sillä muualla Euroopassa tällaista junttiutta sekä kauhistellaan että sille nauretaan. Jo pelkästään Ruotsissa. Te olette nii-in sairaita, mutta eihän tämä Junttilandia edes ole enää hyvinvointivaltio, jotta teitä voitaisiin (pakko)hoitaa.

Vieras

#33446 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

05.04.2014 10:31

#33441: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:





Kansainvälinen   Lähetysjuhla  Tampereella 5.–.4.2014  Pellavatehtaankatu 19   Sley Lauantai 5.4. klo ____________________________________________________________________________________________________________ La 5.4. klo 18 Afrikkalainen ilta

Tyttöjen puolesta, ympärileikkausta ja 
lapsiavioliittoja vastaan

Susan Kirionki, Kenia      Kansikuva
Kansainvälinen Lähetysjuhla
Musiikkia Sakari Löytty 
-

Iltapala_____________________________________________________________________________________________________________Su 6.4.  klo 11  Messusaarna:   piispa Ndaye Mbuanya, Kongo

klo 13:30   Lähetysjuhla   piispa Matti Repo
tri Chul Hwan Kim, Etelä-Korea
Martin Lal Thangliana, Myanmar
Afrikkalaista musiikkia ja tanssia
L.Nikkarikoski,L.Räty


Susan Kirionki, Kenia- diakonissa ja sosiaalityöntekijä-
kristitty ihmisoikeusaktivisti-
auttaa kanssasisariaan välttämään ympärileikkauksia
ja lapsiavioliittoja.
- hänen avullaan moni maasaityttö
on pelastunut karulta kohtalolta ja moni orpo löytänyt
kodin ja koulutuksen.

Piispa Ndaye Mbuanya, Kongo- opiskellut teologiaa Kenian luterilaisessa teologisessa seminaarissa Matongossa- palvellut piispana ensin Sambiassa- valittiin vuonna 1997 piispaksi Kongossa- asuu Kongon Kanangassa


 


Vieras

#33447 Re: Maailman vitsikirja-bestseller ei liity tähän

05.04.2014 10:50

#33444: Imekää jeesuksen... - Maailman vitsikirja-bestseller ei liity tähän

Uskontohan/usko Jeesukseen voi myös liittyä henkilöille nykyiseen tasa-arvoiseen avioliittoon siviilirekisterissä avioliiton voimaan saattaneille aviopareille. Nykyinen tasa-arvoinen naisen ja miehen välinen avioliiton virallinen puolihan hoituu naisen ja miehen väliselle liitolle maistraatissa. Uskoahan Jumalaan voi vaikka on jättänyt kirkon ja avioliittoon siunaamiseen voi pyytää muitakin kuin "leipäpappeja" ja kirkon maallistuneita työntekijöitä. Kokemusta on.


Vieras

#33448

05.04.2014 11:54

Päivän Sana

Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

Hepr. 11:6 (KR33/38)
http://raamattu.uskonkirjat.net/daily.html

Vieras

#33449 Re:

05.04.2014 11:57

#33448: -

 

Veryxyl,  tiedäkkö/tietääkö joku muu,  kestääkö imuri vanhan maalin hiomapölyä?


Vieras

#33450 Re: Re:

05.04.2014 12:14

#33449: - Re:

Kyllä meillä rakennusvaiheissa imuroitiin kaikkia, maali-, sementti- ynnä puupölyjä. Oli kyllä vanha imuri. Tarvii vaan puhdistaa imuri ja vaihtaa pussi ja suodattimet sen jälkeen. Hauskoja harrastuksia!