Rädda Myran i Ekenäs / Pelastakaa Muurahainen Tammisaaressa


Vieras

#1

14.06.2013 16:33

Ensimmäinen adressi allekirjotettu ever, men för viktiga saker som myran gör man stora saker:)

Vieras

#2

14.06.2013 18:39

Klart att Myran i Ekenäs måste bevaras!

Vieras

#3

14.06.2013 19:24

Helt löjliga motiveringar för att riva Myran!!!
Turist från Lovisa

#4 Rädda Myran i Ekenäs

15.06.2013 07:25

Myran får inte försvinna!...Den är viktigaste orsaken till att vi ska besöka Ekenäs varje år!...Flickan älskar den o skulle kunna bosätta sig där om det gick! :)

Vieras

#5

15.06.2013 08:57

Typiskt EU direktiv! Barn kan falla ner från träd också och inte kan vi eller ska vi hindra dem från att klättra. Barn KAN falla ner från EU godkända klätterställningar också, men föräldrarna är med och har ansvar för sina barn. Genon att låta barnen klättra övar de upp sin motorik och muskler, vilket behövs i motvikt till allt stillasittande framför olika skärmar!
Låt myran stå kvar!

Vieras

#6

15.06.2013 14:46

Barn har förut klarat av att klättra i den, varför skulle inte barnen nu plötsligt klara av det? Vid de hål och gluggar man anser vara farliga kan väl spänna fast ett nät så man inte kan ramla igenom. Sånt himla överbeskyddande av barn är aldrig bra i längden!


Vieras

#7

15.06.2013 17:25

"min adress"

Vieras

#8 Fiskarssin Kioski samaa mieltä

15.06.2013 18:17

Samaa mieltä.
Leikkipaikka on pelastettava.
Missä muuallakaan se voisi olla,
olla rauhassa paikalliseen kulttuuriin juurtunena,
siis olemassa.
Terveisin Fiskarssin Kioski
Yohanna

#9

16.06.2013 07:15

Jag anser att Myran är lika viktigt märke för Ekenäs som Knipan, Spruthuset, marknadsplanen och EIF......ska vi slopa de också. På marknadsplanen är sanden mycket hård och Knipan är livsfarlig. I fyllan kan man rumla ner i vattnet. Vi kan förbjuda, försäkra och använda säkerhetsbälten. Men du kan aldrig skydda dej från livet som slår den hårt som aldrig lärt sig att falla.

Vieras

#10

16.06.2013 17:56

Jag vet inte en klätterställning som inte har fara! Varför ska man riva den folkkära klätterställningen då man kan enkelt och billigare kan lägga upp en skylt där det står ''lek på egen risk''. Detta överbeskyddande blir bara hemskare och hemskare! Och om Myran rivs, vad ska då ta dess plats? En ny EU-godkänd klätterställning som kostar verkligen mycket pengar? Är det inte denna kommun som rent utsagt är ganska i pisset när det gäller pengar?
Och det skadar inte någon, om man får en liten skråma om man skulle falla från Myran! Den ska inte rivas!

Vieras

#11 Varför ...?

16.06.2013 20:07

Myran och hela Ekenäs kan försvinna...
Johan Lindberg, Ekenäs

#12 Myrans säkerhetsrisker.

17.06.2013 11:03

Då Myrans framtid nu är hotad, har många föräldrar uttryckt sitt stöd för att bevara klätterställningen i Lejonparken. Under de senaste tre åren, har jag så gott som dagligen använt Myran som bas för min funktionella träning (MovNat), då motsvarande platser inte finns att tillgå på orten. Jag delar fullständigt åsikt med Sydspetsens miljöhälsa om säkerhetsriskerna. För det första, är avstånden mellan stödpunkterna vid förflyttningar så pass långa, att t.o.m. en vuxen person får svårt att ta sig säkert ner från Myrans rygg via sidorna. För det andra, blir stockarna hala som snor vid fuktig väderlek. Har lärt mig efter två misstag - jag tränar aldrig mera där när det är vått! I övrigt är Myran ett ypperligt träningsredskap, i synnerhet för vuxna. Hoppas verkligen att parkförman Jocke Mäkelä får en syl i vädret under planeringen av den nya klätterställningen, så att även de vuxnas klätterbehov tas i beaktande här i Ekenäs. Det är mycket hans förtjänst att karisborna fick sin Parkourpark. Fram för en en säker och utmanande Lejonpark där både barn och vuxna rör på sig!

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

18.06.2013 11:22


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

18.06.2013 11:22